Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Američtí kolegové změřili výkon nového Chevroletu Corvette. A nestačili se divit

Jan Zajíc Jan Zajíc 22. 10. 2019 • 13:00
25
36
Zobrazit náhledy (25)
Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette Chevrolet Corvette

Že měření výkonu přináší odlišná čísla, než jaká oficiálně uvádějí výrobci, je běžná a známá věc. Někdy však rozdíl může být hodně překvapivý.

Jako v případě nového Chevroletu Corvette, který na válcovou brzdu poslali američtí kolegové z časopisu Motor Trend. Nejprve ale oficiální čísla, jak je udává výrobce: sporťák s motorem uprostřed pohání osmiválec o objemu 6,2 litru, jehož výkon v kombinaci s příplatkovým sportovním výfukem dosahuje 369 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 637 N.m.

Měření novinářů, kterých bylo celkem šest, však ukázala zajímavé hodnoty - od 356 kW a 727 N.m na šestý rychlostní stupeň, až po 418 kW a 698 N.m při zařazené pětce. Pro úplnost dodáváme, že kolegové ve svém článku uvádějí výkon v HP (horsepower), my jsme jej přepočetli na u nás používané kW (1 kW je přitom 1,341 HP). A točivý moment přepočítáváme na newtonmetry (z foot pound).

Ale hlavně - vzhledem k tomu, že se výkon měřil na brzdě, uvedené hodnoty se týkají výkonu na kolech. Čili k porovnání s oficiálním výkonem je potřeba přičíst ztráty během přenosu síly pohonným ústrojím na úrovni. Motor Trend operuje s 15 procenty. V tom případě se dostaneme na 419 až 494 kW a 821 až 854 N.m

Pokud vás zajímají všechna čísla, pak vězte, že první dvě měření ukázala 416 kW, třetí 418 kW a čtvrté 415 kW. Všechna proběhla na pátý rychlostní stupeň. Na šestku pak "dyno" odhalilo dvakrát 356 kW. Opět jde o hodnoty výkonu na kolech.

Čili nová Corvette prostě ohromila výrazně vyšším výkonem (a vlastně i větším maximálním točivým momentem), než američtí novináři očekávali. Proto se obrátili na automobilku, aby tyhle rozdíly vysvětlila.

Magazín během komunikace s inženýry například zjistil, že Vette s testovanou dvouspojkovou převodovkou má ztráty během přenosu síly nižší než 15 procent. Kolik přesně, to však Chevrolet neprozradil. Novináři se také dozvěděli, že vyšší naměřený výkon mohl způsobit studený motor - jenže to nedává moc smysl, když proběhlo šest kol. Osmiválec se u toho jistě zahřál.

Výrobce také prozradil, že oficiální výkon motoru certifikuje u organizace Society of Automotive Engineers, která jej měří jiným způsobem, než je obvyklé. Jednoduše řečeno tu nedochází k prostému a rychlému vytočení motoru k omezovači, dělá se to pomaleji. A proto se pohonná jednotka víc zahřeje.

I tak se ale kolegové z časopisu Motor Trend s tak rozdílnými čísly prý ještě nesetkali a uvedená vysvětlení jim nestačí. Po tom všem si jsou každopádně jisti jedinou věcí: jejich Corvette určená k novinářským testům má prostě vyšší výkon. A to o dost.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Hammunasakra
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu
| 23. 10. 2019
Jo čet sem tebou adorovaný BLÁBOLY na netu = vim že k tomu máš sklon

Ale jak SEM TI ODPOVĚDĚL = dávám přednost tý český Akademii věd = před tim co vymyslíš ty :-)

A fakt je VELKEJ P.A.B.L.B. = radši kecum na netu :-!
Re: Re: Re: Re: Nechápu
| 23. 10. 2019
Jestli přejdeme na SI tak zrušíme otáčky za minutu a budem mít už jen radiány za sekundu?
Re: Re: Re: Re: Nechápu
| 23. 10. 2019
To plati naopak pre teba. Kone sa udavali na zaciatku automobilizmu presne pre takych, co si nevedeli vykon v kW predstavit lebo poznali kone - bol to prave Watt, kto s tym prepoctom prisiel. Ak by najrozsirenejsie pracovne zviera bol slon, mame dnes vykony v slonoch.... Dnes na to nie je okrem historickeho faktoru ziaden zmysel a elektromotor do toho pliest nemusis. Vykon je fyzikalna velicina a jej jednotkou je [W], kludne si to dalej na kone prepocitavajte, ale hlavna informacia su kW a aj preto, aby sa dali porovnat dalsie ekvivalentne pohony.
Avatar - Barrichello
Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu
| 23. 10. 2019
Už jsi četl hamuno ty vědce? :-) :-) Co tvrdí že žádná klimatická nouze není?
A jej jich celkem dost. Co na to akademie věd? A Jan Tleskač? :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
Re: Re: Re: Re: Re: Nechápu
| 23. 10. 2019
Otevři si laskavě jakkýkoliv Auto Motor und Sport nebo jiné zahraniční časopisy třeba ze 70 let a všude je výkon SAE DIN a HP. Nikde Kw.

Proč udávat výkon kw u něčeho co není na elektriku, když se to udávalo 80 let v HP :-)

hele co to otoči? Zítra ti dám na zmrzlinu místo 500 ml nebo 300 g 16 OZ. Co ty na to?

palce mě absolutně netrápí ani cubic inches objem a nebo krouták v lb.ft

Všechno si umím přepočíst, stejně jako majle na kilometry :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku