Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

AMG představil řadu V8 KOMPRESSOR

Miroslav Kudělka
Diskuze (5)
Sportovní divize Mercedesu - AMG rozšířila svou nabídku vozů se silným kompresorovým motorem V8 o objemu 5,5 litru.

Sportovní divize Mercedesu - AMG rozšířila svou nabídku vozů se silným kompresorovým motorem V8 o objemu 5,5 litru.

Kompresorem přeplňovaný osmiválec ze stávajícího modelu SL 55 AMG byl dále upraven na výkon 368 kW (500 k) při 6100 ot/min a osazen do dvojice vozů nejvyšší kategorie značky Mercedes. Vznikly tak modely CL 55 AMG a S 55 AMG. Původní motor z modelu SL 55 s 350 kW (476 k) při 6100 ot/min si našel nové působiště v sedanu řady E. Model E 55 AMG se tak stal nejvýkonnějším vozem této třídy v historii a celá trojice nastavuje nová měřítka výkonnosti.

Nový E 55 AMG navazuje na současný, velmi populární model. Nový výkonný motor jej navíc řadí na samotný vrchol nabídky sportovních sedanů. Nejen výkon, ale i točivý moment 700 Nm v rozsahu 2650 až 4500 ot/min, mu propůjčuje dynamické parametry supersportovních vozů. Akceleraci na 100 km/h zvládá za 4,7 sekundy a 200 km/h atakuje za 16,1 sekundy. Nejvyšší rychlost je jako u všech vozů Mercedes-Benz elektronicky omezena na 250 km/h. Těmto parametrům sekunduje také nastavitelný podvozek, skrývající se za jménem Airmatic DC, umožňující řidiči volit mezi komfortním a velmi sportovním nastavením. Systém se automaticky přizpůsobuje aktuálním podmínkám a navíc disponuje třemi nastavitelnými tuhostmi. Také brzdový systém se přesunul z SL 55 AMG a plně kontroluje výtečnou dynamiku.

Modely S 55 AMG a CL 55 AMG dostaly s novým motorem zcela nový charakter. Pětimetrové luxusní kupé i sedan nabízí luxus v kombinaci s nebývalou dynamikou. Jejich akcelerace jen o málo zaostává za menším Éčkem, 0-100 km/h za 4,8 a z 0-200 km/h za 16,3 sekundy. Nejvyšší rychlost zůstává stejná, 250 km/h. Podvozek obou vozů zůstal téměř nedotčen. Luxusní modely Mercedesu jsou již v sérii vybaveny aktivním podvozkem ABC a ten si dokáže dostatečně poradit i s takovou porcí výkonu jakou disponují verze AMG. Pouze byla poněkud zvýšena jeho tuhost.

Každý motor v úpravě AMG je při montáži svěřen vždy jen jednomu technikovi, který nese odpovědnost za kvalitu. Jeho podpis je poté na štítku umístěném na hotovém motoru. V případě komresorových V8 je tento štítek na kompresoru. Všechny tři novinky jsou osazeny pětistupňovou automatickou převodovkou, vybavenou systémem AMG Speedshift s ovládáním řazení tlačítky na volantu, jako ve F1. Tento systém umožňuje řadit o 35% rychleji a navíc zachovává i automatický režim řazení ve dvou programech – sportovním a komfortním.

Změn doznal také exteriér i interiér všech tří modelů. Aerodynamický kit obsahuje přední nárazník se spoilerem a mlhovkami, nástavce prahů a zadní nárazník s integrovanými čtyřmi oválnými koncovkami výfuku. V blatnících našly své místo nová pětipaprsková kola z lehké slitiny. Paprsky jsou zdvojené a drží ráfek o průměru 18“. V interiéru si našly své místo sportovní sedadla a volant AMG. Před ním je sportovní přístrojový panel s rychloměrem do 320 km/h. Celý interiér je čalouněn kvalitní kůží kombinovanou s dřevěnými prvky.

Nezanedbatelnou skutečností je, že výkonné motory již dnes splňují emisní normu EU4, která vstoupí v platnost v roce 2005. Také svou spotřebou paliva neudělají své majitele nijak smutné, protože přes úctyhodný výkon spotřebují v kombinovaném cyklu 12,9 l/100 km, model E 55 AMG, a 13,9 l/100 km, modely S 55 AMG a CL 55 AMG.

Miroslav Kudělka
Diskuze (5)