Nové sportovní kupé z dílny AMG je sice slabší než předchůdce, zároveň je ale výrazně lehčí.
Dlouho očekávaný nástupce Mercedes-Benzu SLS AMG byl konečně oficiálně představen. Jmenuje se Mercedes-AMG GT a podle výrobce bude schopným vozem jak na okruhu, tak při každodenním používání.
Novinka byla před svojí premiérou bedlivě sledována jak médii, tak fanoušky značky, neoficiální informace doplňovala i sama automobilka, která pravidelně zveřejňovala zprávy o chystaném vozu. Většinu údajů AMG GT jsme tak znali už před debutem, neuškodí ale, když si je připomeneme.
Pod kapotou vozu pracuje čtyřlitrový vidlicový osmiválec biturbo s interním označením M178, který se v budoucnu objeví i v modelech značky Aston Martin. Točivý moment jednotky se suchou skříní je posílán na zadní kola prostřednictvím sedmistupňové dvouspojkové převodovky. Motor využívá některá řešení z dvoulitru modelu A 45 AMG.
Mercedes-AMG GT nabídne výkon 340 kW a točivý moment 600 N.m, tyto parametry vozu umožní zrychlit z 0-100 km/h za rovné čtyři sekundy a jet až rychlostí 304 km/h. Toto provedení je ale pouze základním modelem, k dispozici bude i Mercedes-AMG GT S s výkonem 375 kW a točivým momentem 650 N.m. Díky silnější jednotce je verze S na stovce o 0,2 sekundy dříve a jede až 310 km/h. U obou provedení je nejvyšší rychlost elektronicky omezena. AMG GT S se dále odliší třeba adaptivními tlumiči nebo samosvorným diferenciálem.
V obou případech je AMG GT slabší než předchozí SLS AMG, jehož 6,2litrová atmosférická V8 v základu nabízela 420 kW. Novinka je ale o 80 kilogramů lehčí – základní verze váží 1.540 kilogramů, pohotovostní hmotnost eSka činí 1.570 kg. Váha je mezi nápravy rozložena v takřka ideálním poměru 47:53.
Nejen pozéry potěší plně variabilní výfukové klapky, umožňující tichou jízdu po dálnici i bouřlivý průjezd Pařížskou ulicí. Praktici ocení zavazadelník o objemu 350 litrů (SLS AMG měl jen 176 l), dostupný díky rozměrnému víku. Zavazadla bude možné uložit i za sedačky, kde je podrží hliníková výztuha.
Vzhled automobilu jsme více méně znali díky fotografiím zamaskovaných prototypů, které zveřejňoval i sám Mercedes. Zcela odhalené AMG GT ukazuje záď inspirovanou luxusním S Coupé a výraznou maskou chladiče. Dlouhá kapota zůstala zachována z předchůdce, naopak racčí dveře nahradilo konvenční řešení.
Video
Mercedes-AMG GT: Technická data a srovnání s předchůdcem
BMW nechává nahlédnout do vývoje a blízké budoucnosti svých značek. Hlavním lákadlem je nový digitální přístrojový panel spolu s novou generací informačního systému.