Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin stále počítá s motory V12, zřejmě se však stanou vzácností

Aston Martin Vulcan
Aston Martin Vulcan
Aston Martin Vulcan
Aston Martin Vulcan
54 Fotogalerie
Diskuze (2)

Vrcholné SUV DBX 707 sice vsadilo na motor V8, motory V12 však z nabídky jen tak nevytlačí.

Automobilek, které by nabízely nové modely s motory V12, v poslední době ubývá. Mnoho z nás se navíc obávalo, že připravovaný Aston Martin Vantage V12 bude vůbec posledním modelem britské značky, který ikonickou motorizaci nabídne. Ostatně i automobilka ho označovala za posledního člena v pokrevní linii.

Jeho nástupcem se pak mohl stát například přeplňovaný osmiválec od AMG, nedávno použitý ve vrcholném SUV DBX 707, který by s výkonem přes 700 koní byl víc než adekvátní náhradou. Tobias Moers, CEO automobilky, ale v rozhovoru pro Autocar uvedl, že V12 z nabídky jen tak nezmizí.

Na otázku, zda by již zmiňovaný přeplňovaný osmiválec od AMG mohl nahradit motory V12 pod kapotou modelů DBS a DB11, odpověděl Moers následující: „Ne, to neuděláme. Motor V12 má stále určitý potenciál, a model V12 Vantage ukazuje, že máme stále prostor pro motory V12 v naší generaci sportovních vozů.

Aston sice nový model Vantage V12 ještě nepředstavil, všeobecně se však očekává, že bude osazen twin-turbo přeplňovaným 5,2litrovým motorem V12, který automobilka převzala z konceptu V12 Speedster. Vantage V12 by tak mohl nabídnout výkon až 515 kW a 753 Nm točivého momentu. Zatím jde však pouze o odhady.

Video placeholder
Aston Martin V12 Speedster oficiálně • Zdroj: Aston Martin

Samotný motor V12 by však měl i nadále zůstat v programu sportovních vozidel Aston Martin. „Vantage V12 dává tušit, kam značku posouváme,“ uvedl Moers. „Je to jedno z nejvýkonnějších vozidel, jaké kdy Aston udělal. Dává tušit, co chceme udělat s výrobou sportovních vozů,“ citují šéfa značky britští kolegové.

Vyjádření sice není extra konkrétní, nabízí ale vizi, podle které by se motorizace V12 mohla stát například exkluzivitou určenou pro vrcholné a extrémně exkluzivní modely. Vyloučit ale nelze ani její určení výhradně pro zakázkové modely, které se v posledních letech opět dostávají do popředí.

U většiny modelů však bude automobilka zřejmě i nadále sázet především na motory V8 a řadové šestiválce dodávané od Mercedes-AMG. Menší čtyřválce, které nyní AMG aplikuje do nejnovějších kompaktních modelů, však Aston Martin podle Moerse zřejmě nepřevezme.

Vstoupit do diskuze (2)