Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde: Technika ze 4C

David Bureš
Diskuze (22)
Modernizovaná vrcholná varianta Giulietty si díky novému lehčímu motoru výkonově polepšila jen lehce.

Výrobci postupně odhalují, jaké automobily představí na nadcházejícím autosalonu v Ženevě. Na stánku italské automobilky Alfa Romeo nebudou chybět modernizované sportovní verze stávajících modelů – Giulietta Quadrifoglio Verde a MiTo Quadrifoglio Verde.

Alfa Romeo již dříve slíbila, že Giulietta Quadrifoglio Verde dostane techniku ze sporťáku 4C, a nyní svůj slib plní. Pod kapotou automobilu tedy pracuje nový přeplňovaný benzinový motor 1750 TBi s přímým vstřikováním, který spolupracuje se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou TCT.

Výkon motoru činí 177 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 340 N.m. Zatímco výkon je totožný jako u 4C, točivý moment je u vrcholné Giulietty o 10 N.m nižší. Proti předchozí Giuliettě Quadrifoglio Verde, která rovněž používala přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,75 litru, se jedná o nárůst 4 kW, točivý moment zůstal shodný.

Název motoru sice zůstává stejný, vedle vyššího výkonu se však novinka proti předchůdci liší také nižší hmotností, díky hliníkovému bloku válců je lehčí o 22 kilogramů. Agregát samozřejmě splňuje emisní normu Euro 6.

Modernizovaná Giulietta Quadrifoglio Verde zrychlí z 0-100 km/h za 6,6 sekundy a jede maximální rychlostí 240 km/h. Proti předchůdci je auto na stovce o 0,2 sekundy rychleji.

Uvnitř se objevují nové sportovní sedačky čalouněné kombinací kůže a alcantary. Obrazovka multimediálního systému je pětipalcová, připlatit si je možné za 6,5palcovou. O zastavení se starají brzdové kotouče Brembo s průměrem 320 mm.

V prodeji se Giulietta Quadrifoglio Verde s novým motorem objeví v květnu. Ve stejné době se začne prodávat také modernizované MiTo Quadrifoglio Verde. Vůz s lehce upraveným vzhledem nadále používá motor 1.4 MultiAir s výkonem 125 kW.

David Bureš
Diskuze (22)
Avatar - šmoula nešika
2. 3. 2014 21:35
Ještě jedna otázka
Jak by se vám líbila takhle? [odkaz]
Avatar - Dzakobo
2. 3. 2014 16:07
Re: Tak teď ještě přidat manuál a pořádný výfuk!
Nejlépe znějící čtyřválce jsou boxery, takže z Alf třeba 33 :-) . Nevím jak ty, ale já čtyřválec (což je pro mě tuctový motor) po sluchu poznám vždy. 4, to je pořád málo, sportovní auto má mít alespoň B4 nebo R5 a více.
2. 3. 2014 12:21
Re: Technika je fajn...
Přesně tak to vidím i já. Chápu, že design se musí vyvíjet a nelze ustrnout, nicméně proč nerozvíjeli dál třeba face 159 a zvolili žabí design prostě nechápu :no:

Ohledně Fiatu škoda slov, parádní Grande Punto zničili díky dvoum "úžasným" faceliftům a teď zas vše mrví "Designem 500", chjo. F500 je parádní, F500L taky kupodivu vypadá dobře, ale na 500L Living alá jezevčík už ne. Současná Panda je taky o dost horší než její předchůdkyně s nadčasovým hranatým designem, i základní model měl něco do sebe. Např Panda 100HP vypadá i dnes skvěle ;-)
Avatar - šmoula nešika
2. 3. 2014 12:10
Re: AVD, zvuk, manuál..
Já bych si přál, kdyby AR s Mazdou splnila závazek o široké nabídce zadokolek. Uvidíme s MX-5 a Spiderem, ale jejich spolupráce by mohla přinést sladké ovoce. Jen nerušit Giuliettu a udělat pořádně Bravo! S krachující Lancií je třeba udržet v Itálii stále širokou poptávku po stylových kompaktech (kdo byl v Itálii, jistě potvrdí, že Delt tam není málo). A když BMW ustupuje od 1r RWD, byl by hatch od Alfy s náhonem na zadek něco zajímavého. Netvrdím, že všichni sní o AR, co "žere bavoráky", ale vzbudila by pozornost. A to je potřeba. Reklama, reklama...
Avatar - šmoula nešika
2. 3. 2014 11:58
Re: Tak teď ještě přidat manuál a pořádný výfuk!
Někdo, snad Savali, dělá na QV parádní vejfuky. Mrkni na to. Ale ono nejde o srovnání s 4C, spíš se 147 GTA, kde to podvozek neutáhl, ale brm brm busso... aspoň se mu přiblížit, bylo by to hodně fajn. A ještě víc fajn pak v Giulii a Spideru.