Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin potvrdil výkony hypersportu Valkyrie

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)
Aston Martin oficiálně zveřejnil hodnoty nejvyššího výkonu a točivého momentu svého připravovaného hypersportu Valkyrie a budoucí majitelé se mají skutečně na co těšit.

Aston Martin Valkyrie byl ještě jako AM-RB 001 odhalen začátkem června roku 2016, ale kromě samotného designu nebylo zveřejněno příliš mnoho informací o jeho technice či provedení interiéru.

Britská automobilka v červenci roku 2017 představila projekt Valkyrie v podobě, která má být již velmi blízká sériovému provedení, s nímž bude možné vyrazit na běžné silnice. Koncem listopadu 2017 pak Aston Martin prostřednictvím svých oficiálních tiskových materiálů odhalil, že pracuje i na čistě okruhové verzi. Ta měla výstavní premiéru jako Aston Martin Valkyrie AMR Pro na loňském autosalonu v Ženevě.

Aston Martin nyní obrací pozornost zpět k silničnímu provedení Valkyrie prostřednictvím sady nových snímků a především potvrzením výkonů pohonného ústrojí tohoto hypersportu.

Srdcem tohoto extrémního zástupce značky Aston Martin tedy bude vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, na jehož přípravě se podílí ladiči společnosti Cosworth. S tímto motorem pak má spolupracovat elektrický systém, jehož dodavatelem jsou Rimac a Integral Powertrain Ltd.

Aston Martin nyní uvádí, že dvanáctiválec disponuje nejvyšším výkonem 756,9 kW (1014 k) při 10.500 min-1 a točivým momentem 740 N.m při 7000 min-1. Elektrický systém od výše zmíněných společností poskytuje výkon 121 kW (162 k) a točivý moment 280 N.m.

Aston Martin Valkyrie ve svém provedení pro běžný silniční provoz má díky svému pohonnému ústrojí podle materiálů britské automobilky disponovat celkovým nejvyšším výkonem 878 kW (1176 k) při 10.500 min-1 a točivý momentem 900 N.m při 6000 min-1.

Aston Martin Valkyrie ve své produkční podobě má díky využití karbonu, kevlaru, titanu, hliníkových slitin a do detailu promyšlené konstrukci vynikat hmotností, která se má pohybovat okolo 1000 kg. I díky propracované aerodynamice pak nemá být problém maximální rychlost přes 400 km/h a šílené boční přetížení 4,5 G!

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (4)

Doporučujeme

Avatar - speedfred
5. 3. 2019 06:37
Re: Bočné preťaženie
Pneu iba na promo fotky či do provozu,neverím tomu že na Cup 2 by dalo 4,5G aj keď sú to super pneu.
4. 3. 2019 16:51
Raketa
Tohle je fakt nářez - design, technologie, parametry... Pod kilogram na kůň a 4,5 G bočního přetížení, to už není hypersport, to je nekompromisní závodní náčiní. :yes:
Avatar - speedfred
4. 3. 2019 15:54
Bočné preťaženie
4,5G tak to už je celkom masaker. Čo to má potom za pneu ?
Hoši od Radicalov, vy dávate koľko G-force ?