Alpine A110 na Goodwood Festival of Speed v akci spolu s historickými příbuznými
Znovuzrozená značka Alpine bude na letošním Goodwood Festival of Speed patřit k velkým hvězdám a to především díky svému novému modelu A110, jehož výstavní premiéra se odehrála na letošním březnovém autosalonu v Ženevě.
Alpine A110 byla prozatím veřejnosti prezentována pouze staticky a nyní se na přelomu června a července poprvé předvede za jízdy a to rovnou během již legendárního závodu do vrchu pořádaného v rámci Goodwood Festival of Speed.
Návštěvníci této akce tak budou mít jedinečnou šanci vidět v pohybu kupé dlouhé 4178 mm, široké 1798 mm a vysoké jen 1252 mm, jehož pohotovostní hmotnost je pouhých 1080 kg.
K pohonu tohoto kompaktního sportovního vozu s rozložením hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru 44:56 slouží přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru s nejvyšším výkonem 185 kW (252 k) a točivým momentem 320 N.m. Tyto hodnoty míří na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky Getrag.
Vysoký výkon a nízká hmotnost (zhruba 4,3 kilogramu na koně výkonu) se podílejí na skvělé dynamice. Vůz zrychlí z 0-100 km/h za 4,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, přičemž o bezpečné zastavení se starají pro Alpine vyvinuté brzdy Brembo.
Alpine A110 svým jménem, vzhledem, rozměry i nízkou hmotností odkazuje na svého úspěšného a slavného jmenovce ze šedesátých a první poloviny sedmdesátých let.
Vedle čerstvé novinky se představí i dvojice vozů, připomínajících slavnou minulost značky Alpine na závodních tratích. Úspěchy v rallye ovšem nepřipomene její největší hvězda, jíž je původní model A110, ale jeho nástupce A310 v provedení pro skupinu 4, který v roce 1977 vybojoval prvenství ve francouzském šampionátu rallye proti daleko silnější konkurenci. Za jeho volant tehdy usedal Guy Frequelin.
Druhou připomínkou sportovní úspěchů se stane se Alpine A442 B, s nímž Didier Pironi a Jean-Pierre Jaussaud zvítězili v roce 1978 ve slavném vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans.
Elegantní žluto-bílo-černý prototyp s otevřeným prostorem jezdce a pro svou dobu typickým komínem sání nad motorem je poháněn přeplňovaným dvoulitrovým vidlicovým šestiválcem Renault-Gordini, schopným vyvinout výkon přes 370 kW (502 k).