Oficiální tiskovou zprávu k novému Astonu Martin V12 Vantage Roadster britská automobilka zveřejnila zhruba týden poté, co se na internetu objevily jeho první fotografie. S oficiálním představením byla potvrzena většina dříve prezentovaných informací o tomto vozu.
Pod kapotou pracuje totožný atmosférický 5,9litrový vidlicový dvanáctiválec jako v kupé. Stejné jsou i jeho parametry – výkon 380 kW (517 k) při 6500 min-1 a maximální točivý moment 570 Nm při 5750 min-1. O přenos této síly na zadní kola se stará šestistupňová manuální převodovka.
V12 Vantage Roadster zrychlí z 0-100 km/h za 4,5 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 305 km/h. Na stovce je tak Roadster o 0,3 sekundy později než V12 Vantage kupé, maximální rychlost zůstala stejná.
Upraveno bylo nastavení podvozku, nové jsou zadní pružiny. Auto obouvá pneumatiky Pirelli P Zero Corsa, které mají pomáhat lepším jízdním vlastnostem.
K dispozici je tlačítko Sport. Ve sportovním režimu automobil ostřeji reaguje na sešlápnutí plynového pedálu, z výfuku se line sportovnější zvuk. Mód Normal je spuštěn po nastartování auta, vhodný je především pro každodenní používání auta – z výfuku nevychází tak hlasitý zvuk, vůz nereaguje na pokyny tak ostře.
S kupé se shodují i mnohé detaily karoserie – otvory v kapotě či výraznější odtoková hrana na víku zavazadlového prostoru, která zvyšuje stabilitu auta při vysokých rychlostech.
Mnohé prvky jsou vyrobeny z karbonových vláken – lišta v postraním chladicím otvoru, ručně vyrobený zadní difusor, kryty vnějších zpětných zrcátek nebo „výplně“ koncových světel. Nový je design 19palcových kovaných hliníkových kol.
Uvnitř se v dolní části středové konzole objevují skleněná tlačítka. Dostupný je i karbonový dekor na palubní desce nebo karbonové okolí řadicí páky.
Na domácím britském trhu V12 Vantage Roadster stojí 150.000 liber, v přepočtu zhruba 4,8 milionu korun.
Po zveřejnění prvních fotografií se hovořilo o tom, že V12 Vantage Roadster vznikne pouze ve 101 exemplářích. Oficiální tisková zpráva však tuto informaci nepotvrzuje.