Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina D3 Bi-Turbo je nejrychlejší diesel na světě

Michal Fokt Michal Fokt 11. 10. 2013
8
79
Zobrazit náhledy (8)
Alpina D3 Alpina D3 Alpina D3
Alpina začíná prodávat očekávanou rodinu modelů D3, vycházející z trojkového BMW, osazeného třílitrovým naftovým šestiválcem. Jeho 350 koní mu zajišťuje titul nejrychlejšího sériového turbodieselu na světě.

Vůz Alpina D3 Bi-Turbo byla jednou z očekávaných novinek letošního frankfurtského autosalonu. Vychází z aktuálního trojkového BMW a ačkoli to v Buchloe neradi slyší, jedná se o tuning, byť je třeba uznat, že velmi důkladný - vylepšování bavoráků se prý věnuje tým padesáti inženýrů, přičemž má jít o výsledek dvouletého vývoje.

Ale zanechme sémantiky, důležitější, než VIN kód, je výsledek. Alpina D3 se podívala, stejně jako všechna auta před ní, do aerodynamického tunelu, kde byl laděn její bodykit s charakteristickým lipem předního nárazníku. A co nejlepší prořezávání vzduchu nese své ovoce - určitě má svůj podíl na tom, že sedan D3 Bi-Turbo dokáže uhánět rychlostí 278 km/h, což z něj podle výrobce dělá nejrychlejší sériový vůz s turbodieselem. V Alpinách totiž nemá elektronický omezovač rychlosti co dělat.

Není ovšem pochyb o tom, že zásluhy jdou zejména na účet třílitrového motoru s dvojicí turbodmychadel, jenž dává výkon 257 kW (350 k) a rovných 700 N.m. Ten je zkombinován s osmistupňovým automatem, s nímž zrychlí z klidu na stovku za 4,6 s. V nabídce je také kombi a připlatit lze za pohon všech kol (nelze v aut s pravostranným řízením) nebo diferenciál se zvýšenou svorností. Adaptivní podvozek M Sport je naopak ve standardu, stejně jako bixenony nebo velká kola se speciálním designem paprsků.

V interiéru na vás bude čekat přístrojový štít s klasickými modrými číselníky, speciální volant a špičkově zpracované prvotřídní materiály, kožené čalounění nevyjímaje. Auto už lze běžně objednávat a bavorský výrobce/úpravce si od něj hodně slibuje, stejně jako v minulé generaci má jít o bestseller, kombinující obrovskou sílu s kombinovanou spotřebou 5,3 nafty na 1000 km.

Související články

Témata

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Kjirka
Moc hezký
Kjirka
| 14. 10. 2013
jo, to by mohli
Avatar - Sysoj Psojič
nesmysl
Sysoj Psojič
| 13. 10. 2013
To nevadí, máš právo si myslet co chceš ;-)
nesmysl
Mig_35
| 13. 10. 2013
Moje maminka vždycky říkala: "Když sedlák zpanští, žere kafe vidličkou.". Anebo:
"Když se ho... stane hnojem, chce se vozit na voze."
Nevím o nikom, na koho by to víc pasovalo:-)))
Avatar - Sysoj Psojič
nesmysl
Sysoj Psojič
| 13. 10. 2013
Jo po zkušenostech z autosalonů dám raději vydělat kamarádům, ale to bys nepochopil ;-)
Hlavně že je v čem jezdit a neprší do toho...
Upřimně v Praze je kvalita prodejců aut na salonu asi fakt vyšší, stejně jako točené Plzně. V Praze je i Kempinski, tím ale výčet výhod končí :-!
Avatar - Machýrek
nesmysl
Machýrek
| 12. 10. 2013
Gratuluji, dobra volba. Ja jsem spis na ty diesely, takze u me to bylo jasne.
Ad interier soucasne 5er: me se zrovna libi, dle meho vkusu je hezci nez napr. Audi, pripadne MB. Btw jedno Audi mi take stoji v garazi, musim uznat, ze ve srovnani s BMW ma jeho interier navrch zejmena v urcite mechanicke vytribenosti a bytelnosti, ktera me vzdy znovu dokaze prekvapit, coz se bohuzel neda rict o designu, treba budiky jsou ve srovnani s BMW tragicke.
Nicmene pokud bych chtel benzin, bylo by to tezke rozhodovani. Alepon pro me, zde vidim mnoho adeptu, vice nez ve svete nafty, kde je pro me jasny vitez BMW.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku