Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin V8 Vantage: silnější a rychlejší

Diskuze (135)
Nejmenší model značky Aston Martin dostane nový osmiválcový motor s objemem zvětšeným na 4,7 litru.

Aston Martin V8 Vantage Coupé se veřejnosti představil na autosalonu v Ženevě v roce 2005 a o dva roky později modelovou řadu doplnil Roadster. Zájem o obě verze je na poměry britského výrobce velký, takže už dnes automobilka V8 Vantage označuje za svůj nejúspěšnější model v historii. Dosud se prodalo více než 10 tisíc kusů. Nyní po třech letech přichází jeho modernizovaná verze se silnějším motorem a vylepšenou převodovkou.

Objem vidlicového osmiválce, který je uložen za přední nápravou, byl zvětšen ze 4,3 na 4,7 litru. Díky upraveným stěnám válců a nové klikové hřídeli z kované oceli vzrostly vrtání a zdvih z původních 89 x 86 mm na čtvercových 91 x 91 mm, přesná hodnota objemu je tak 4735 cm3. Blok motoru a písty jsou vyrobené z hliníku, ojnice pístů jsou stejně jako kliková hřídel ocelové.

Další úpravy motoru zahrnují zvýšení účinnosti mazacího systému se suchou skříní. Nová olejová vana má otvory pro odběr oleje po stranách místo zepředu a zezadu. Sací ventily mají nově průměr 35,9 mm (+ 1 mm), to si také vyžádalo úpravu sacích kanálů. Nejvyšší výkon motoru je nyní 313 kW při 7000 ot./min a točivý moment má maximum 470 Nm při 5750 ot./min, což znamená nárůst o 11 respektive 15 %.

Převodové ústrojí těží z úspory 0,5 kg díky modifikaci spojky a setrvačníku. Ubylo tak rotující hmoty a v případě manuální převodovky není potřeba tolik síly pro ovládání spojkového pedálu. Poloautomatická převodovka Sportshift se dočkala také vylepšení, hlavně v oblasti kombinace výkonnosti, hladkého chodu a ovladatelnosti.

Ovládací software umožňuje zvolit komfortní nebo sportovní režim, podle toho se také upravují reakce škrtící klapky. Novinkou pro převodovku Sportshift je využití signálu z řízení. Řazení je přizpůsobeno směru jízdy, kdy v zatáčkách nebo při brzdění motorem z kopce nechá déle zařazený nižší převod.

Zrychlení z 0 na 100 km/h nyní trvá 4,8 sekundy, maximální rychlost je 290 km/h. Kombinovaná spotřeba s převodovkou Sportshift je 13,2 l/100 km, s manuální převodovkou 13,9 l/100 km. Emise CO2 jsou o 13 % nižší.

U podvozku se konstruktéři zaměřili na ovladatelnost a komfort při jízdě nízkými rychlostmi. Vantage Coupé převzalo mnoho dílů podvozku z novějšího Roadsteru, včetně uchycení tlumičů. Navíc přední pružiny jsou po modernizaci o 11 % tužší, zadní o 5 %. Upravena byla i geometrie, spodní rameno přední nápravy jsou o 22 % tužší. Standardně jsou na modernizovaný V8 Vantage montovány tlumiče s nízkým třením Bilstein.

Nová odlehčená 19palcová kola ubírají neodpružené hmoty. Standardně mají design s 20 paprsky, na přání mohou být sedmipaprsková. V obou případech obouvají pneumatiky 235/40 ZR19 vpředu a 275/35 ZR19 vzadu. Brzdy mají čtyřpístkové brzdiče a větrané kotouče s drážkováním o průměru 355 a 330 mm.

Změny se odehrály také v interiéru. Nová středová konzola je odlita ze zinkové slitiny a má grafitově stříbrný povrch. V rámci modernizace dále zmizí startování klíčkem. Novinkou je i navigační systém s vestavěným harddiskem a plná podpora MP3 a iPod.

Cena modernizovaného V8 Vantage zatím nebyla zveřejněna. První vozy budou dodány ve třetím čtvrtletí tohoto roku.

Diskuze (135)
Avatar - simon_sez
27. 5. 2008 10:43
Re: shooting brake
taku modlitbu som v jks nenasiel. to bude najaka zreformovana :-)
Avatar - T613
27. 5. 2008 10:30
Re: shooting brake
a 100x se pomodli Apoštol náš! >:-[]
Avatar - simon_sez
27. 5. 2008 10:14
Re: shooting brake
:-( ako som si ho mohol nevsimnut. perla medzi svinami. mea maxima culpa, idem sa hanbit do kuta
Avatar - T613
27. 5. 2008 09:38
Re: shooting brake
Na Gallardo s koulí kašli, ale na poslední fotce je vyfocený skvost >:-[] :yes:
Avatar - simon_sez
27. 5. 2008 07:53
Re: shooting brake
ked moze mat lambo "kouli"... vari je aston horsi? [odkaz]