Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Akční plán koncernu PSA Peugeot Citroën

Jan Cacek
Diskuze (11)
Úsporná opatření reagují zejména na klesající tržní podíl v Evropě, PSA se více zaměří na nová odbytiště.

Cílem souboru opatření je především efektivní řízení nákladů celé skupiny. K akčním opatřením přispěl klesající tržní podíl skupiny PSA v Evropě, vyšší průměrný věk modelů v modelové řadě, pomalejší náběh modelů jako Peugeot 1007 a také aktivity konkurence.

Jean-Martin Folz, prezident skupiny PSA, některé body z plánu objasnil přesněji. Především to jsou opatření, která si kladou za cíl okamžité úspory. Do konce roku 2006 by se mělo ušetřit kolem 125 milionů eur. Skupina se neobejde bez zmrazení úrovně platů a úspor v nákladové oblasti, redukován bude počet zaměstnanců v závodech ve Francii a Španělsku, uzavřen bude závod v Rytonu ve Velké Británii. Počet zaměstnanců v Evropě poklesne o 10 000. Rozhodnutím nepostavit druhý závod v Trnavě se dosáhne úspory 200 milionů eur oproti předpokládaným 350 milionům.

Také rozvoj synergií mezi jednotlivými výrobními závody operujícími na stejné platformě je cestou k efektivitě produkce, například mezi závody v Mulhouse a Sochaux či Poissy a Aulnay. Clem je zvýšit využitelnou kapacitu evropských továren (měřeno indexem Harbour) zpět na 100 % v roce 2007 a dosáhnout hodnoty kolem 110 % do tří let. Výdajové úspory by měly dosáhnout výše 2,5 miliardy eur, ovšem bez ohrožení výrobního plánu.

PSA Peugeot Citroën hodlá také uspíšit zavádění nových modelů, v Evropě natolik, aby průměrné stáří modelů bylo co nejnižší a umožnilo se zaměřit na určité segmenty trhu. Obměňování modelové řady se ale nedotkne pouze stávajících segmentů, skupina hodlá do roku 2009 vytvořit šest úplně nových konceptů pro segmenty vozidel, v nichž dosud nemá zastoupení.

Mimo Evropu chce dál stavět na široké paletě modelů, které se přizpůsobují lokálním podmínkám a požadavkům a tento trend chce akcelerovat mnohem výrazněji než dosud. Mezi roky 2006 a 2009 bude například pro čínský trh připraveno jedenáct modelů, pro Jižní Ameriku šest, rozvíjet se bude spolupráce na základě nedávno podepsané deklarace o spolupráci v Malajsii, zkoumají se možnosti výroby v Rusku. Pokračuje tak hledání nových odbytišť při současném limitování investic.

Jan Cacek
Diskuze (11)
8. 10. 2006 14:10
Re: Pevne doufam ze PSA se sebou neco udela
:yes: za Citroën. Taky jsem jeho fandou. Prevodovky, vecne tema. PSA dnes tezi z velmi dobrych malo objemovych dieslu, ktere dela ve spolupraci s Fordem (1.6), jedina vazna konkurence je Hyundai-Kia se svym novym 1.6 (a starsim 1.5). Rad bych videl, kdyby se spoluprace s Fordem rozsirila i o prevodovky. Vitam snahu maximalne zefektivnit vyrobu ve svych soucasnych evropskych tovarnach, radeji nez stavet nove smerem na vychod (tentokrate na ukor Slovaku).
8. 10. 2006 13:59
Re: PSA jako první oběť?
Ano, myslím si to samé. Korejská produkce se bude prodávat hlavně na úkor Francouzů. Ona si ty auta mají i nejblíže celkovým nalazením. I proto bude důležité, aby přicházely modely s přidanou hodnotou (fičůrky Citroënu, design, ...) a současně dnešní problematická místa (spolehlivost, převodovky) se zlepšily.
8. 10. 2006 05:58
Kout dokud je zhave (, hlavne ze neni studene)
Jsem rad, ze si PSA hlida zada a nechce dopustit, aby se z nej stal rozezranej moloch. Jen se trochu bojim, by nesklouzl do prilisne unifikace svych modelu. Tak ať nadale nam predklada auta, ktere vystupuji ze sedi a ukazuji, ze existuje i jina cesta - ta francouzska :yes: .