Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpina ve Frankfurtu 2007

Roman Daněk Roman Daněk 25. 2. 2008 • 15:49
15
Zobrazit náhledy (15)
B3 Bi-Turbo B6 S Coupe B3 Bi-Turbo B3 Bi-Turbo B6 S Coupe B6 S Coupe B3 Bi-Turbo B6 S Coupe B6 S Coupe B3 Bi-Turbo
Známý polotovární tuner vozů BMW, společnost Alpina, přivezla do Frankfurtu nad Mohanem upravené kupé řady 6 a připravuje i kit pro otevřený roadster.

Vedle luxusního Gran Tourisma se Alpina zaměřila i na nejprodávanější BMW, vozy řady 3, a připravila tuningový paket pro všechny karosářské verze 335i: sedan, kupé i kabrio.

BMW Alpina B6 S Coupe

BMW Alpina B6 S Coupe má pod kapotou vidlicový osmiválec o objemu 4,4 l. O přeplňování se stará radiální kompresor a spolu s novým výfukovým systémem, optimalizovaným sáním a přeprogramovanou řídící jednotkou se celkový výkon vyšplhal na 390 kW (530 k), což je o 197 koní více, než v sériovém voze. Maximální točivý moment je 725 Nm. Alpina uvádí kombinovanou spotřebu 12,3 l na 100 km.

Alpina úzce spolupracuje s firmou ZF, která se specializuje na výrobu sportovních převodovek. V kupé B6 S je šestistupňový automat Alpina Sport Switch-tronic, který má základ v ZF 6HP26, a řadí zhruba o polovinu rychleji než převodovka od BMW. Upravené auto akceleruje z nuly na stovku za 4,5 s a po odstranění elektronického omezovače rychlosti se B6 S rozjede až na 318 km/h.

O dobrou trakci se starají 20palcová kola z lehkých slitin. Rozparáděného divocha zastaví vylepšený brzdový systém, který má na přední nápravě kotouče o rozměru 374 x 36 mm, vzadu jsou disky 370 x 24 mm. Alpina změřila, že B6 S zastaví z rychlosti 200 km/h za pouhých 5,5 s. K silnějšímu motoru byl kompletně přenastaven podvozek a odpružení dodala světoznámá firma Sachs. Elektronicky nastavitelné tlumiče EDC by měly lépe pracovat při sportovní jízdě, ale neztratit potřebný komfort vozů třídy GT.

Alpina slibuje, že podobná modifikace se zanedlouho oficiálně objeví i pro karosářskou verzi kabrio. Z dosud testovaných prototypů je známo, že roadster bude mít akceleraci z 0 km/h na 100 km/h za 4,8 s, nejvyšší rychlost 313 km/h a kombinovanou spotřebu 12,8 l na 100 km.

Alpina B3 Bi-Turbo

Přeplňovaný řadový šestiválec má v sériové verzi 225 kW (306 k) a 400 Nm. Alpina vyměnila dvojici turbodmychadel a spolu s dalšími úpravami se výkon vyšvihl až na 265 kW (360 k) v 5 500-6 000 ot./min. Maximální točivý moment vzrostl o rovných 100 Nm na celkových 500 Nm mezi 3 800-5 000 ot./min.

Vedle tuningu motoru Alpina vyměnila i převodovku a výfukový systém. Tím se výrazně zlepšila akcelerace z nuly na stovku, kterou sedan a kupé zvládne za 4,8 s, kabrio za rovných 5 s. Byl odstraněn elektronický omezovač rychlosti a Alpina B3 Bi-Turbo může jet až 285 km/h. Došlo k výměně odpružení a kol, v blatnících jsou 18palcové disky Alpina Classic obuty do pneumatik Michelin s technologií Run-Flat o rozměrech 225/40 ZR18 vpředu a 265/40 ZR18 vzadu. Pro zájemce jsou připravena 19palcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami, které nemají Run-Flat a proto jsou výrazně lehčí.

Pro interiér použila Alpina řadu doplňků z luxusních materiálů. jako je kůže, Alcantara, dřevo, karbon nebo hliník. Tuner udává i kombinovanou spotřebu pro upravené vozy Alpina B3 Bi-Turbo: sedan spálí 9,8 l na 100 km; kupé 9,7 l a kabrio 9,9 l.


Témata