Aston Martin stále počítá s motory V12, zřejmě se však stanou vzácností
Vrcholné SUV DBX 707 sice vsadilo na motor V8, motory V12 však z nabídky jen tak nevytlačí.
Automobilek, které by nabízely nové modely s motory V12, v poslední době ubývá. Mnoho z nás se navíc obávalo, že připravovaný Aston Martin Vantage V12 bude vůbec posledním modelem britské značky, který ikonickou motorizaci nabídne. Ostatně i automobilka ho označovala za posledního člena v pokrevní linii.
Jeho nástupcem se pak mohl stát například přeplňovaný osmiválec od AMG, nedávno použitý ve vrcholném SUV DBX 707, který by s výkonem přes 700 koní byl víc než adekvátní náhradou. Tobias Moers, CEO automobilky, ale v rozhovoru pro Autocar uvedl, že V12 z nabídky jen tak nezmizí.
Na otázku, zda by již zmiňovaný přeplňovaný osmiválec od AMG mohl nahradit motory V12 pod kapotou modelů DBS a DB11, odpověděl Moers následující: „Ne, to neuděláme. Motor V12 má stále určitý potenciál, a model V12 Vantage ukazuje, že máme stále prostor pro motory V12 v naší generaci sportovních vozů.“
Aston sice nový model Vantage V12 ještě nepředstavil, všeobecně se však očekává, že bude osazen twin-turbo přeplňovaným 5,2litrovým motorem V12, který automobilka převzala z konceptu V12 Speedster. Vantage V12 by tak mohl nabídnout výkon až 515 kW a 753 Nm točivého momentu. Zatím jde však pouze o odhady.

Samotný motor V12 by však měl i nadále zůstat v programu sportovních vozidel Aston Martin. „Vantage V12 dává tušit, kam značku posouváme,“ uvedl Moers. „Je to jedno z nejvýkonnějších vozidel, jaké kdy Aston udělal. Dává tušit, co chceme udělat s výrobou sportovních vozů,“ citují šéfa značky britští kolegové.
Vyjádření sice není extra konkrétní, nabízí ale vizi, podle které by se motorizace V12 mohla stát například exkluzivitou určenou pro vrcholné a extrémně exkluzivní modely. Vyloučit ale nelze ani její určení výhradně pro zakázkové modely, které se v posledních letech opět dostávají do popředí.
U většiny modelů však bude automobilka zřejmě i nadále sázet především na motory V8 a řadové šestiválce dodávané od Mercedes-AMG. Menší čtyřválce, které nyní AMG aplikuje do nejnovějších kompaktních modelů, však Aston Martin podle Moerse zřejmě nepřevezme.