Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo C18: Takto by mohl vypadat velký sporťák od Alfy

Alfa Romeo 8C Competizione
Alfa Romeo 8C Competizione
Alfa Romeo 8C Competizione
Alfa Romeo 8C Competizione
25 Fotogalerie
Aleš Dragoun
Diskuze (9)
Alfa Romeo nahlíží do blízké budoucnosti s nadějí. Jen v plánech chybí velký sporťák klasické koncepce. Jak by mohl vypadat?

Alfa Romeo má více než stoletou tradici. Poslední dobou na tom sice není moc dobře finančně, ale doufejme, že se vzmůže. V historii nám přinesla spoustu doslova ohromujících aut a byla by škoda, kdyby zanikla. Obehranou písničku o nespolehlivosti nechme stranou... Z designu současných modelů osobně příliš unešený nejsem, originalita se někam vytratila, ale to je věc názoru.

Budoucnost značky nedává spát fanouškům, kteří navíc vládnou citem pro design a příslušným softwarem. Koncern FCA sice již zveřejnil plány ohledně modelové smrště v příštích letech, chybí v ní ovšem ona pomyslná třešnička na dortu: sporťák s velkým motorem, alespoň v limitované sérii. Nezávislý návrhář Antonio Paglia z Milána právě tady našel tu pomyslnou skulinku a nabízí svou vizi, jak by mohlo takové auto vypadat.

Koncept, který nazval C18, je pochopitelně pouze virtuální a samozřejmě trochu retro. Zahrnuje nejen klasický štít, tedy ikonickou trojúhelníkovou mřížku vpředu, ale i boky se vstupy vzduchu a záď. Při pohledu právě na boky se vám možná vybaví osmiválcové kupé Montreal. Ital nabízí sou alfu v několika barvených provedeních včetně závodních okřídlených verzí. Kupé na počítačových snímcích překvapivě chybí klasická čirá okna, ale jinak je to do jisté míry elegán s povědomými křivkami a hlavně klasickou koncepcí, tedy motorem vpředu pod dlouhatánskou kapotou a pohonem zadních kol. O nějakém autonomním ovládání se autor naštěstí nezmiňuje...

Největší problém mám s přídí. Netuším, proč zhruba od začátku milénia se i evropští designéři vyžívají v „šikmých očích“. Osvětlovací technika je kompletně navržena coby diodová, jistě, jak jinak? Zaujmou naopak koncové reflektory, propojené včetně centrálního loga s křížem a hadem úzkým LED páskem. Kola jsou obří.

Černou zadní část dvoudveřového kupé jsme viděli na nedávných peugeotech, tady však připomíná kůži. Závodní specifikace jsou agresivnější, mají rozšířené blatníky a pochopitelně i nezbytné aerodynamické prvky. Svalnatý koncept působí dosti kontroverzně, osobně si nejsem jist, zda by mohl navázat na překrásnou 8C Competizione. Chtěli byste, aby Alfa Romeo, která se klidně může vrátit i do formule 1, vyráběla něco takového? Finální verze by se musela dost změnit...

Foto: Antonio Paglia Design

Vstoupit do diskuze (9)