Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot Motion & Emotion: Nová identita k 200. narozeninám

Ondřej Láník Ondřej Láník 10. 1. 2010 • 03:05
31
25
Zobrazit náhledy (31)
Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot Peugeot
Během velkolepé multimediální prezentace představil Peugeot v pátek v Paříži novou image a strategii rozvoje na následující roky. Vrcholem byla premiéra koceptu SR1, ale potvrzen byl i příchod nového modelu 408 a celé řady elektromobilů nebo hybridů.

V pátek 8.ledna 2010 uspořádalo vedení automobilky Peugeot mimořádnou prezentaci nejprve pro interní publikum (pracovníky firmy, importéry a dealery) a poté odpoledne pro několik set novinářů z celého světa. Během hodinové show představila firma novou tvář značky Peugeot, modernizované logo a nový firemní slogan Motion & Emotion.

Nový designový styl

Emoce mají hrát v nejbližších letech u Peugeotu velmi důležitou roli. Snad i proto se vedení rozhodlo pro zahájení výroby sportovního kupé RCZ, které nebude mít v neprémiové části tohoto segmentu příliš mnoho konkurentů. Novou designovou identitu Peugeot představí v Ženevě na sportovním roadsteru SR1. O něm jsme více psali v článku Koncept SR1: nová image Peugeotu přichází.

Očekává se, že nástupce modelu 407 bude mít již novou masku, jakou dostal nový koncept. Termín příchodu nového Peugeotu 508 zatím nebyl potvrzen, ale francouzská média předpovídají jeho premiéru na podzim 2010. Ještě předtím se dočká čínský trh nového sedanu 408. Letos by mělo dojít taky na modernizaci řady 308.

Nový lev

Je to sice spíše jedna z méně podstatných změn, ale v první fázi bude možná nejvíce viditelná.

Znak lva, který je s Peugeotem spojen od roku 1858, se mění. Znak má nyní jednodušší design - novým postojem lva a znázorněním pohybu získává na dynamice, vytváří bimetalický efekt kombinací matného a lesklého povrchu. Je třírozměrnější, upouští od modré vlajky na pozadí. Modrá firemní barva Peugeotu je sytější a vyplňuje novou typografii jména značky.

Prvním vozem, který ponese nový znak lva, bude Peugeot RCZ, jenž bude na trh uveden na jaře roku 2010.

Změna znaku je doprovázena kompletním přepracováním vizuální prezentace. Peugeot zavádí moderní a elegantní grafické standardy. Nová vizuální identita bude v celé síti Peugeot, která se skládá z 10 000 prodejních a servisních míst po celém světě, zavedena do konce roku 2012.

Značka mění také svou zvukovou identitu. Všechny reklamní spoty Peugeot budou končit novou zvukovou znělkou a byla vytvořena i celá nová zvuková atmosféra.

Zelený svět

Výzvou pro všechny automobilky, která přichází z vnějšku, je splnění požadavků legislativy související se životním prostředím a splnění ekologické kompatibility vozidel, kterou očekávají zákazníci. Peugeot už v poslední době naznačoval, že se hodlá vrátit na cestu elektromobilů, případně elektro-diesel hybridů. Zde je tedy stručná rekapitulace konkrétních plánů.

Automobilová produktová řada bude nově tvořena elektrickou resp. hybridní větví. Na konci roku 2010 bude Peugeot i0n první na trhu osobních elektrických vozů v Evropě. Kompaktní čtyřmístný i0n vzniká ve spolupráci s Mitsubishi Motors a je určen do městského a příměstského provozu evropských velkoměst. S bateriemi Li-ion je jeho dojezd 130 km. Články jsou plně nabité po 6 hodinách při připojení k domácí síti nebo na 80 % za pouhých 30 min ze zdroje rychlého dobíjení. Možnost zadání rezervací na model i0n již byla otevřena a vůz se těší velkému zájmu soukromých zákazníků, státních institucí a řady leasingových společností a půjčoven i přes relativně vysokou cenu (odhad necelých 30 tisíc Euro).

V rámci nabídky užitkových vozů bude na jaře 2010 na trh uveden první 100% elektrický vůz vycházející z modelu Partner Origin s přepravní kapacitou 3 m3.

Systém e-HDI bude u modelů značky plošně zaváděn od roku 2011. Tato technika pohonu umožní snížit spotřebu paliva a emise CO2 až o 15%. Jde o systém samočinného vypínání a startování motoru.

Na jaře roku 2011 spojí verze 3008 HYbrid4 ekologickou efektivitu a multifunkčnost použití a umožní dosáhnout snížení spotřeby paliva až o 35 % (3,8 l/100km, 99 g CO2), pracovat v režimu „nulových emisí“, kdy je vůz poháněn jen elektrickým motorem a je mimořádně hospodárný a tichý a dosáhnout dodatečného výkonu s potenciálem 147 kW. Díky umístění elektrického motoru vzadu bude moci vůz nabídnout další funkčnosti, mimo jiné pohon čtyř kol. Bude to první dieselový hybrid na trhu a další modely Peugeot ho budou následovat.

V roce 2012 Peugeot představí dobíjecí technologii HYbrid4 s revolučními hodnotami kombinované spotřeby: cílem je dosáhnout méně než 50 g CO2/km a 2,0 l/km.

Podobně ekologicky zaměřená strategie rozvoje značky je uplatňována i u jednostopých vozidel.

Peugeot nabízí elektricky poháněné kolo vyvinuté ve spolupráci se společností Ultra Motor. Elektrický motor je napájen přenosnou baterií Li-ion 36 V s dojezdem 70 km. Cyklisté amatéři si mohou dopřát tři úrovně automatizované asistence a komfortní odpružení.

E-Vivacity, 100% elektrický skútr vyvíjející výkon odpovídající objemu 50 cm3, je novým prostředkem městské eko-mobility. Jeho lithiová baterie se kompletně dobije za 4 hodiny (na 80 % za 2 hodiny) a umožňuje dojezd 80 až 100 km. Sériový model bude veřejnosti představen koncem roku 2010 a obchodní uvedení je plánováno v roce 2011. V této oblasti čerpá značka z více než patnáctileté zkušenosti.

Od kol po užitková auta

Peugeot je už řadu desítek let značkou poskytující komplexní paletu řešení mobility - nabízí současně osobní i užitkové automobily, skútry, kola a širokou nabídku služeb. Vývoj v oblasti nízkoemisních dopravních prostředků a zvyšující se nároky na efektivní dopravu jednotlivců dělá z této přirozené vlastnosti podniku výhodu, kterou budou chtít u Peugeotu maximálně využít.

Jedním z nových projektů, které automobilka hodlá uvést na trh, je nový mikroautomobil velikosti Smartu ForTwo, vycházející ze studie BB1. Sériová podoba zatím není známá, ale vedení firmy již potvrdilo, že podobný model příjde do výroby. Automobilka už loni uspořádala několik propagačních akcí v evropských metropolích a je velmi aktivní na internetu (web, facebook, twitter). Všechny tyto aktivity budou pokračovat i v roce 2010.

V rámci nové strategie budou jízdní kola značky Peugeot mnohem blíže motorizovaným prostředkům dopravy. V pátek Peugeot představil novou řadu jízdních kol, která bude k dispozici od jara 2010 nejen v cyklo-prodejnách, ale také u koncesionářů Peugeotu po celé Evropě.

