Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Argentinská rallye po 1. etapě: Neuville udržel nervy a vede

Michal Štěpanovský Michal Štěpanovský 27. 4. 2019
49
Zobrazit náhledy (49)
Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019 Rallye Argentina 2019

Vedoucí jezdec průběžného pořadí mistrovství světa Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupé WRC) vede po prvním dnu Argentinskou rallye, pátý podnik letošního šampionátu.

Belgický pilot má po osmi rychlostních zkouškách dvanáctisekundový náskok před francouzským mistrem světa Sébastienem Ogierem (Citroën C3 WRC). Třetí v pořadí Estonec Ott Tänak (Toyota Yaris WRC) je o další půldruhé sekundy zpět.

Soutěž začala v noci ze čtvrtka na pátek středoevropského času superspeciální zkouškou. V dalším pátečním programu čekalo posádky sedm úseků v celkové délce 145 kilometrů. Třetí měřený test (29,85 km) však musel být zrušen z důvodu špatného stavu příjezdové a odjezdové silnice.

Na posádky čekala trať, jež byla hodně rozbahněná po předchozích deštích, a na cestách bylo také velké množství brodů. Nejlépe začal Tänak, který navázal na nejrychlejší čas z úvodní speciálky a po třech zkouškách jel první. Po čtvrté speciálce se dostal na první místo další tovární jezdec Toyoty Kris Meeke z Velké Británie, ale situace mezi nejlepšími byla stále hodně vyrovnaná.

360p720p1080p

Po páté zkoušce, což byla polovina úvodního dne soutěže, prvních osm jezdců srovnáno do 14,8 sekundy. Za nimi s menším odstupem figuroval Fin Esapekka Lappi (Toyota Yaris WRC), který měl po krizovém momentu na horizontu defekt. Časové manko měl také další Seveřan Teemu Suninen (Ford Fiesta WRC), jenž musel po průjezdu brodem nechat chvíli „vydýchat“ motor svého vozu.

Meeke ztratil na sedmé rychlostní zkoušce dvacet sekund a rázem se propadl z prvního na čtvrté místo. „Nemám k tomu co říct. Bylo to šíleně rozbité a neměl jsem vůbec žádnou trakci. K tomu času se fakt víc říci nedá,“ nadával Brit. Na vedoucí příčku se vrátil Tänak, ale vydržel tam jenom chvíli. Kvůli poškozené hnací hřídeli na své toyotě byl na závěrečném testu dne (RZ8) skoro o půl minuty pomalejší než soupeři. „Nebylo to jenom o tomhle problému. Na sedmé zkoušce jsme v brodu nasáli trochu vody do motoru a ten ztratil něco na výkonu,“ vysvětloval situaci Tänak.

Situace využil Neuville, jenž byl v pátek v měřených úsecích dvakrát nejrychlejší. „Hodně nám pomohla příprava z předchozího dne. Na videu jsme si pečlivě označili místa, kde bude bahno a kde se dá jet naplno. Bylo to znát zejména při opakovaných průjezdech, kdy byl povrch cest mnohem více rozbitý. Jet první nebylo občas to nejlepší, ale tady to nebylo tak hrozné. Zatím můžeme být spokojeni,“ zhodnotil situaci obrýlený jezdec.

V pořadí druhý Ogier nehýřil na sklonku dne příliš dobrou náladou. „Pravdou je, že na trati nebylo tolik bahna, kolik se vzhledem k předchozím dešťům dalo očekávat. Bohužel problém je jinde. Nemohu totiž jet rychleji a nevím proč. Autu něco chybí na rychlosti,“ stěžoval si Ogier.

360p720p1080p

Hrdina předchozího podniku na Korzice Brit Elffyn Evans (Ford Fiesta WRC) je zatím na šestém místě. Polepšil si zejména v závěrečné zkoušce dne, kde byl třetí, což byl jeho nejlepší dílčí výsledek dne. Jeho zásluhou se posunul o dvě příčky dopředu. „Poslední dvě páteční zkoušce nebyly pocitově špatné, ale stále to není ono. Dalo by se jet rychleji, ale potřebuji chytit správný rytmus,“ vysvětloval skromný ostrovan.

Smolařem dne se stal Lappi. Nejprve měl na čtvrté zkoušce již zmíněný krizový moment. Při druhém průjezdu tímto úsekem havaroval, rozbil předek auta, vylomil pravé zadní kolo. Jeho situaci můžete vidět na jednom z přiložených videí. V sobotu by měl pokračovat, ovšem se značnou časovou ztrátou. Druhý den soutěže čeká na posádky sedm rychlostních zkoušek v celkové délce 145,52 kilometrů.

Průběžné pořadí (po 8 z 18 RZ):

1. Neuville, Gilsoul (Bel./Hyundai i20 Coupe WRC) 1:11:13,9; 2. Ogier, Ingrassia (Fr./Citroën C3 WRC) +11,9; 3. Tänak, Jarveoja (Est./Toyota Yaris WRC) +13,4; 4. Meeke, Marshall (Brit./Toyota Yaris WRC) +28,1; 5. Mikkelsen, Jaeger (Nor./Hyundai i20 Coupé WRC) +29,4; 6. Evans, Martin (Brit./Ford Fiesta WRC) +38,2; 7. Sordó, Del Barrio (Šp./Hyundai i20 Coupé WRC) +41,1; 8. Latvala, Anttila (Fin./Toyota Yaris WRC) +1:13,6; 9. Suninen, Salminen (Fin./Ford Fiesta WRC) +1:59,2; 10. Ostberg, Eriksen (Nor./Citroën CE R5) +6:11,1; 11. Lappi, Ferm (Fin./Citroën C3 WRC) +7:43,7.

Výsledky jsou neoficiální.

Zbývající program Argentinské rallye

Sobota – 12.47 RZ9 (13,92 km); 13.38 RZ10 (22,67 km); 14.25 RZ11 (33,65 km); 16.26 RZ12 (6,04 km); 18.17 RZ13 (13,92 km); 19.08 RZ14 (22,67 km); 19.55 RZ15 (33,65 km)

Neděle – 14.08 RZ16 (16,43 km); 15.31 RZ17 (20,30 km); 17.18 RZ18 (16,43 km).

Časy jsou uvedeny ve středoevropském formátu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku