Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

AMC Javelin AMX by Ringbrothers je monstrum s děsivým výkonem

AMC Javelin AMX by Ringbrothers
AMC Javelin AMX by Ringbrothers
AMC Javelin AMX by Ringbrothers
AMC Javelin AMX by Ringbrothers
8 Fotogalerie
Diskuze (0)
Rodinný podnik Ringbrothers stojí za neuvěřitelnou proměnou starého kupé z počátku sedmdesátých let v extrémně výkonný a zároveň stylový stroj.

AMC Javelin AMX možná není v našich končinách právě nejznámějším vozem, ale koncem šedesátých let byl tento zástupce pony cars konkurentem pro Ford Mustang, Chevrolet Camaro, Pontiac Firebird, Plymouth Barracuda i Dodge Challenger.

Společnost American Motors Company jej vyráběla v letech 1968 až 1974 ve dvou generacích. První byla na trhu do roku 1970 a v následujícím modelovém roce ji vystřídala generace druhá, která se vyznačovala agresivnějším designem své dvoudveřové karoserie.

Bratři Jim a Mike Ringové se svou firmou Ringbrothers, sídlící ve Spring Green ve Wisconsinu, si vzali do parády AMC Javelin AMX modelového roku 1972 a s podporou společnosti Prestone, výrobce nemrznoucích kapalin, jej proměnili v monstrum pojmenované Defiant.

AMC Javelin AMX od Ringbrothers doslova praští do očí žlutým odstínem laku své karoserie, jenž je firemní barvou společnosti Prestone. Následně přitáhne pozornost masivně zvýšenou kapotou motoru i řadou dalších úprav svého exteriéru.

To nejdůležitější se ovšem ukrývá pod již zmiňovanou kapotou. Pod ní je totiž uložen vidlicový osmiválec Hellcat o objemu 6,2 litru, který doplňuje 4,5litrový kompresor Whipple, vstřikování paliva s řídící elektronikou Holley Dominator a výfuky Flowmaster. Výsledkem je motor, který údajně disponuje nejvyšším výkonem 772 kW (1050 k).

S motorem spolupracuje automatická převodovka Bowler 4L80E, která prostřednictvím hnací hřídele z karbonu roztáčí zadní kola. V souvislosti s instalací nového motoru a převodovky došlo na prodloužení rozvoru posunutím přední nápravy o 165 mm vpřed a přepracování se dočkal i podvozek, využívající pomocný rám a čtyřprvkové zavěšení Detroit Speed vpředu, zatímco vzadu jsou komponenty původem od General Motors.

Skelet karoserie z první poloviny sedmdesátých let byl během stavby důkladně zrevidován a vyztužen. Příď pak nese nové blatníky i kapotu motoru z uhlíkových vláken. Kupé dostalo i nové řízení RideTech a výkonný brzdový systém Baer, který se ukrývá za 20palcovými koly.

Proměnu lehce omšelého AMC Javelin AMX v divoký Defiant uzavírá interiér s na míru připravenými sedadly a audio systém Kicker. Přestavba zabrala dvanáct měsíců a u Ringbrothers přišlo během ní ke slovu i 3D skenování a tisk.

Začít diskuzi