Divize Peugeot Scooters nabízí jednu z nejkompletnějších modelových řad mopedů a skútrů s motory v rozpětí od 50 do 500 cm3 a to navzdory nezadržitelné expanzi asijských výrobců, který toto odvětví zažívá. Mezi nejdůležitější modely patří Ludix, Satelis nebo nedávno uvedený Vivacity. Peugeot Scooters má aktuálně 2 koncepty, které jsou obrazem mobility zítřka: HYbrid3 Evolution je hybridní skútr se třemi poháněnými koly a elektrický E-Vivacity, který se začne prodávat v roce 2011.

Mu by Peugeot

Peugeot těží ze své kompletní produktové řady, která zahrnuje automobily, skútry i jízdní kola, a inovuje, aby mohl nabídnout ojedinělé mobilní služby zvané „Mu by Peugeot“.

Tato originální nabídka všestranné mobility umožňuje majitelům automobilu i těm, kteří vůz nevlastní, zákazníkům značky Peugeot i ostatních značek, aby na základě předplacené karty, kterou si mohou kdykoliv jednoduše dobít přes internet, využívali celou škálu služeb.

Princip je jednoduchý. Zákazník si nákupem jednotek mobility přímo přes internet dobije svou kartu, kterou může následně použít dvěma různými způsoby: pronájmem výrobků (auto na víkend, jízdní kola, skútr do města, dodávka na stěhování) nebo nákupem služeb v síti partnerských společností (rezervace hotelů, letenek, dovolené, atp.)

Právě byla úspěšně ukončena první etapa tohoto projektu, které se účastnila 4 francouzská města a téměř 20.000 spolupracovníků skupiny. Program byl v prosinci 2009 zaveden ve 27 pařížských prodejnách – showroomech Peugeot, koncesích Peugeot Scooters a reprezentativním firemním showroomu Peugeot Avenue na Champs Elysées. Následovat budou další evropské metropole: Berlín, Řím, Londýn, Brusel, Madrid…

42 % zákazníků dnes využívá službu Mu by Peugeot, aby se seznámili s luxusními nebo sportovními vozy. Záměrem značky je navázat prostřednictvím produktu Mu by Peugeot se zákazníky vztah nových rozměrů a současně zvýšit návštěvnost prodejen a využít tak této služby jako nástroje pro oslovení a získání nových klientů.

Témata
11. 1. 2010 09:46
Re: PEGAS 408
Ja považujem za najkrajšie Peugeoty z rôznych období - vždy bola potom pauza, kde sa mi tieto vozy nepáčili, alebo som mal "v oku" len určitý model.
Nádherný bol 403, 504, 306 a 406. ;-)
11. 1. 2010 06:55
Re: PEGAS 408
Ale no tak. Vždyť je to přece normální a dělá to kde kdo.
*/default.aspx?section=17&server=1&art…
10. 1. 2010 23:10
Re: PEGAS 408
:-) :yes:
Avatar - masO
10. 1. 2010 22:31
Re: PEGAS 408
Skoro se vsim souhlas. Vyjimecne! ;-) Kez by se snazili navazat na tohohle krasavce a nevymysleli pi.oviny..kde jak co zahnout ohnout vylisovat atp [odkaz] , ale ono je to poplatne dobe, driv se vsechno delalo poctive, koupis auto a nechas si ho 20 let a ses na nej pysnej, dneska se ti ten design musi okoukat nejpozdeji do dvou let aby sis sel koupit novej model a furt se to jen zrychluje no :-) horsi je kdyz se ti auto okouka jeste driv nez jde do vyroby >:-[] viz Citron DS3 - videl jsem ho jednou a uz bych ho nechtel, staryho citrona DS sem videl 1000krat a stejne bych ho chtel..
10. 1. 2010 22:26
Re: PEGAS 408
:-) Věřím a doufám, že Peugeot překvapí. Ostatně, jestli má někdo v té Francii potenciál k překvapení, je to právě Peugeot. Asi před dvěma lety prolétly tiskem náčrty možné podoby nových Peugeotů. Jednalo se o jakýsi návrat ke klasice, k přelomu devadesátých let. Bylo to pěkné.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud