Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo 4C Abarth: Vize nástupce 8C Competizione. Jako čtyřválec a hybrid?

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
Stále ještě není jisté, jestli vzkříšení Alfy Romeo dopadne dobře. Nezávislí designéři se však předhánějí ve vizích, jak by mohla vypadat její budoucnost. Ta (super)sportovní.

Nádherná Alfa Romeo 8C Competizione se představila v září 2003 na IAA coby studie, otevřený Spider měl premiéru takřka o dva roky později v Pebble Beach. Tým designérů firemního Centro Stile vedl Wolfgang Egger. Kusová produkce kupé probíhala v letech 2007-2008, další tři léta vznikal sexy roadster. Obě karosářské varianty poháněné vidlicovými osmiválci Ferrari F136 YC 4,7 l se rodily pouze v limitovaných pětisetkusových sériích. Z 8C vycházela i moderní Disco Volante, poprvé prezentovaná v Ženevě 2012.

Nad možným následníkem se zamýšlí designér Khashayar Jenabi, který působí ve vlasti Alfy Romeo, v Itálii, pracuje v Turíně. I když se samozřejmě už podle jména o Itala nejedná. Důležitější je ovšem jeho práce. Spojil jména automobilky s křížem a hadem a Abarthu. Je tohle vlastně ideový nástupce spíše menší současné 4C, když se tak jmenuje, nebo právě jejího staršího retro sourozence? Bere si něco z obou. Hlavně vypadá jako skutečné superauto, což malá kupé a spidery s oturbenými čtyřválci 1,75 l nejsou, i když si tyto vozy vysloužily víceméně nadšené recenze a reakce od odborníků i laiků.

Jenabi však vzal za základ opravdu 4C a překreslil ji. Čtyři válce stačí? Downsizing by asi vyhrál, je třeba respektovat moderní trendy, nicméně o pravděpodobnou techniku pod kabátkem tu nejde. Následně z ní udělal takřka okruhový speciál se zajímavou dvojicí přídavných přítlačných křídel na zádi. Tam se nechal inspirovat moderní Giulii, zatímco „čumák“ je podobný Bugatti Chiron, jen ne tak hranatý. Nechybí mu typický štít značky z Arese, pravda, poněkud ostřejší, ale co to logo? Nakonec nese emblém štíra, jenže s žádnou ze současných turínských „lidovek“ nemá nic společného. Stylista experimentoval se žraločími přívody vzduchu, spoilery i difuzory. Hybridní verze s dvojicí elektromotorů v kolech dostala modrý kryt výfukového potrubí.

Fanoušci by si takový vůz určitě přáli. Alfa Romeo se však v současnosti soustředí na Giulii a Stelvio, které ji mají dostat ze svrabu. Získaly několik ocenění, ale odbyt zůstává za očekáváním. 4C bude pravděpodobně nahrazena ještě letos a postaví se Porsche 718 Boxster/Cayman série 982.

Foto: Khashayar Jenabi/Behance.net

Aleš Dragoun
Diskuze (1)
19. 2. 2018 10:58
Alfa
Vizia pekna, ale ako sme uz stokrat poculi, do vyvoja ide nula nula nic, takze podobny projekt asi tazko ocakavat...