Alfa Romeo Giulietta: Doplní hatchback nové kombi?
Kombíky jsou v kompaktním segmentu velmi oblíbené, v Evropě tvoří asi čtvrtinu prodejů a na hlavních trzích, kterými jsou Německo a Itálie, dokonce tři čtvrtiny. Koncern Fiat ovšem takový vůz v nabídce nemá od počátku roku 2008. Tehdy skončil prodej sice velmi prostorného, ale obchodně neúspěšného Stila Multiwagon (MW).
Alfa Romeo čeká na příchod nástupce modelu 159, který dostane rovněž staroslavné jméno Giulia. Prodej sedanů a kombi řady 159 končí, továrnu v Pomigliano d'Arco opustil v listopadu poslední vůz této řady. Nyní se zde rodí nová generaci Pandy s logem Fiatu. Na konci roku 2013 nabídku Alfy doplní crossover, který se bude vyrábět pro změnu v jednom z Chryslerových závodů za oceánem. Fiat má momentálně kontrolní 53,5% podíl ve společnosti Chrysler Group LLC.
Zpět k Alfě Romeo. Její současné portfolio čítá tedy jen dva modely: malé třídveřové MiTo a Giuliettu. Slavnému výrobci s křížem a hadem ve znaku se daří velmi dobře. Během jedenácti měsíců letošního roku jeho odbyt vzrostl v Evropě o 21 % na 122.401 (údaj asociace evropských automobilek ACEA). Dle společnosti pro průzkum trhu JATO Dynamics šedesát procent z nich tvoří právě Giulietta, byť zveřejněná data končí zářím.
Chystané kombi Giulietta se s největší pravděpodobností nebude prodávat v Severní Americe, protože tam zákazníci dávají přednost klasickým tříprostorovým sedanům a crossoverům a pětidveřové hatchbacky a kombíky běžných evropských velikostí v těchto končinách jaksi neletí. Pro tělnaté Američany zvyklé na prostor kolem sebe jsou jejich interiéry všeobecně příliš úzké.
Vše se ale může ještě změnit, protože spolu s kombi verzí Julinkychystá Alfa Romeo větší modernizaci celé řady Giulietta. Otázka na konec: bude se novinka, pokud se jí vůbec dočkáme, jmenovat Sport Wagon?