Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Abt slaví 120 let limitkami Audi TT, Q3 a Volkswagenu T6

Aleš Dragoun
Diskuze (0)
Limitované série nejsou výsadou nejen velkých automobilek, respektive samotných výrobců, ale i ladičů. Obzvlášť tehdy, když si připomínají významná jubilea.

Firma Abt slaví 120 od svého založení. Pochopitelně hned od začátku netunila auta, Johann Abt si tehdy v Kemptenu založil kovárnu. Jenže od té doby se později závodnická rodina z tohoto města nehnula ani na krok, rodinný podnik jen měnil sídlo. Závodníkem se stal až Johann mladší, i tato tradice se udržela díky Danielovi dodnes, stejně jako úpravy aut. Abtové se věnují primárně produktům koncernu Volkswagen včetně škodovek.

Pro výročí přichystali omezené série kupé Audi TTS, SUV Q3 a také busíku T6 od Volkswagenu. Sice určitě nabídnou nějakou další formu individualizace dle konkrétních požadavků, ale každé z těchto aut vznikne maximálně ve 40 kusech, tedy logicky 120 celkem, číslo prozrazuje věk společnosti. Dají se poznat na první pohled, všechny mají stříbrnou horní část karoserie, tmavší tu spodní a rudé pruhy.

Abt pochopitelně použil vlastní čipy a přeprogramované řídicí jednotky. Dvoulitrový čtyřválec TFSI v TTS tak posílil z 310 na 370 koní (z 228 na 272 kW) a točivý moment se zvedl z 380 na 460 N.m. Na omezovač ve 250 km/h zapomeňte, kupátko jede o 15 km/h více. Je decentně ospoilerované a okřídlené, opravdu nijak extrémně, spíše vkusně. Se vzhledem ladí i dvacetipalcová kola CR, opět vlastní výroby. Tradici představují čtyři koncovky výfuku.

Ve stejném stylu je vyvedena Q3, ta má ale pod kapotou dvoulitrové TDI se 155 kW (210 k) místo továrních 135 kW (184 k). Opět jezdí na černých dvacítkách a exkluzivitu prozrazují štítky „120 Years Abt“ a nezbytné koberečky se stejnými logy, mají je také TT a busík. Ani on nepřišel o řádný bodykit včetně křídla na střeše a patřičně vyšperkovanou kabinu. Musí se spokojit se 180 koňmi (132 kW) z krotší verze dvoulitrového tédéíčka - tady se výkon zvyšoval z továrních 150 koní (110 kW) a žene jej však kupředu 420 N.m.

Jeden z nejznámějších koncernových ladičů se určitě má čím pochlubit a nehodlá si kazit renomé a vydobytou prestiž. Vždyť kdysi zastupoval samotné Audi v DTM a dnes tak činí v šampionátu elektrické formule. Ale to už je jiná kapitola...

Aleš Dragoun
Diskuze (0)