Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina B3 Bi-Turbo: 409 koní v oficiální premiéře

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 6. 3. 2013
25
7
Zobrazit náhledy (25)
Alpina B3 Alpina B3 Alpina B3 Alpina B3 Alpina B3 Alpina B3 Alpina B3 Alpina B3 Alpina B3 Alpina B3 Alpina B3 Alpina B3 Alpina B3 Alpina B3 Alpina B3 Alpina B3 Alpina B3 Alpina B3 Alpina B3 Alpina B3
Alpina přiveze do Ženevy řádně nadopovaný sedan nové trojkové řady, který nabídne skoro 410 koní

Alpina přivezla do Ženevy řádně nadopovaný sedan nové trojkové řady, který nabízí téměř 410 koní.

Německá automobilka z Buchloe se patřičně vyřádila na novém trojkovém sedanu. Ano, Alpina není jen tak nějaký prachobyčejný tuner, jedná se o výrobce s vlastním VINem. Auto s označením B3 je už čtvrtým modelem tohoto názvu, první se objevil na základě generace E36 skoro před dvěma dekádami. A ještě v končící devadesátkové sérii byly k dispozici i kupé a kabriolety. No, jestli se dočkáme také Alpiny B4, to je zatím ve hvězdách

Vraťme se ale zpět k sedanu. Z třílitru se dvěma turbodmychadly se technikům Alpiny podařilo dostat působivých 409 koní (301 kW) v rozmezí 5500–6250 otáček. Točivý moment přenáší pochopitelně dozadu osmistupňový automat od ZF, který se opravdu zapotí: nejvyšší hodnota 600 Nm je dostupná ve třech tisících, 550 Nm je k dispozici mezi 2.200 a 5.200 min-1. B3 vystřelí z klidu na stovku za 4,2 sekundy, což decentnímu sedanu střední třídy může leckdo závidět. S pohonem všech kol to zvládne ještě o dvě desetinky rychleji. maximální rychlost má být krásných 305 km/h, z klidu na 200 km/h akceleruje upravené BMW za 14 sekund. Za dvacetipalcovými koly z lehkých slitin je ukratý výkonný brzdový systém s předními kotouči o průměru 370 mm, vzadu pak "stačí" kotouče o průměru 345 mm.

Mimochodem, B3 spálí i s pohonem všech kol 7,9 l benzinu na každých 100 kilometrů. Spotřeba potenciální majitele moc zajímat nebude, každopádně laboratorní údaj podle evropské metodiky je skutečně úsměvný. Reálné hodnoty budou ležet trochu jinde. Obzvlášť, když tmavě modré čtyřdveřové střele jejich piloti řádně šlápnou na krk.


Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - flyboyeda
BMW
| 7. 3. 2013
Tohle je krásné BMW
Žrádlo pro fajnšmekry...
| 7. 3. 2013
...radost jen pohledět, co teprve pak ochutnat... :yes:
Avatar - Johny.Rico
Bože to je krása!
| 7. 3. 2013
Nááádhera!
Po bouračce?
| 6. 3. 2013
Jsem sice BMW pacient, ale k nové trojce, vlastně k trojce obecně, mám některé nepodstatné výhrady. Téhle variantě ale všechno odpouštím, to je kára co má šťávu.

Jen kdyby fotograf, když už jel takovou dálku, před focením zavřel nebo si nechal zavřít dobře kapotu, aby auto nevypadalo jako blbě opravená bouračka. Ještě že si alespoň foťák nezapomněl doma. 8-s [odkaz] [odkaz] [odkaz]
První trojka od Alpiny byla na základě E21
| 17. 2. 2013
Omyl staveli to uz na 02jkach, ale ja psal o B3, coz byla az E30-ka, na E21kach byla B6, C1,C2.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku