Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alpine bude mít zpoždění, mezi Renaultem a Caterhamem roste napětí

Michal Fokt
Diskuze (19)
Chystaný sporťák znovuobnovené značky Alpine, vyvíjený společně s Caterhamem má problém. Renault musí přepracovat design a zpozdí se tím pádem i příbuzný Cat.

Situace kolem automobilky Alpine a jejího (zatím) jediného modelu se komplikuje. Vůz, zacílený na Porsche Cayman a Alfu 4C, se měl představit koncem příštího roku, teď byl ale odložen přibližně o rok na závěr 2016. Vývoj sice postupuje podle plánu, ale Renault má problém se vzhledem své Alpine verze.

Francouzi ukázali novodobou Alpinu A110 své VIP klientele a reakce byly prý... ehm, slušně řečeno... smíšené, což donutilo Renault, aby nahnal designéry zpět k prknům a blokům, zatímco Caterham má už několik měsíců hotovo a na svém návrhu, jenž má být od Alpiny výrazně odlišný, zjevně nemá v plánu nic měnit. I tak ale musí čekat na novou podobu vozu Alpine, protože není vyloučeno, že si nový design vyžádá nějaké zásahy do rozměrů a montážních bodů karoserie.

Ovšem i kdyby ke změnám ze strany Caterhamu nedošlo, stejně musí s debutem počkat až na konec roku 2016, protože jde o společný projekt a jako takový musí být představen u obou značek současně. Není přitom bez zajímavostí, že jde už o druhou změnu designu pro "A110-50". Původně představený, moderně pojatý koncept byl zavržen s tím, že přednost dostane retrodesign a teď to tedy vypadá, že ani ten nebyl tím správným řešením.

Proslýchá se, že Caterham není, diplomaticky řečeno, ze situace úplně nadšený, nicméně Tonymu Fernandesovi se údajně od vedení Renaultu dostalo ujištění, že má společný projekt i nadále nejvyšší prioritu a že se udělá vše pro to, aby byl skluz oproti původnímu plánu co nejmenší. Je to totiž v krátké době už druhá rána pro malou britskou značku. Tou první jsou (popravdě řečeno očekávané) neuspokojivé výsledky ve formuli 1, jejichž opakování v letošní sezoně by mělo mít za následek ukončení aktivit Catu v F1.

Na filozofii sportovního auta jako takového se ale nic měnit nebude, i nadále platí vize maximálně 1100 kg vážícího kupé s výkonem kolem 250 koní v případě Alpine a 300 k u Caterhamu.

Michal Fokt
Diskuze (19)
13. 2. 2014 18:17
Re: Le Quément
Koleos asi dál zůstane spíš globálním modelem. Mě spíš zajímá, jak se Renault popere s kompaktním crossoverem. Porovnání s Nissanem QQ bude zajímavé. Alespoń pro mě určitě.
13. 2. 2014 18:13
Re: Le Quément
Captur těžko může konkurovat malým MPV, ale asi to Renaultu moc nevadí, protože po přesunu mezi malé croccovery všechny malé MPV prodejně drtí. V prosinci se dostal na 11. místo v Evropě. O tom si mohl Modus nechat jen zdát. pokud jde o design nových Renaultů, tak bych do toho facelifty starších modelů netahal. zatím je tady jen nové Clio, Captur a dnes i Twingo a jejich design minimálně zákazníci přijali velice dobře.
13. 2. 2014 16:02
Re: ...
Taky mě to hned prásklo do očí ;-\
Avatar - Ham.
13. 2. 2014 13:43
Re: Le Quément
Prodává se hlavně Samsung QM5 v Asii, Koleos v Evropě má prodeje malé, v roce 2012 se prodalo 15282 Koleosů a 41 200 QM5 a vloni už jen 8404 Koleosů.
13. 2. 2014 13:36
Re: Le Quément
Aha já viděl dohromady tak dva