Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin V12 Vantage S zrychlí na 100 km/h za 3,9 s, bude stát přes 4 miliony korun

David Bureš David Bureš 21. 6. 2013 • 19:37
16
9
Zobrazit náhledy (16)
Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage Aston Martin Vantage
V12 Vantage je druhým nejrychlejším modelem v historii značky Aston Martin. Lépe je na tom pouze One-77.

S novinkami se u britské automobilky Aston Martin v poslední době doslova roztrhl pytel. V květnu debutoval koncept CC100, tento týden Vanquish Volante. Nyní výrobce blíže představuje model V12 Vantage S, jehož fotografie byly zveřejněny již dříve.

V12 Vantage S se stává nejsilnější a nejrychlejší verzí tohoto modelu, který je dostupný i s osmiválcem pod kapotou. V nabídce nahradí dřívější V12 Vantage.

Automobil je poháněn známým vidlicovým dvanáctiválcem AM28 o objemu šest litrů. V případě V12 Vantage S jeho výkon činí 421 kW (573 koní), točivý moment vrcholí hodnotou 620 N.m. Proti V12 Vantage se jedná o nárůst 56 koní a 50 N.m.

Poháněna zůstávají zadní kola, a to prostřednictvím nové automatizované manuální převodovky Sportshift se sedmi stupni. Ta pochází z dílny firmy Graziano, která dodává převodovky i pro závodní Astony. Sekvence bude jedinou možností, manuál na rozdíl od V12 Vantage dostupný nebude.

V12 Vantage S akceleruje z 0-100 km/h za 3,9 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 330 km/h. Auto je tak druhým nejrychlejším modelem značky v její historii. Vyšší maximální rychlostí (s hodnotou 355 km/h) a kratší akcelerací na 100 km/h (trvající 3,5 s) se chlubí pouze One-77 vyrobený v limitované edici 77 exemplářů.

Nastavení podvozku je možné vybírat ze tří režimů – Normal, Sport a Track. V rámci těchto módů je upraveno i chování posilovače řízení, rychlost přeřazování nebo reakce plynového pedálu.

Auto samozřejmě bylo testováno i na německém okruhu Nürburgring Nordschleife, kde automobilka má vlastní testovací centrum.

Na německém trhu bude Aston Martin V12 Vantage S stát 179.950 eur bez daně, což je při současném kurzu zhruba 4,6 milionu korun.

Související články

Témata
21. 6. 2013 13:17
Re: nuda..
Podle mě se musí poměřovat v V12 modely od Ferrari. F12 je sice hodně do sportovna, ale pořád je to i GT a FF je čistokrevné GT. Jiná koncepčně bližší auta už nikdo nevyrábí.
21. 6. 2013 13:12
Re: nuda..
tak tak...volám po změně :D:D a hned :D:D ehm....no....tak nic >:D

a trosku do diskuze.....verim, ze novy Mustang bude designove zajimavejsi ;) (preci jen kdyz ted Ford ma lehkou inspiraci ve ztvarneni pride od AM) ..urcite bude agresivnejsi :-)
Avatar - flyboyeda
21. 6. 2013 12:16
Re: Daniel Craig
Astony jsou už nuda, nejhezčí a njerevolučnější je DB9 potom přišlo milión Faceliftů,základ je ale pořád DB9 a Vantage je stejná písnička
21. 6. 2013 12:02
Daniel Craig
Aston pořád jede na Pierci Brosnanovi. Uhlazený, konzervativní. V době kdy tón udavá Daniel (a skvěle). Posun je nutný. Tvrdší, agresivnější a více strohá doba si žádá tvrdší, agresivnější a více strohý přístup. Nádech rošťáka a někdy až nádech vzdoru a neposlušnosti také. Klidně i určité rozháranosti. Má definice Coupe GT dokonalosti ?
[odkaz]
A kdo chce více k decentní teatrálnosti
[odkaz]
Možné přitvrzení u AM postrádám.
21. 6. 2013 11:52
Re: nuda..
Souhlas s vykrádáním sama sebe. Nemyslím si ale, že by AM měl stavět a měl být poměřován motorově s Ferrari. Celé produkce se nese v jasném GT duchu. Ferrari více "otravuje" s F1. Tam se celkem jasně rozcházejí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku