Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin DBS Volante: Ultrarychlý kabriolet odhalen (kompletní technická data)

26. 2. 2009 • 10:34
11
5
Zobrazit náhledy (11)
Aston Martin DBS Volante Aston Martin DBS Volante Aston Martin DBS Volante Aston Martin DBS Volante Aston Martin DBS Volante Aston Martin DBS Volante
Kabriolet odvozený od dvoumístného kupé Aston Martin DBS bude mít premiéru na autosalonu v Ženevě. Nová verze má vzadu navíc dvě nouzová sedadla a do názvu přidá slovo Volante, které je s Astony se stahovací střechou spojené už od 60. let.

Aston Martin DBS Volante je šestnáctým kabrioletem, který vznikl během 95 let existence této značky. V současné nabídce bude ale už třetím otevřeným modelem – vedle DB9 Volante a V8 Vantage Roadster. Spojuje v sobě všechny podstatné vlastnosti vrcholného modelu DBS, ke kterým přidává klasickou plátěnou stahovací střechu.

Karoserie má shodnou konstrukci s kupé DBS. Na hliníkové struktuře VH (vertical/horizontal) jsou připevněny díly z hliníku, hořčíkových slitin a karbonu. Pro odlehčení jsou dokonce i boční výztuhy vyrobeny z hliníku. DBS tak kombinuje konstrukční řešení výchozího modelu DB9 se závodním speciálem DBR9. Výsledná hmotnost je 1810 kg. Základní rozměry (délka 4721 mm, šířka 1905 mm, výška 1280 mm a rozvor 2740 mm) jsou shodné s kupé a od DB9 Volante se liší maximálně v desítkách milimetrů.

Střecha kabrioletu se stáhne za 14 sekund a je možné s ní operovat i za jízdy do rychlosti 48 km/h. Otevřená verze má konfiguraci interiéru 2+2, zatímco DBS s karoserií kupé je označováno jako 2+0. Díky výztuhám má karoserie Volante 75 % torzní tuhosti kupé.

Vidlicový dvanáctiválec je umístěný podélně za přední nápravou. Z objemu 6 litrů dává výkon 380 kW a nejvyšší točivý moment 570 Nm, s 85 % této hodnoty dostupnými od 1500 otáček až po omezovač. Převodovka je umístěna před zadní nápravu a s motorem je spojena karbonovým kardanem. Na výběr je šestistupňová manuální převodovka nebo automat Touchtronic 2 se shodným počtem převodů. Sportovní charakter manuální převodovky je podpořen kratším stálým převodem v diferenciálu. Zrychlení z klidu na 100 km/h trvá jen 4,3 s a maximální rychlost je 307 km/h.

Dobrým jízdním vlastnostem napomáhají adaptivní tlumiče, posilovač řízení Servotronic s proměnlivým účinkem a nápravy s dvojitými lichoběžníky. Geometrie náprav je nastavena tak, aby zabraňovala ponoření přídě při brzdění a odlehčení zadní nápravy v zatáčkách. Dvacetipalcová kola jsou vyrobena z kovaného hliníku, což přináší snížení neodpružených hmot o 8 kg. Obouvají pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 245/35 vpředu a 295/30 vzadu.

O zastavení DBS Volante se starají standardně montované brzdy s karbonovo-keramickými disky (vpředu 398mm, vzadu 360mm). I u sportovních aut jakým je DBS je dnes samozřejmostí stabilizace DSC, ABS, brzdový asistent a kontrola trakce.

Postavení na vrcholu modelového portfolia Aston Martin podtrhuje luxusně-sportovní výbava. Interiér je čalouněný kvalitní kůží, dekor je vyroben z ušlechtilých slitin a výplně dveří z karbonu. Sportovní sedadla jsou elektricky nastavitelná a vyhřívaná. Z komfortních prvků nechybí automatická klimatizace, tempomat, navigace s harddiskem, audiosystém Bang&Olufsen a zadní i přední parkovací senzory. Příjemnými detaily ve výbavě jsou deštník v zavazadlovém prostoru a u aut s automatickou převodovkou pero v držáku na středové konzoli.

Možnosti příplatkové výbavy zahrnují vedle několika drobností výdřevu s lakem Piano Black namísto kovového dekoru a alternativní designy 20palcových kol.

Aston Martin DBS Volante - srovnání s DB9 Volante
ModelDB9 VolanteDBS Volante
Zdvihový objem [cm3]59355935
Válce12/412/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]350/6000380/6500
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]600/5000570/5750
Max. rychlost [km/h]306307
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,84,3

Témata
28. 2. 2009 17:21
Re: Řazení tlačítky?
prave ze prakticky nezavazi ti tam naka hnusna paka zmacknes cudl a jedes ;-)
26. 2. 2009 22:28
..
OMG to je nadhera.uz sa tesim az ma obehne na dialnici... ;-)
Avatar - Ivorry
26. 2. 2009 12:04
Řazení tlačítky?
Ač musím uznat, že Aston Martin jsou neuvěřitelně krásná auta a nepochybně i skvělá auta, vždycky mě tak trochu straší přepínání jednotlivých jízdních režimů převodovky pomocí tlačítek (P,R,N,D). Vždyť to musí být zatraceně nepraktické oproti klasickému voliči převodových stupňů 8-s
Avatar - radhro
26. 2. 2009 08:50
není co dodat
:yes: takhle se delají auta :yes: :yes:

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud