Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpine A110-50 zaútočí na Alfu Romeo 4C

Michal Fokt Michal Fokt 18. 4. 2013 • 16:17
56
21
Zobrazit náhledy (56)
Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine Alpine
Relativně malý výkon motoru a extrémně nízká hmotnost - takový bude recept Renaultu a Caterhamu na sportovní auto, zacílené v první řadě na aktuální Alfu 4C.

O konceptu Alpine A110-50 se toho napsalo už mnoho, včetně informace, že jej budou Francouzi vyvíjet a vyrábět společně s Caterhamem, dosud ale nebylo zcela jasné, jakým směrem se bude filozofie vozu ubírat. Teď se ovšem ukazuje, že to bude filozofie veskrze caterhamovská.

Jeden z bossů Renaultu Carlos Tavares prozradil, že cílem automobilky není postavit supersport, jak to jeden čas vypadalo, zvláště když měla studie před zadní nápravou 400koňový motor V6 3,5 l. Novodové A110 bude cílit na "sub-supercar" kategorii, kde se nyní usadila Alfa Romeo 4C, která by měla být hlavním konkurentem francouzsko-britského auta.

Auto by mělo oslovovat mladší, dobře situované řidiče a vypadá to, že se bude od původní studie dost výrazně lišit. Mělo by být pojaté v retrostylu se čtveřicí kulatých světlometů, šípovitou přídí a velkými bočními nádechy, bude se ale pamatovat i na moderní dynamické proporce. Design by dnes měl být hotov ze 70 %.

Co je ovšem důležité, Alpine půjde cestou Alfy i co se týče koncepce vozu. Prostorový rám z hliníku, vysokopevnostní oceli a kompozitů zajistí nízkou váhu auta, která by se měla pohybovat kolem 1000 kg. Díky tomu nebude nutné dolovat z motoru extrémní výkony - měl by postačit dvoulitrový čtyřválec s turbem, vyladěný na výkon 285 k (209 kW). Dodávat se bude jak se šestistupňovým manuálem, tak s dvouspojkovou převodovkou a poháněna budou zadní kola.

Do prodeje se dostane v době, kdy bude Alfa 4C už docela vousatá - v roce 2016 a bude o něco málo lacinější, než italský sporťák, bude začínat kolem 1,5 milionu korun a vyrobí se "pár tisíc" kusů ročně.

Související články

Témata
Avatar - petr164
20. 4. 2013 17:37
Re: Cena
Nejen že cena C4 je pod milion Kč, ale v roce 2016 bude pro původní verze ještě o něco níže, pokud přijdou inovační vychytávky. Alpina zde s uvedeným přístupem bude mít problém. Obávám se, že Frantici tentokrát v laxnosti a iracionalitě překonali Taliány, kteří naopak vykazují nebývalou racionalitu.
Avatar - Jaros71
19. 4. 2013 23:04
Re: Na Alfu..??
:-)
Koncern FIAT a Ferrari znáš?? >:D
Avatar - Jaros71
19. 4. 2013 23:02
Re: Na Alfu..??
:-)
Když Alfa Romeo jezdila v F-1 tak Renault ještě vyráběl traktory a tanky.. ;-)
viz:
Slavný monopost 158 a jeho vylepšenou verzi 159 Alfetta, jenž v období kolem druhé světové války exceloval v závodech Velkých cen a první Formuli 1 Více na: */alfa-romeo-slavi-100-narozeniny_1#utm_… />
Asi zapomínáš , že nyní už společně s Maserati patří do koncernu FIAT..!
A ten v F1 nechává působit Ferrari..!!
Tedy do Ferrari mají frantíci pořát dost daleko..viz např:
[odkaz]
19. 4. 2013 02:28
Cena
"...bude o něco málo lacinější, než italský sporťák, bude začínat kolem 1,5 milionu korun ..."
toto nie je celkom pravda.
Alfa 4C zacina na 990tis. Kc, za 1.5mil. je limitovana verzia "Launch Edition".
18. 4. 2013 17:22
Re: trochu nechapu
Podle mě to Renault myslí s Alpine vážně a proto nechce nic uspěchat. Chce s Alpine udělat sportovní značku s více modely a s vlastním charakterem. Pokud by začali s kastlí přidělanou na nějakou cizí platformu, tak by Alpine mohlo za pár let skončit.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku