Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi RS 4 Avant se vrací ve zcela nové podobě. Pohání ho šestiválec!

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 13. 9. 2017 • 14:01
47
45
Zobrazit náhledy (47)
Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant Audi RS 4 Avant
Audi Sport GmbH ve světové premiéře představuje novou v pořadí čtvrtou generaci modelu RS 4 Avant, navazující na styl a jízdní výkony svých předchůdců.

Audi RS 4 Avant patří od představení své první generace na konci dvacátého století k nejpopulárnějším ostrým zástupcům čtyř spojených kruhů. Nová generace tohoto modelu navazuje na odkaz svých předků a zároveň i na aktuální model RS 5, s nímž sdílí techniku.

Audi Sport GmbH podobně jako při uvedení modelu RS 5 letos na jaře i nyní uvádějí, že design sesterského RS 4 Avant je inspirován úspěšným závodním Audi 90 quattro IMSA GTO z konce osmdesátých let dvacátého století.

To mají dokazovat tvary přídě s masivními vstupy vzduchu a především blatníky, které celkovou šířku novinku ve srovnání s výchozím A4 Avant zvětšují o 30 mm. Bez úprav samozřejmě nezůstaly ani zadní partie, jimž vévodí oválné koncovky výfukového systému spolu s difuzorem a spoilerem nad zadním oknem. Standardem jsou zde 19palcová kovaná kola, která mohou na přání uvolnit místo 20palcovým kolům.

Pod kapotou nového RS 4 Avant pracuje přeplňovaná zážehová jednotka 2.9 TFSI V6 Biturbo, která je stejně jako u RS 5 naladěna na nejvyšší výkon 331 kW (450 k) a točivý moment 600 N.m, který je dostupný od 1900 do 5000 min-1. Samozřejmostí je pohon všech kol quattro i osmistupňová převodovka Tiptronic a na přání je k dispozici sportovní zadní diferenciál.

Audi RS 4 Avant o hmotnosti 1790 kg zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za 4,1 s a jeho maximální rychlost je standardně elektronicky omezena na 250 km/h, ale u vozů s paketem RS Dynamic zasáhne omezovač až při 280 km/h. Spotřeba paliva v kombinovaném provozu má být 8,8 l benzinu na 100 km.

Ve své standardní podobě je nové RS 4 Avant mimo jiné posazeno o 7 mm níže než základní model A4 Avant se sportovním odpružením. Pro novinku je pak na přání k dispozici ještě odpružení RS Sport Plus s DRC (Dynamic Ride Control), keramické brzdy a specificky nastavené dynamické řízení.

Sportovní charakter nového Audi RS 4 Avant pak má vedle designu jeho karoserie, techniky a jízdních výkonu podtrhovat i provedení interiéru se sportovními sedadly RS, koženým čalouněním a řadou prvků z hliníku a uhlíkových vláken.

Audi uvádí, že prodej nové generace modelu RS 4 Avant se má v Německu a dalších evropských zemích rozběhnout počátkem roku 2018 se základní cenou 79.800 euro (zhruba 2.095.000 Kč).

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Hot-kombi
| 14. 9. 2017
Tak nějak. Nebo třeba jedeš s rodinkou do hor a zatímco dělají, kdo ví co, ty se můžeš trochu pobavit za volantem. Je to jednodušší, než za sebou tahat plaťák s hračkou. Případně můžete jet ve dvou autech, ale na větší vzdálenosti to může být zajímavé.
Hot-kombi
| 14. 9. 2017
Také je rozdíl mezi sportovním a rychlým. Když někdo kouká na podobné auto, neznamená to nutně, že chce něco sportovního. Řeči o okruzích jsou pak mimo. Ani schopnější auta typicky nejsou z továrny připravená na okruhové nasazení. A člověk by si mohl vsadit, že by je kvůli záruce ani nenapadlo tvrdit, že je podobné auto určené na okruhy (okruh samotný nevadí jako odpovídající styl jízdy).

Osobně mám rád dobrý kompromis mezi talentem a použitelností. Abych v tom schopném, řekněme sportovním autě, mohl běžně jezdit. K čemu mi je, že mám doma sportovní auto, když v něm pak nesedím, když dostanu chuť, uvidím zajímavou silnici? Chci sedět ve vhodném autě, abych takových příležitostí mohl využívat. Možná ne ideálním, ale dostatečně dobrém, abych se pobavil. A každý nemůže (nebo nechce) ustoupit tak daleko, aby běžně jezdil třeba 911.
Avatar - white label
Hot-kombi
| 14. 9. 2017
Okruh není ideální volba ani pro RS6, ani pro TTRS.
Avatar - white label
Hot-kombi
| 14. 9. 2017
Souhlas, ta kola jsou super, na rozdíl od těch na titulce, které jsou zřejmě naopak příkladem toho, o čem jsi psal (...v současném trendu vyumělkovaných xpaprsků různě pozalamovaných...).
Avatar - Dinar
Hot-kombi
| 14. 9. 2017
Design je určitě silnou stránkou RS4, tedy pokud někdo nečeká, že sport verze konfekčního auta musí vypadat jako tuzerův sen, viz. CTR například. Běžná A4 v kombíku je v této generaci etalonem fádnosti, tak nenápadné auto, aby člověk pohledal, RS prvky tomu dávají šmrnc, opravdu zásadní, pro mně osobně jsou např. zjevením tahle kola [odkaz] v současném trendu vyumělkovaných xpaprsků různě pozalamovaných a ve třech barvách, je to svěží závan "rafinované jednoduchosti." Celkově má u mně design RS4 za jedna. :-) :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku