Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo Giulietta Super: Návrat jména v limitované edici

Aleš Dragoun
Diskuze (36)
Alfa Romeo oživuje označení Super. V tuto chvíli se jedná pouze o limitovanou edici v řadě Giulietta.

Automobilka s křížem a hadem ve znaku používala název Super ještě na počátku devadesátých let minulého věku. Nesla jej například krátce vyráběná řada 90 (1986) s upravenými motory, převodovkami a maskou chladiče. Letošnímu jubilantovi s pohonem zadních kol se budeme podrobně věnovat na Veterán.auto.cz. Zdědil jej ale i nástupce 164 po faceliftu z roku 1992, který měl pro změnu poháněná přední kola.

Proč neoživit úspěch z minulosti? Nedávno decentně modernizované Giuliettě (Tipo 940) se obchodně daří, ale prodej je třeba dále podpořit, že? Super je však jen omezenou sérií. Její výbava vychází ze stupně Progression. Dostala ale standardní šestnáctipalcová litá kola, chromovaná zrcátka, černé rámečky předních světel a mlhovky. Samozřejmostí je základní nabídka elektronických pomocníků (ABS. EBD, ESC a TCS), stejně jako palubní počítač, dálkové centrální zamykání.

V interiéru najdeme taktéž černý strop, kůží potažený volant, sportovní sedadla se specifickým čalouněním. Systém Uconnect s dotykovým displejem, Bluetooth a USB vstupem je taktéž v základu, stejně jako čtveřice elektricky ovládaných oken a vnějších zrcátek, ta jsou také vyhřívaná. Nezapomínejme ani na klimatizaci. Automobilka se nám ale bohužel fotkami této verze dosud nepochlubila.

Giulietta Super se dodává se dvěma motory. Přeplňovaná zážehová čtrnáctistovka má 77 kW (105 k), turbodiesel Multijet 1,6 l též. Benzinová varianta stojí 14.990 eur (412.000 korun), naftová pak 15.690 eur (431.300 Kč).

Aleš Dragoun
Diskuze (36)
24. 2. 2014 23:23
Re: Nesmysly
V Golfe som už nejakú dobu nesedel, ale býval som s ním vždy spokojný. S Giuliettou jazdím už vcelku dlho a teda dúfam že s tými tlmičmi je to fór :-) Jedného dňa ich budeme meniť. Zatiaľ boli všetky diely porovnateľné s Octaviou alebo ďalšími autami cca v tejto triede.
Môžem potvrdiť výborné jazdné vlastnosti a pritom pohodové zvládanie retardérov. Na športovanie mi trochu chýba cit vo volante, ale to vytýkajú aj Mercedesu A45 ktorý by k tomu športu mal mať o dosť bližšie.
Riadenie je tu teda dosť špecifické, tuhšie než na iných autách. Jedným prstom sa dá volant točiť až keď stojíte na mieste.
Karoséria ani po 100 tisíc km nepozná žiadne deformácie ani pri ostrých manévroch a nerovnostiach. S dieslom na úrovni vtedajšej (2010) Octavie RS váži tesne pod 1400 kg aj so slušnou výbavou. Tento diesel ale zaberá pomerne lineárne a nekope pri otáčkach keď sa naplno rozbieha turbo. Spotreba sa môže zdať vyššia lebo PP ukazuje vždy aspoň o 1dcl vyššiu spotrebu než je reál. Za tých 100 tisíc km odišlo pár drobností a bola jedna závada s ktorou sa už nedalo dlho jazdiť - to mi príde ako priemer na moderné autá. Možno zavážilo aj to že partnerka auto nešetrila ani za studena :-)
Mám teda veľmi dobrý celkový dojem - niekoho by odradilo namáhavejšie ovládanie, prípadne malý kufor oproti Octavii. Tie tlačítka fakt nie sú tak dobré ako u VW, ale jazda je veľmi dobrá a Golf by som už nebral :-)
Avatar -
anonym
21. 1. 2014 17:18
Nesmysly
Ivoši, to, co tu předvádíe, je typická českopřiposraná novinářská demogogie. Cena auta přece není daná nějakými tlačítky za dvě padesát. To je absurdní!
Giulietta má 3x dražší řízení, než Golf. Má 8x dražší tlumiče než Golf. Má 2x dražší brzdy než Golf. Má nesrovnatelně lepší jízdní vlastnosti, tužší karoserii, jede, brzdí, zatáčí - podstatně líp než Golf a to je to, co na autě stojí skutečný prachy. Jasně, na rozdíl od čudlíků nebo ovládání rádia to není vidět, ale je to to podstatné a drahé. Každý jednotlivý šroub na Giuliettě je nejméně o 20 % dražší než na Golfu, kastle má vyšší podíl pevnostní oceli, agregáty jsou robustnější, více dimenzované, z kvalitnějších materiálů... to je to, co stojí prachy.
Jestli na Vás působí čudlíky takovým nebo makovým dojmem je Váš soukromý problém a právě proto je na trhu nabídka desítek prakticky identických aut, která se liší jen v těch čudlíkách.
Alfa se liší především brzdami, podvozkem a i motory jsou o třídu výš. Za to chce o nemnoho peněz víc, než VW za Golfa, tedy Golf je pro autaře špatný obchod, ale pro českého pisálka, který ani netuší, proč auto jede, je to výhra, protože image.
Jestli jsou pro Vás alfou a omegou auta čudlíky a cena, tak o Alfě prostě vůbec nepřemýšlejte, je jí pro Vás škoda. Ideální auto pro Vás vzniká někde v Indii nebo Číně.
20. 1. 2014 00:23
Re: ČR jako měřítko prodejního úspěchu?? Asi ne, že?
No mě přijde zase hloupé posuzovat prodeje nějaké automobilky na základě toho kolik se jich prodá v Čechách... a informace co se k nám z českých médií co se zabývají automobily dostávají bych brala s velkou rezervou, protože to co se ztratí v překladu... škoda slov- uvidíme co Marchione splní z toho co napovídal- jestli má plán, nebo jenom velké oči, to ukáže čas...

