Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Americký trh v roce 2010: Pořadí prémiových značek

6. 1. 2011 • 04:22
36
44
Zobrazit náhledy (36)
Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus Lexus
Lexus je stále v USA jedničkou mezi prémiovými značkami. Mercedes a BMW ale jeho náskok prakticky smazaly.

Lexus si na americkém trhu stále drží mezi prémiovými a luxusními značkami nejvyšší oblibu, jeho prvenství v roce 2010 ale vážně ohrozila německá konkurence. Vysvětlení je jednoduché: Lexus si za rok 2010 v prodejních statistikách připsal +6,2 %, zatímco Mercedes-Benz a BMW +18,1 %, resp. +12,0 %.

Za 229 tisíci prodaných Lexusů je proto v těsném závěsu Mercedes-Benz (225 tisíc) i BMW (220 tisíc). Obě německé značky si přitom také z výše uvedeného důvodu svoje pozice ve srovnání s rokem 2009 vyměnily. Další místa patří americkým a japonským značkám, které meziročně všechny získaly více než 20 %.

V případě ani jedné zatím zmíněné značky ale není důvod k přehnanému jásotu – výsledky roku 2010 znamenají jen přiblížení se poslednímu „předkrizovému“ roku 2007. Tehdy měl Lexus 329 tisíc, BMW 293 tisíc, Mercedes 253 tisíc a i další automobilky se pohybovaly o desítky tisíc výš než loni.

Loňským vítězem je proto v určitém slova smyslu Audi. Přestože jeho 101 tisíc prodaných aut na přímé konkurenty rozhodně nestačí, rok 2010 pro něj byl úspěšným – pro ingolstadtské vozy se v USA vůbec poprvé rozhodlo více než 100 tisíc zákazníků. Po mírném „krizovém“ zakolísání v letech 2008 a 2009 tedy pokračuje růst této značky na americkém trhu.

Poraženým ve střednědobém horizontu je naopak Land Rover. Přes 21procentní růst se jeho 32 tisíc prodaných aut nemůže rovnat s výsledkem roku 2007 (49 tisíc) – a to je částečné oživení amerického trhu povzbuzeno právě poptávkou po drahých SUV a Land Rover nedávno provedl obměnu modelové řady.

Největším procentním růstem se může pochlubit Cadillac s +35 %, nejmenší nárůst prodejů zažil přímý konkurent Lincoln, který rostl o necelá čtyři procenta. Žádná ze sledovaných značek neskončila v meziročním srovnání se ztrátou.

Pro úplnost doplňujeme i data pro exklusivní značky, které pocházejí z jiného zdroje (Wall Street Journal – v tabulce označeno hvězdičkou) a jsou proto porovnatelná jen mezi sebou navzájem. Nejvíce se loni dařilo Maserati, které si polepšilo téměř o polovinu – modenská automobilka si pochvaluje přijetí kabrioletu GranCabrio na americkém trhu. Stejný efekt měl nový model Ghost na prodejní výsledky Rolls-Royce. Vliv nových modelů na odbyt značek Ferrari a Bentley naopak není tak výrazný.

Americký trh v roce 2010 - pořadí prémiových a luxusních značek
Poř.značkaprodej 2010prodej 2009změna
1.Lexus229.329215.975+6,18 %
2.Mercedes-Benz225.007190.604+18,05 %
3.BMW220.113196.502+12,02 %
4.Cadillac146.925109.092+34,68 %
5.Acura133.606105.723+26,37 %
6.Infiniti103.41181.089+27,53 %
7.Audi101.62982.716+22,86 %
8.Lincoln85.82882.847+3,60 %
9.Land Rover31.86426.306+21,13 %
10.Porsche25.32019.696+28,55 %
11.Jaguar13.34011.955+11,59 %
12.Maserati*1.8971.275+48,8 %
13.Ferrari*1.5471.374+12,6 %
14.Bentley*1.4301.367+4,6 %
15.Rolls-Royce*512326+57,1 %
16.Maybach*6366-4,5 %

Témata
Avatar - CIZEK
16. 7. 2011 12:55
Re: nadvlada
Jo Škoda Superb je u nás brána jako prémiovka, ale nadvláda Němců je podle mě na našem trhu pořád větší, takže jako ten tvůj příklad se dá brát v potaz jenom to SRN.
7. 1. 2011 02:06
Re: lexus
Pointa je v individualizaci. Automobilky mohou v USA prodávat levněji, protože paleta příplatků je celkem malá. Většina prodejů jsou skladovky dodané do několika dní. V Evropě je většina aut dělaná pro konkrétního zákazníka, který na ně čeká i řadu měsíců. Samozřejmě, i tak je tam nějaký rozdíl cen, ale tohle je jeden z hlavních důvodů.

Jediné, co je na tom opravdu vtipné, je, že když si auto vyzvedneš v Evropě, většinou dostaneš ještě extra slevu, sami ti ho dopraví do USA (musí se vyexportovat snad během měsíce) a máš nabídku individualizace jako evropský zákazník. Někdy ještě přibalí letenky a první noc v hotelu grátis.

Pro nás je skoro EUR:USD 1:1, když člověk započítá DPH, kterou by při dovozu musel zaplatit. Ono se to nasčítá, a pak z toho člověk má o 50% vyšší cenu.

Navíc pro některé automobilky jde o prestižní trh. O BMW se říkalo, že má ceny v USA oholené skoro na kost jen, aby si ukrojili větší koláč z trhu. Ostatně to ukazovala tisková prohlášení ze začátku krize pár let zpět.

A co se té kvality týče, mě vždy u aut původně určených pro americký trh dostává, kolik tisíc komponent muselo být upraveno, aby se auto mohlo prodávat na evropském trhu >:D
Avatar - Ronault.
6. 1. 2011 18:25
Re: nadvlada
Tys asi v žádném Lexusu nejel, viď?
6. 1. 2011 17:51
Re: nadvlada
"Tady bych rad podotknul, ze Toyota ci vice mene Lexus tak zdomacnel v USA za poslednich 15 let, ze sam American ji nepovazuje za produkt Japonsky...."

To jej jen marketingovy slogan Toyoty, tohle tvrdi jen Toyota / Lexus, aby v US vice prodali, to ze mam nekde tovarnu ze me nedela domaci znacku. Na toto tema bylo jiz dost dokumentu.

Toyota se tento nesmysl znazi podporovat, coz je logicke, ale jako domaci ji vnima porad minimum americanu, vetsinou ti, co pracuji v tech US tovarnach Toyoty. Nebo fanouskove japoncu. Normalni US populace je doslova nasrana na pedaly a nejradeji by Toyotu poslala domu do JAP. Klesajici podil prodeju Toyoty v US je toho dukazem.

>:D

Toyota a Lexus je tak Americka, ze snad ani vic nemuze.... asi jako VW ( ktere stavi novou tovarnu v US). 8-s
6. 1. 2011 16:21
Re: nadvlada
Jak jsi přišel na to, německá prémie ovládá japonský trh. Dle toho, že jsi tam nenašel Infinity a spol ? Zkus mi na to odpovědět, pokud můžeš.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku