Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Lexus
Lexus
Lexus
Lexus
36
Fotogalerie

Americký trh v roce 2010: Pořadí prémiových značek

Lexus je stále v USA jedničkou mezi prémiovými značkami. Mercedes a BMW ale jeho náskok prakticky smazaly.

Lexus si na americkém trhu stále drží mezi prémiovými a luxusními značkami nejvyšší oblibu, jeho prvenství v roce 2010 ale vážně ohrozila německá konkurence. Vysvětlení je jednoduché: Lexus si za rok 2010 v prodejních statistikách připsal +6,2 %, zatímco Mercedes-Benz a BMW +18,1 %, resp. +12,0 %.

Za 229 tisíci prodaných Lexusů je proto v těsném závěsu Mercedes-Benz (225 tisíc) i BMW (220 tisíc). Obě německé značky si přitom také z výše uvedeného důvodu svoje pozice ve srovnání s rokem 2009 vyměnily. Další místa patří americkým a japonským značkám, které meziročně všechny získaly více než 20 %.

V případě ani jedné zatím zmíněné značky ale není důvod k přehnanému jásotu – výsledky roku 2010 znamenají jen přiblížení se poslednímu „předkrizovému“ roku 2007. Tehdy měl Lexus 329 tisíc, BMW 293 tisíc, Mercedes 253 tisíc a i další automobilky se pohybovaly o desítky tisíc výš než loni.

Loňským vítězem je proto v určitém slova smyslu Audi. Přestože jeho 101 tisíc prodaných aut na přímé konkurenty rozhodně nestačí, rok 2010 pro něj byl úspěšným – pro ingolstadtské vozy se v USA vůbec poprvé rozhodlo více než 100 tisíc zákazníků. Po mírném „krizovém“ zakolísání v letech 2008 a 2009 tedy pokračuje růst této značky na americkém trhu.

Poraženým ve střednědobém horizontu je naopak Land Rover. Přes 21procentní růst se jeho 32 tisíc prodaných aut nemůže rovnat s výsledkem roku 2007 (49 tisíc) – a to je částečné oživení amerického trhu povzbuzeno právě poptávkou po drahých SUV a Land Rover nedávno provedl obměnu modelové řady.

Největším procentním růstem se může pochlubit Cadillac s +35 %, nejmenší nárůst prodejů zažil přímý konkurent Lincoln, který rostl o necelá čtyři procenta. Žádná ze sledovaných značek neskončila v meziročním srovnání se ztrátou.

Pro úplnost doplňujeme i data pro exklusivní značky, které pocházejí z jiného zdroje (Wall Street Journal – v tabulce označeno hvězdičkou) a jsou proto porovnatelná jen mezi sebou navzájem. Nejvíce se loni dařilo Maserati, které si polepšilo téměř o polovinu – modenská automobilka si pochvaluje přijetí kabrioletu GranCabrio na americkém trhu. Stejný efekt měl nový model Ghost na prodejní výsledky Rolls-Royce. Vliv nových modelů na odbyt značek Ferrari a Bentley naopak není tak výrazný.

Americký trh v roce 2010 - pořadí prémiových a luxusních značek
Poř.značkaprodej 2010prodej 2009změna
1.Lexus229.329215.975+6,18 %
2.Mercedes-Benz225.007190.604+18,05 %
3.BMW220.113196.502+12,02 %
4.Cadillac146.925109.092+34,68 %
5.Acura133.606105.723+26,37 %
6.Infiniti103.41181.089+27,53 %
7.Audi101.62982.716+22,86 %
8.Lincoln85.82882.847+3,60 %
9.Land Rover31.86426.306+21,13 %
10.Porsche25.32019.696+28,55 %
11.Jaguar13.34011.955+11,59 %
12.Maserati*1.8971.275+48,8 %
13.Ferrari*1.5471.374+12,6 %
14.Bentley*1.4301.367+4,6 %
15.Rolls-Royce*512326+57,1 %
16.Maybach*6366-4,5 %