Audi RS 4 Avant se ve své prozatím poslední podobě představilo na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem na podzim roku 2017. Sportovně střižené kombi má pod kapotou přeplňovaný šestiválec 2.9 TFSI V6 Biturbo. Ten je při výjezdu z bran automobilky naladěn na nejvyšší výkon 331 kW (450 k) a točivý moment 600 N.m.
ABT Sportsline si pro letošní rok připravil limitovanou edici na základech tohoto modelu, kterou pojmenoval ABT RS4+. Provedené úpravy jsou zaměřeny především na zvýšení výkonu pohonného jednotky, vylepšení jízdních vlastností a rovněž i vzhled.
V případě motoru zmiňuje úpravce řídící jednotku ABT Engine Control (AEC), pocházející z jeho vlastního vývoje. Tato řídící jednotka má upravovat více než 25 různých parametrů a tím zajišťovat optimální využití výkonu.
Audi RS 4 Avant po proměně v ABT RS4+ s řídící jednotkou AEC, zvyšující výkon jeho přeplňovaného šestiválce o 44 kW (60 k), se může pochlubit nejvyšším výkonem 375 kW (510 k). Hodnota nejvyššího točivého momentu se pak zvyšuje o 80 N.m na 680 N.m. Na přání je k dispozici zvýšení výkonu až na 390 kW (530 k) a točivého momentu na 690 N.m.
ABT Sportsline uvádí pro RS4+ s výkonem 375 kW (510 k) akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,9 s a připomíná, že sériové Audi RS 4 Avant zvládne stejnou disciplínu v čase 4,1 s. Maximální rychlost se naopak nemění a i v případě RS4+ je uváděno 280 km/h.
Vedle zvýšení výkonu pohonné jednotky nabízí úpravce pro Audi RS 4 Avant i nové sady 20palcových kol, tlumičů a stabilizátorů pro přední i zadní nápravu, s nimiž mají být vylepšený jízdní vlastnosti i ovladatelnost vozu při vyšších rychlostech.
ABT RS4+ se od výchozího vozu značky Audi vedle výkonů motoru a nastavení podvozku odlišuje i vizuálně. V případě exteriéru se jedná především o kompletní sadu aerodynamických prvků z uhlíkových vláken zvýrazňujících zároveň dynamické schopnosti vozu. V interiéru pak nastupuje nové čalounění a řada prvků s logy ABT.
Společnost ABT Sportsline plánu do podoby ABT RS4+ proměnit maximálně 50 vozů Audi RS 4 Avant a svou konverzi s výkonem 375 kW (510 k) si cení na 31.990 eur (zhruba 825.000 Kč). Zvýšení výkonu na 390 kW (530 k) pak přijde na dalších 4490 eur (kolem 115.000 Kč).