Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulia má českou cenu! Do prodeje vstoupí za měsíc...

Alfa Romeo Guilia
Alfa Romeo Guilia
Alfa Romeo Guilia
Alfa Romeo Guilia
93 Fotogalerie
Jan Mička
Diskuze (124)
Dlouho očekávaná Alfa Romeo Giulia už má konečně první českou cenu. Za základní turbodiesel zaplatíte 839.000 Kč.

Automobilka Alfa Romeo spustila objednávky giulie na evropských trzích už 15. dubna (informace byla zveřejněna už na březnovém autosalonu v Ženevě), od té doby jsme ale výraznější vývoj na našem trhu nezaznamenali. Zvrat nastává až dnes – české zastoupení značky zatím neoficiálně zveřejnilo základní cenu slabší ze dvou nabízených vznětových verzí!

Tak tedy: Alfa Romeo 2.2 Multijet o výkonu 110 kW startuje na částce 839.000 Kč. Jde o verzi se zadním pohonem, manuální šestistupňovou převodovkou a základní výbavovou linií (například v Německu mají linie Giulia, Super a Quadrifoglio). U naších západních sousedů takový vůz vyjíždí na šestnáctipalcových kolech, je vybaven šesti airbagy, protikolizním systémem s funkcí autonomního brzdění, hlídáním jízdních pruhů a mrtvého úhlu nebo diodovými zadními svítilnami. Stojí 33.100 eur, což je v přepočtu asi 895.000 Kč. Podle našich informací se na finální podobě konfigurací pro český trh ještě stále pracuje.

Vedle turbodieselu 2.2 Multijet se 110 kilowatty najdeme v evropské nabídce i silnější verzi se 132 kilowatty a snové Quadrifoglio s 375 kilowatty, později však řady rozšíří ještě přeplňovaný benzinový dvoulitr o výkonu 147 kW. Všechny v současnosti nabízené agregáty lze kombinovat jak s manuální šestistupňovou, tak automatickou osmistupňovou převodovkou. V Německu se za automat připlácí 2.250 eur, tedy necelých 61.000 korun.

Podle Janky Konečné, tiskové mluvčí Alfy Romeo pro Českou a Slovenskou republiku, byl zájem o giulii velký už po premiérách na frankfurtském a ženevském autosalonu, přičemž kladné ohlasy novinářů po prvních jízdách jej mohou ještě výrazně pozvednout. Kolegové vynášejí do nebes vyvážený sportovní podvozek a perfektní pocit z řízení, i když se zrovna pod kapotou nachází naftový motor. Překvapivé jsou prý docela malé rozdíly v chování mezi standardní verzí a Quadrifogliem, což je dáno zejména sdílením množství podvozkových dílů.

Alfa Romeo Giulia oficiálně vstoupí na evropský trh příští měsíc, přičemž jde o první z osmi modelů postavených na platformě Giorgio pro pohon zadních kol a podélnou zástavbou motorů. Firma investovala do vývoje architektury více než miliardu eur, přičemž její úspěch závisí právě na giulii. Vůz se začal v továrně Cassino oficiálně vyrábět 19. dubna a v příštím roce by se mělo prodat okolo 100.000 kusů. Prodej v Americe by měl odstartovat v září, příští rok bude následovat Čína.

Vstoupit do diskuze (124)