Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde: MultiAir se zeleným čtyřlístkem

Diskuze (6)
Alfa Romeo MiTo dostane verzi s legendárním logem Quadrifoglio Verde. Půjde o nejvýkonnější variantu nového motoru 1,4 TB MultiAir o výkonu 125 kW, poprvé se představí na frankfurtském autosalonu.

Alfa Romeo MiTo Quadrifoglio Verde se stane dosud nejsilnějším běžně nabízeným provedením nejmenší modelové řady Alfy Romeo. Pod kapotu dostane nový motor 1,4 TB MultiAir o výkonu 125 kW (170 k), který dosavadní vrchol v podobě 1,4 TBi se 114 kW překonává ve všech důležitých parametrech. Výkon je vyšší o 11 kW, poměr hmotnosti k výkonu pak o 10 % lepší. Se svými 91 kW/l má nová pohonná jednotka také jeden z nejlepších měrných výkonů mezi velkosériovými auty.

Ovládání ventilů prostřednictvím elektro-hydraulických aktuátorů vede kromě vyššího výkonu také k nižším emisím a spotřebě. Kombinovaná spotřeba tak je 6,0 l/100 km, o 0,5 l méně než u 114kW motoru. Zrychlení z 0 na 100 km/h bude trvat lehce přes 7 sekund, to je také výsledkem nasazení nové šestistupňové převodovky C635 od Fiat Powertrain Technologies.

Podstatou paketu Quadrifoglio Verde jsou ale kromě silného motoru také designové úpravy a sportovní podvozek. 17palcová kola s titanovou povrchovou úpravou mají design odvozený od modelu 8C Competizione. Stejnou barvu mají i rámečky předních a zadních světel a kryty zpětných zrcátek. MiTo QV se bude od běžných verzí odlišovat také tmavým pozadím předních světlometů.

MiTo Quadrifoglio Verde dále dostane podvozek Dynamic Suspension s elektronicky řízenými tlumiči, které dokáží reagovat na náhlé změny povrchu a potlačují nežádoucí náklony vozu při zrychlení, brzdění a zatáčení. Systém vyvinutý ve spolupráci s Magneti Marelli kromě toho mění charakteristiku podvozku v závislosti na jednom ze tří zvolených režimů Alfa DNA.

Dynamic znamená sportovní chování, které bylo odladěno na tratích Nürburgring a Balocco, Normal nabízí vyšší úroveň komfortu a All-Weather poskytuje podmínky pro bezpečnou jízdu. Tak jako v ostatních vozech MiTo mění DNA i zde nastavení řízení, stabilizačního systému a odezvy motoru na pedál akcelerátoru.

Diskuze (6)
Avatar - ethicon
15. 9. 2009 11:50
Re: Fiat je prostě nejlepší na světě
myslím si, že na základe obsahu tvojich pravidelných príspevkov je to pochopitelné skoro každému, len nepochopitelné je to umiestnenie po týmto článkom >:D
14. 9. 2009 09:25
Re: Fiat je prostě nejlepší na světě
Myslím, že ty by si to nepochopil... ;-)
Avatar - ethicon
14. 9. 2009 07:05
Re: Fiat je prostě nejlepší na světě
a ako to súvisí s Mitom QV Multiair????? >:D
13. 9. 2009 23:18
Re: Fiat je prostě nejlepší na světě
VW se "hrabe" na první místo na světě. ;-)
Avatar - jenik1
13. 9. 2009 17:56
Fiat je prostě nejlepší na světě
Kam se hrabe Volkswagen ;-)