Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

5 nejhezčích sedanů střední třídy

Jan Mička
Diskuze (103)
Vžijme se na chvíli do myšlení drtivé většiny žen a dejme jízdní vlastnosti a cenu stranou. Následujících pět sedanů jsme shledali nejhezčími ve střední třídě.

Hodnotit design je velmi subjektivní záležitost. Zatímco někteří jsou zatíženi na korejské vlnovky, jiným padly do oka ostré linie současných vozů Mazda a dalším zase vyhovuje jistá sterilita ingolstadtského Audi A4. Jeden z následujících pěti sedanů, které seřadíme sestupně, je top. Ten, na který se chceme dívat každý den! Jaké je pořadí podle redakce Auto.cz?

5. Peugeot 508

Peugeot 508 se v našem žebříčku umístil na pěkném 5. místě. 4792 milimetrů dlouhý sedan vyniká nízkou a dlouhou přídí, elegantní linií střechy a zajímavou implementací koncových svítilen do zádi. Ve srovnání se čtveřicí konkurentů mu však chybí charakter. Šmrnc, který Vás na první pohled praští do oka. V době, kdy vnitřní zpětná zrcátka automobilů obraz trochu zkreslují, si jej navíc můžete snadno poplést s levně navrženým modelem 301.

audi bmw lexus mazda peugeot design audi bmw lexus mazda peugeot design

4. Audi A4

Audi A4 generace B8 je na tom o chlup lépe. Na rozdíl od 508 nepostrádá onen šmrnc, díky kterému Vás na první pohled zaujme. Na druhou stranu však podléhá neuvěřitelné unifikaci designu. Osoba méně znalá modelové řady A4 ji snadno splete s větší A6 a naopak. Problém s obrazem ve vnitřním zpětném zrcátku vyřešíte jen v případě, že si navyknete na tvar diod denního svícení. Právě proto až 4. pozice.

audi bmw lexus mazda peugeot design audi bmw lexus mazda peugeot design

3. Lexus IS

Nejnovější generace Lexusu IS je na trhu teprve pár týdnů a už stihla způsobit rozpor v oblasti designu. Vpředu je všechno v pořádku. Hlavní světlomety díky oddělení diod pro denní svícení vypadají zajímavěji než dříve, nízká kapota je velmi sportovní. Tuhnout úsměv však začíná přibližně v polovině bočních prahů, kde se zvedá nejkontroverznější linie. Ta si to šine šikmo přes zadní kolo a končí až pod koncovou svítilnou. Pokud se na názor zeptáte deseti lidí, polovina bude pro a druhá proti. Za zajímavý nápad si však Lexus zasluhuje pěkné třetí místo. Trofej si může vystavit na polici.

audi bmw lexus mazda peugeot design audi bmw lexus mazda peugeot design

2. BMW 3

Je tomu rok a půl, co přišla současná generace (F30) trojkového bavoráku na český trh. 4624 milimetrů dlouhý sedan zezadu možná trochu zklame kvůli špatné rozpoznatelnosti od řady 5, pravé terno se však odehrává vpředu. Úzké světlomety, které navazují na charakteristické ledvinky, vypadají senzačně a pokud vůz opatříte M paketem za 110.000 Kč, nespustíte z něj oči!

audi bmw lexus mazda peugeot design audi bmw lexus mazda peugeot design

1. Mazda 6

Dostáváme se až k vítězi a kupodivu není z prémiového segmentu. Mazda dosud vyráběla jízdně skvělé vozy, které však na přeplněných parkovištích snadno zapadaly do každodenní šedi. S příchodem designového směru Kodo, který se poprvé představil u SUV CX-5, se však karty obrací. Mazda 6 je dlouhá, nízká, široká a pokud si vyberete nejvyšší výbavu Revolution, dostanete bez příplatku fantastická litá kola. Za doplňky jako je aerodynamické křidélko na víku zavazadelníku či lízátko předního nárazníku si sice připlatíte, v porovnání s BMW se však jedná pouze o drobné.

audi bmw lexus mazda peugeot design audi bmw lexus mazda peugeot design

Souhlasíte s naším pořadím, nebo máte jiné favority? Pište do diskuse!

Jan Mička
Diskuze (103)
5. 8. 2013 20:24
Re: Za mě taky 6,
nejsou.Mazda je někde jinde.A neodmolouvej.Si příliš mladý a hloupý na takovou debatu.
Avatar - Barrichello
5. 8. 2013 15:39
Re: 1
Tohle je nový slogan, který odpovídá více realitě >:D
4. 8. 2013 15:11
Re: Za mě taky 6,
Jediný, kdo v tom má "hokej" jsi ty. Mazdy a Fordy možná patří mezi nejagilnější zástupce své třídy, ale tato agilita je u aut této koncepce na úkor jízdních vlastností (tedy schopnosti projet zatáčkou co nejvyšší rychlostí). Výsledkem toho je skutečnost, že slabší Pašík byl na okruhu o 1,5 s rychlejší...

Btw. GOLF 1.4 TSI 140 na tom samém okruhu nadělil Focusu 1.6 150 3 sekundy. Tak nevím, kdo by se měl od koho co učit.
Avatar - JuckiCZ
3. 8. 2013 17:34
Re: 1
:yes: :yes: :yes: >:D
Avatar - JuckiCZ
3. 8. 2013 17:32
Re: Za mě taky 6,
A Kizashi s Accordem jsou na tom stejně...
No a co se týče krásy, tak pro mě jsou tato 3 auta zároveň nejhezčími kousky ve střední.