Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aehra: Elektrické SUV se vzhledem od designéra Lamborghini

Filip Melich
Diskuze (1)

Na trh se chystá nové elektrické SUV od italsko-amerického start-upu, které chce zamíchat segmentem luxusních vozů. Jeho vzhled navrhl designér Lamborghini.

V Itálii se vynořil nový start-up Aehra Automobili s italsko-americkými kořeny, který se chce zaměřit na lukrativní trh luxusních elektromobilů. Společnost prezentovala prototyp svého prvního modelu, sportovního SUV beze jména, jehož produkce má odstartovat v roce 2025.

Automobil na fotografiích nemá jméno, označován je pouze názvem automobilky Aehra, případně zkratkou SUV. Šéf společnosti, Hazim Nada, říká, že je to schválně – prý aby jméno neomezovalo auto na trhu. Zajímavý přístup.

Video se připravuje ...

Zajímavý je ostatně také design. Přestože o autě značka hovoří jako o SUV, jedná se spíše o crossover s jasně patrnými sportovními ambicemi. Za návrhem jeho vzhledu stojí Filippo Perini, bývalý šéfdesignér Lamborghini, za jehož dozoru vznikaly návrhy modelů Huracán a Aventador, přičemž před svým odchodem zvládl rozpracovat také návrh Lamborghini Urus.

Z fotek to tak možná nepůsobí, ale auta je pořádný kus. Na délku měří zhruba 5.100 milimetrů, na šířku 2.000 mm a na výšku 1.640 mm. Start-up zároveň cílí na hmotnost do dvou tun. SUV Aehra má být vybaveno obrovskou 120kWh baterií umožňující dojezd přes 800 kilometrů na jedno nabití.

Výkon se má pohybovat kolem 550 až 600 kW, tedy mezi 748 a 816 koňmi. Předpokládanou hodnotu zrychlení z 0 na 100 km/h Aehra neudává, zato maximální rychlost má být omezena na 265 km/h. Všechno jsou předběžné hodnoty, protože Aehra stále hledá partnery a dodavatele, takže se finální technika vozu může ještě lišit.

Hazim Nada na druhou stranu říká, že už nyní je prototyp z 95 % věrný budoucímu produkčnímu autu. Přitom je vybaven prvky aktivní aerodynamiky, kamerami místo vnějších zpětných zrcátek nebo čtveřicí šikmo vzhůru otevíraných dveří. Co ovšem autu chybí, to je interiér – okna prototypu jsou záměrně začerněna. Produkční vůz má nabídnout vysokou úroveň komfortu a dostatek místa pro pět osob s výškou přes 180 centimetrů.

Interiér bude odhalen v nadcházejících měsících a následovat má také odhalení elektrického sedanu, který bude s SUV sdílet až 70 % dílů, což sníží náklady na vývoj a urychlí výrobu. Ta odstartuje do roku 2025, kdy se prvních vozů – včetně sedanu – dočkají první zákazníci. Aehra plánuje produkovat až 25.000 vozidel ročně.

Cena sportovně střiženého crossoveru se má pohybovat v přepočtu mezi 3,8 a 4,3 miliony korun. Aehra dle zástupců společnosti cílí na „ultra prémiový“ segment, který údajně zákazníkům neposkytuje dostatek možností. Jak také jinak, všichni si přeci stěžují, že jsou elektromobily moc levné a není dost těch drahých…

Filip Melich
Diskuze (1)

Doporučujeme

15. 11. 2022 09:36
Aehra stále hledá partnery a dodavatele?
Prostě pokrok v produktivitě, tedy auta budou levná.
Díky partnerům a dodavatelům může mít dnes High End každý.

Aby jim EV také nevyráběl Foxconn, jako tomu Applu.
Foxconn bude v roce 2025 vyrábět pouze v USA přes 1 000 000 EVs + bude dodávat infotainmenty, piloty, platformy, ... .