btw ti hlupáci co si koupí vylítanou hajtru z těch nejlevnějších tak spláčou nad výdělkem a pak prskají síru na alfu jakej je to nekvalitní šmejd...
Avatar - Deathstar
19. 1. 2014 17:09
Re: Pěkné!
Zaprvý:
Nemůžeš ignorovat diesely,které tvoří velkou část prodejů,jelikož se bavíme o celým portfoliu Giuletty.A ty jsou opravdu výrazně dražší než u VW.

Navíc mají Giuletty jen předurčené většinou 2 stupně výbavy,postrádají automat(kromě 1.4 170 koní a tu si moc lidí nekupuje..),4x4 atd atd.To jsou ty drobnosti co Alfu ve výsledku drtí....

A benzín 1.4T 120k v Alfě je sice dobrý motor,o tom žádná,subjektivně je v režimu D dravější než Golfovské TSi,,ale taky je sakra dobře zaplacený..Stojí víc než 1.4T 140 koní u Golfa..
Verze Giuletty 1.4 170 koní nemá protějšek u Golfa,(a je fakt dobrá),ale pochybuju,že na téhle drahé a silné verzi stojí prodej Giuletty..

TSi je šrot na lince,no nevím,určitě má svoje mouchy,ale věř mi že to není nic proti špatné pověsti Alfy jako celku..A je to škoda,neb současné Alfy rozhodně nejsou křápy..

A ad cena, já mluvím o základní ceně(!!),která je vyšší,tak neargumetuj příplatky,základní cena je to co láká/odpuzuje zákazníka...
Do kapsy za příplatky pak sáhne dneska v každém případě,ale nejdřív ho musí přilákat základní cena

A pokud Alfa staví na argumentaci typu:"Ano je to o dost dražší,ale když si srovnáte příplatky,možná bude Golf o pár stovek dražší,nebo taky ne..",tak se nedivím,že jsou tam,kde jsou..

Ano když napráskám Golfa v highline kravinama,tak bude dražší než Alfa,to samé platí o Alfě..
Když uvážím výbavu střízlivým okem a přihodím jenom to,co je potřeba, bude Golf maximálně stejně drahý jako Alfa,spíš,ale o něco levnější..

A to je trochu divný nemyslíš?
Alfa z její pověstí,ze statutem upadající firmy,o dvou modelech,pokouší se o záchranu a nasadí akční(!!) cenu vysoko nad měřítko třídy Golf,který je sám osobě relativně drahý..
Když nemluvíš o slevách,tak se podívej do NEakčního ceníku Alfy a teprve se protočí panenky..

A k tomu testu,Alfa může vyhrát v jízdním testu Autocaru, BMW 1 není zrovna nejlepší model automobilky,ale to absolutně neobhájí nadsazenou cenu Alfy ve SVOJÍ kategorii..

Jízdně byla Alfa vždycky skvělá i v minulosti,přesto má pověst křápu..Čím to asi je?
Jde o to,že jenom jízda ty prodeje bohužel nespasí.Jinak by byla Alfa TOP,jezdí opravdu dobře...

Je to řada malých,ale očividně vadících nedostatků,zaštítěných ambiciozní cenou,to je to,co Alfu stále pohřbívalo,v menší míře stále pohřbívá a pokud se něco nezmění tak pohřbívat bude..

PS:asi jsi příznivce značky,takže budeš Alfu obhajovat,a věř mi já mám Alfu taky rád a NEJSEM koncernový bijec,osobně není Golf nic o co bych stál,je příliš stádovitý,ale kvality a všestrannost mu prostě neupřeš....

A ta cena Alfy a nedostatky jsou do očí bijící!! A jen opravdu zarytý fanda je nevidí,nebo spíš nechce vidět!!!..

A nadávat na Golf je velice snadné,ano je to stádní auto bez emocí,má mouchy,ale netrpí žádným zásadním(!!) nedostatkem..Alfa je sice v jízdním ohledu určitě dravější a lepší,design je originální,ale zase má řadu nedostatků,které musí majitel skousnout..
A podle prodejů a stavu značky,se zrovna lidem za ty peníze skousávat kompromisy očividně nechce..Takhle to vidím.:)

PPS:
Alfisti si našli imaginárního nepřítele,chiméru, v koncernu VW a vše co z něj vyleze je blbé,i když to udává trendy prodejnosti, a vše co dělá Alfa je skvělé,i když se potácí se dvěma nepříliš úspěšnými modely a z nejistou budoucností
..
Dokud budou Alfisti takhle myslet,tak jen pomáhají těm autům na cestě do defintivního hrobu...Víš jaká to bude pak škoda??!!!
Avatar - Bristol
19. 1. 2014 16:48
Re: ČR jako měřítko prodejního úspěchu?? Asi ne, že?
přesně tak...a 159ky ze začátku výroby jdou sehnat za nádherných 150k ;-) to je velmi lákavá nabídka... :yes: :yes: