Aston Martin: Nový showroom oficiálně otevřen v Praze, britskou značku zastupuje Auto Exner
Dnes bylo v Praze (ul.Českomoravská, nedaleko O2 Areny) slavnostně otevřeno oficiální dealerství automobilky Aston Martin pro Českou republiku. Patří společnosti Auto-Exner, která tak tyto exkluzivní anglické automobily zařadila mezi další zastupované značky Lamborghini a Bentley.
Od počátečního impulsu po konečnou realizaci uběhly přibližně tři roky, samotné intenzivní vyjednávání trvalo přes rok. Společnosti Auto Exner se podařilo veškerá kritéria nakonec splnit, mezi jednu z podmínek anglické strany patřila přítomnost špičkového servisního zázemí (to mohou využívat i stávající majitelé vozů Aston Martin, kterých je u nás přibližně 50) a showroomu. Ten je součástí budovy Sykora Home, výstavní prostory jsou zde pronajaty na deset let s opcí na dalších deset let. Investice do showroomu a zázemí by se měly podle Pavla Exnera, majitele a jednatele společnosti Auto-Exner, vrátit přibližně za 5 let provozu. Pro informaci, cena hodinové práce v servisu je 2.890,- Kč bez DPH, což je konkurenceschopná cena i ve srovnání s vídeňským zastoupením značky. Tam se za hodinu servisu platí 105 EUR bez daně.
Kromě práv pro zastoupení značky Aston Martin v ČR získal pan Exner také možnost zastupovat tyto automobily na Slovensku, kde by časem mohl vyrůst další showroom. O další expanzi společnosti Auto-Exner se značkou Aston Martin i na jiné trhy (ve hře je hlavně Polsko) nepadlo na tiskové konferenci dále nic konkrétního, lze ale vyvodit, že vedení společnosti o takovémto scénáři minimálně velmi vážně uvažuje.
Samotný akt otevření autosalonu pochopitelně přijeli sledovat také zástupci automobilky, v jejichž čele stál Bill Donnelly, ředitel marketingu, prodeje a poprodejní péče automobilky Aston Martin. Ten ve své řeči poukázal na bohatou, 95 let dlouhou historii automobilky a vyzdvihl její současnou pozici na trhu i velmi rozmanité portfolio. Za dobu působení značky bylo vyrobeno přibližně 50 tisíc automobilů, což se sice může na první pohled zdát jako velké číslo, ale například Toyota vyrobí takový počet vozů za tři dny (!).
Aston Martin v posledních letech svá prodejní čísla zvyšuje, není to dávno, kdy výroba činila zhruba 600 vozů ročně a nyní se dostávají na čísla o jeden řád větší. Díky krizi přirozeně dojde k poklesu, ale i zde vykazuje Aston Martin oproti konkurenčním automobilkám menší propad prodeje (25 vs. zhruba 40 % u ostatních).
Využili jsme příležitosti a Billu Donnellymu jsme po slavnostním obědě položili několik otázek. Ty spolu s jeho odpověďmi naleznete v rozhovoru, který zveřejníme zítra.