Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Abt Sportsline - Fox, Polo, Touareg VS8-R Supercharger ve Frankfurtu 2005

Ondřej Láník
Tuner Abt Sportsline GmbH se specializuje na vozy koncernu VW. Ročně upraví přes 2000 vozů, má dealery v 60 zemích světa, je odpovědným dodavatelem vozů pro ADAC VW Polo Cup a jeho vozy se účastní také několika dalších pohárů.

Není divu, že pozornosti Abt Sportsline nemůže uniknout žádný model Volkswagenu nebo Audi.

Abt Fox

První lidový Volkswagen po mnoha letech se sice prezentuje jako cenově přístupná alternativa přibližně stejně velkého Pola, ale celkově jde spíše o městský automobil bez výraznějších ambicí na dálniční nebo silniční „závody“. Abt Foxe přesto vylepšil a nabízí nyní sadu úprav pro specifickou klientelu, která žádá levný, ale přitom dobře vypadající „hot hatch“.

V portfoliu je úprava výkonu vznětového tříválce 1.4 TDI až na 70 kW, snížení podvozku o 30 mm, nechybí ani optická sada, sada sportovnějších tlumičů, či šestnácti a sedmnáctipalcová kola.

Zajímavou obchodní politikou je nabídka desetiprocentní slevy na všechny úpravy Foxe pro všechny zákazníky jejichž věk nepřekročí 21 let.

Abt Polo

S mnoha zkušenostmi z úprav okruhových Pol může Abt zodpovědně provádět také tuning těchto malých Volkswagenů pro běžné silnice. Inovace, kterou tato řada letos prošla, se stala námětem pro revizi vyladěné verze, která měla ve Frankfurtu premiéru. Pozornost je zaměřena na vznětové verze 1.4 TDI, které po posilovací kúře dosahují výkonu 74 kW, točivý moment čítá 230 Nm. Abt Polo akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,1 s a nejvíce jede 182 km/h. Opomenuty nezůstaly přirozeně ani další komponenty (podvozek, aerodynamika).

Abt Sportsline poskytuje záruku na upravené vozy do 100.000 ujetých km.

Touareg VS8-R Supercharger

Velmi populární Touareg dostal od Abt Sportsline velmi neobvyklou sadu, která podstatně zvýšila limity, které jsou obvyklé pro běžná SUV. Mechanické přeplňování navržené inženýry Abt Sportline zvýšilo výkon osmiválce na 345 kW, točivý moment dosahuje hodnoty 550 Nm, takže Touareg je nyní schopen zrychlovat z 0 na 100 km/h za 5,9 s a nejvíce jede 260 km/h.

Změny se dotkly také vzduchového odpružení (až o 40 mm nižší světlá výška), brzdové soustavy nebo obutí, které má nyní společně s koly extrémní rozměry: pětipaprsková kola obouvají totiž pneumatiky charakterizované údajem 295/35 R22.


Ondřej Láník