Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpine A110 na Goodwood Festival of Speed v akci spolu s historickými příbuznými

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Goodwood Festival od Speed se stane místem, kde se veřejnosti poprvé představí nové sportovní kupé Alpine A110 v pohybu. Vedle něj má zazářit i dvojice úspěšných historických závodních vozů.

Znovuzrozená značka Alpine bude na letošním Goodwood Festival of Speed patřit k velkým hvězdám a to především díky svému novému modelu A110, jehož výstavní premiéra se odehrála na letošním březnovém autosalonu v Ženevě.

Alpine A110 byla prozatím veřejnosti prezentována pouze staticky a nyní se na přelomu června a července poprvé předvede za jízdy a to rovnou během již legendárního závodu do vrchu pořádaného v rámci Goodwood Festival of Speed.

Návštěvníci této akce tak budou mít jedinečnou šanci vidět v pohybu kupé dlouhé 4178 mm, široké 1798 mm a vysoké jen 1252 mm, jehož pohotovostní hmotnost je pouhých 1080 kg.

K pohonu tohoto kompaktního sportovního vozu s rozložením hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru 44:56 slouží přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,8 litru s nejvyšším výkonem 185 kW (252 k) a točivým momentem 320 N.m. Tyto hodnoty míří na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky Getrag.

Vysoký výkon a nízká hmotnost (zhruba 4,3 kilogramu na koně výkonu) se podílejí na skvělé dynamice. Vůz zrychlí z 0-100 km/h za 4,5 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 250 km/h, přičemž o bezpečné zastavení se starají pro Alpine vyvinuté brzdy Brembo.

Alpine A110 svým jménem, vzhledem, rozměry i nízkou hmotností odkazuje na svého úspěšného a slavného jmenovce ze šedesátých a první poloviny sedmdesátých let.

Vedle čerstvé novinky se představí i dvojice vozů, připomínajících slavnou minulost značky Alpine na závodních tratích. Úspěchy v rallye ovšem nepřipomene její největší hvězda, jíž je původní model A110, ale jeho nástupce A310 v provedení pro skupinu 4, který v roce 1977 vybojoval prvenství ve francouzském šampionátu rallye proti daleko silnější konkurenci. Za jeho volant tehdy usedal Guy Frequelin.

Druhou připomínkou sportovní úspěchů se stane se Alpine A442 B, s nímž Didier Pironi a Jean-Pierre Jaussaud zvítězili v roce 1978 ve slavném vytrvalostním závodě 24 hodin Le Mans.

Elegantní žluto-bílo-černý prototyp s otevřeným prostorem jezdce a pro svou dobu typickým komínem sání nad motorem je poháněn přeplňovaným dvoulitrovým vidlicovým šestiválcem Renault-Gordini, schopným vyvinout výkon přes 370 kW (502 k).

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (7)
Avatar - Uživatel_5340709
28. 6. 2017 10:48
Re: Tak jak
Pěkná bych-ařská řeč. :yes:
28. 6. 2017 08:14
Re: Tak jak
To si vazne myslis, ze maloseriovka, ktora nezdiela prakticky ziadne riesenia s masovou produkciou moze stat 1M Kc - t.j. 35-40k euro? Mozno v nejakom osekanom zaklade ak by to vyrabali v stovkach tisic rocne.

K tejto sume sa blizia obycajne hot hatche, tu ide o auto technologicky drahsie ako zadokolkove sedany zo strednej triedy a staci sa len pozriet kolko tie stoja v podobnej specifikacii - t.j. zadny nahon, automat, benzin okolo 300 koni. Urcite si za milion mozes vybrat u kazdej znacky >:D
Avatar - Emel
27. 6. 2017 23:10
Re: Tak jak
Podobné auto, drahé na vývoj, bez využití mainstreamové platformy, prodávané v malém objemu... to by to Renault musel dotovat, což se mu asi nechce. Za mega by to bylo ještě super, ono co dneska koupíš za mega... tak Mustanga.

Podívej se na 4C, to je svým způsobem podobné auto (1.8t s automatem, lehké, RWD), kde se taky diskutovalo, že bude stát do milionu... a výsledek všichni známe.
Avatar - Uživatel_5340709
27. 6. 2017 22:39
Re: Tak jak
No jo, ale v tom případě takový francouz za 1M a více ztrácí na jakékoliv atraktivitě.
Avatar - Emel
27. 6. 2017 21:25
Re: Tak jak
Jako ona to cena nezabije, ale holt to nebude žádný konkurent GT86, ale auto za dvojnásobek.