AMG V8 4.0 bude i pro další Mercedesy
AMG má nový motor V8 4.0 biturbo (M178), jenž si odbyl svou premiéru v novém kupé Mercedes-AMG GT. Jeho výkon činí 510 k (375 kW) při 6250 otáčkách a točivý moment vrcholí hodnotou 650 N.m v rozmezí 1750-4750 otáček. Vcelku logicky se dalo očekávat, že v Affalterbachu nebudou dělat motor pro jediné auto a že se stejný osmiválec postupem času přestěhuje pod kapotu většiny modelů s označením "63 AMG".
Potvrdil to Autocaru oficiálně šéf AMG Tobias Mörs s tím, že novinka vystřídá stávající přeplňovaný motor V8 5,5 l a jako takový se stane jediným V8 v portfoliu německé značky. To znamená, že jej postupem času dostanou nejen modely AMG, ale také běžné masové Mercedesy, u nichž je žádoucí mít pod kapotou motor V8.
Současně potvrdil, že ani už poměrně vousatý motor V12 6.0 není odsouzen k záhubě, ale bude výrazně přepracován a vyvíjen pro další existenci v hybridních modelech Mercedesu. Mörs také vyloučil vznik AMG GT s pohonem všech kol a možnost dieselových modelů s logem AMG. Současně potěšil komunitu ortodoxních příznivců AMG tím, že všechny vozy této značky s pohonem zadních kol od nynějška budou dostávat standardně diferenciál se zvýšenou svorností... Aby je následně zklamal tím, že se prý v současnosti nepracuje na žádné verzi Black Series, o níž se hovořilo zejména v souvislosti s AMG GT Black Series.