Alfa Romeo Giulietta Super: Návrat jména v limitované edici
Automobilka s křížem a hadem ve znaku používala název Super ještě na počátku devadesátých let minulého věku. Nesla jej například krátce vyráběná řada 90 (1986) s upravenými motory, převodovkami a maskou chladiče. Letošnímu jubilantovi s pohonem zadních kol se budeme podrobně věnovat na Veterán.auto.cz. Zdědil jej ale i nástupce 164 po faceliftu z roku 1992, který měl pro změnu poháněná přední kola.
Proč neoživit úspěch z minulosti? Nedávno decentně modernizované Giuliettě (Tipo 940) se obchodně daří, ale prodej je třeba dále podpořit, že? Super je však jen omezenou sérií. Její výbava vychází ze stupně Progression. Dostala ale standardní šestnáctipalcová litá kola, chromovaná zrcátka, černé rámečky předních světel a mlhovky. Samozřejmostí je základní nabídka elektronických pomocníků (ABS. EBD, ESC a TCS), stejně jako palubní počítač, dálkové centrální zamykání.
V interiéru najdeme taktéž černý strop, kůží potažený volant, sportovní sedadla se specifickým čalouněním. Systém Uconnect s dotykovým displejem, Bluetooth a USB vstupem je taktéž v základu, stejně jako čtveřice elektricky ovládaných oken a vnějších zrcátek, ta jsou také vyhřívaná. Nezapomínejme ani na klimatizaci. Automobilka se nám ale bohužel fotkami této verze dosud nepochlubila.
Giulietta Super se dodává se dvěma motory. Přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka má 77 kW (105 k), turbodiesel Multijet 1,6 l též. Benzinová varianta stojí 14.990 eur (412.000 korun), naftová pak 15.690 eur (431.300 Kč).