Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo v Paříži 2004

Ladislav Čermák
Sportovní odnoži italského koncernu jakoby po jarním gejzíru ženevských novinek trochu došel dech. Na jejím stánku tak bylo k vidění prakticky totéž, jako před půl rokem.

SUV verze středního modelu 156 se představila s definitivním komerčním názvem – Alfa Crosswagon Q4, opodál se znovu ukázala úchvatná Alfa 8c Competizione, svoje místo zaujal již nějakou dobu vyráběný model GT a symbolická expozice připomněla půl století od zahájení produkce slavné Giulietty. Jedinou novinkou se tak stal facelift nejmenší výrobní řady.

Alfa 147 – trocha plastické chirurgie a nový motor

Design nejemotivnějšího vozu nižší střední třídy stále uchvacuje, ovšem jako každá jižní krása i ta její rychle uvadá. Proto již po třech letech výroby přišel facelift, zdůrazňující trojúhelník jako leitmotiv celého designu. Přední světlomety se protáhly ke středu a ve stylu Brery zahrnují po třech světelných modulech na černém pozadí pod společným krycím sklem. Restylizovaný nárazník mírně zvětšil přední převis a tím i celkovou délku vozu. Záď se přiblížila stylu ostatních sériových Alf a koncovky jsou nyní štíhlejší a taktéž protáhlejší. Nenápadně, ale zato kompletně se změnila i záď - zadní dveře mají nový tvar s přidanou hranou na spodním okraji a detailně přeměněný nárazník se zbavil ochranné lišty a působí štíhleji díky změněnému spodnímu výřezu. Omlazená Alfa si patrně ještě chvíli udrží designový náskok před konkurencí.

Mírné obměny doznala i technika; nejsilnější turbodiesel 1,9 JTD 16v Multijet, vlajková loď nabídky vznětových agregátů, posílil na obligátních 110 kW. Znamenitý motor tedy už nebude Alfa nabízet ve dvou výkonových variantách, ale pouze v té silnější. Optimalizace se dočkala i dvoumódová robotizovaná pětistupňová převodovka se sekvenčním řazením Selespeed, nyní nabízející vedle manuálního a automatického režimu i volbu sportovního programu. Poslední významnou změnou je vyladěný podvozek, od nynějška nabízený alternativně i ve verzi s měkčím pérováním, nazvané Comfort. Ta bude standardem u špičkové verze Multijet, ostatní ji budou nabízet volitelně.


Ladislav Čermák