Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Vantage AMR dostal manuální převodovku, ale vznikne jen 200 vozů

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 2. 5. 2019
13
4
Zobrazit náhledy (13)
Aston Martin Vantage AMR Aston Martin Vantage AMR Aston Martin Vantage AMR Aston Martin Vantage AMR Aston Martin Vantage AMR Aston Martin Vantage AMR Aston Martin Vantage AMR Aston Martin Vantage AMR

Závodní divize automobilky Aston Martin si vzala do parády novou generaci modelu Vantage a připravila limitovanou edici s nižší hmotností a sedmistupňovou manuální převodovkou.

Aston Martin Vantage byl ve své prozatím poslední podobě odhalen na podzim roku 2017 a na trh tato nová generace nejmenšího modelu značky zamířila v loňském roce. Závodní divize Aston Marting Racing si pak pro letošní rok připravila ostřejší limitovanou edici Vantage AMR.

Novinka s označením AMR má pod kapotou přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec původem od Mercedes-AMG, který disponuje nejvyšším výkonem 375 kW (510 k) stejně jako ve výchozím modelu Vantage, ale má sníženou hodnotu nejvyššího točivého momentu z původních 685 N.m. na 625 N.m, dostupných při stejném rozpětí otáček od 2000 do 5000 za minutu.

Za snížením točivého momentu stojí nahrazení osmistupňové automatické převodovky ZF novou sedmistupňovou manuální převodovkou Graziano, inspirovanou převodovkami závodních automobilů. Tato manuální převodovka se i díky tomu může pochlubit kulisou řazení, jíž se přezdívá „psí noha“. Zpátečka a první rychlostí stupeň jsou zde vlevo proti sobě, aby proti sobě mohla stát „dvojka“ a „trojka“, což jsou rychlosti, mezi nimiž se řadicí páka při jízdě v technických pasážích pohybuje nejčastěji. Převodovka se pak může pochlubit ještě systémem AMSHIFT, který zvládá samočinný meziplyn.

Nahrazení automatické převodovky novou manuální převodovkou spolu se standardně montovaným karbon-keramickým brzdami stojí za snížením hmotnosti vozů o nezanedbatelných 95 kg. Samozřejmostí jsou adaptivní tlumiče Skyhook s přednastavenými jízdními režimy Sport, Sport+ a Track.

Aston Martin Vantage AMR má akcelerovat z 0 na 100 km/h za 4,0 s, zatímco standardní Vantage s automatickou převodovkou to zvládne za 3,6 s, ale bez požitku z manuálního řazení. Maximální rychlost je i u nové limitované edice 314 km/h.

Závodní divize Aston Martin Racing ve spolupráci s automobilkou připraví Vantage AMR v limitované edici dvou stovek vozů. V případě prvních 141 exemplářů mají zákazníci možnost volby z odstínů laků karoserie Sabiro Blue, Onyx Black, China Grey a White Stone. Posledních 59 vozů této limitované edice má být v provedení  Vantage 59, odkazujícím na vítězství značky Aston Martin v Le Mans v roce 1959. Barevné provedení těchto vozů kombinuje lak karoserie Stirling Green s prvky v limetkové barvě.

Aston Martin Vantage AMR má pro německý trh stanovenu cenu 184.995 eur (zhruba 4.775.000 Kč) a v případě provedení Vantage 59 je uvedena částka 209.995 eur (kolem 5.420.000 Kč). V souvislosti s manuální sedmistupňovou převodovkou pak Aston Martin uvádí, že od prvního čtvrtletí roku 2020 bude součástí nabídky výbavy na přání pro standardní model Vantage.  

Zdroj: Aston Martin

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CICERO
Re: Re: pekny
CICERO
| 2. 5. 2019
AHA, už to chápu... proč jsi tady :D



Pravidla diskuzí na webu AutoRevue.cz

Zasláním příspěvku do diskuze souhlasíte s těmito pravidly:

Podmínky užívání služby informační společnosti

Informace o zpracování osobních údajů

Příspěvky se musí týkat tématu článku.

Příspěvky nesmí obsahovat vulgární výrazy a slovní útoky na jiné

osoby, včetně ostatních účastníků diskuzí a autorů článků.

Příspěvky nesmí poškozovat web AutoRevue.cz ani ostatní projekty

provozovatele.

Je zakázáno vkládat do příspěvků odkazy na stránky nabízející

multimediální či programový obsah porušující autorská a jiná práva.

Příspěvky nelze využívat k propagaci.

Příspěvky, které porušují pravidla diskuzí, budou odstraněny.

Případně budou upraveny tak, aby neporušovaly pravidla diskuzí. V textu

bude následně uvedeno, že příspěvky byly ze strany redakce upraveny.

Právo moderovat diskuze mají pouze vybraní zástupci provozovatele.

Základní kontrola každého příspěvku probíhá ještě před jeho

zveřejněním.

AutoRevue.cz je soukromý web a provozovatel má při řešení sporů, které

se týkají příspěvků v diskuzích, vždy konečné slovo.



>:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Hammunasakra
Re: pekny
Hammunasakra
| 2. 5. 2019
Nekvalita a chyby v článcích na ACZ sou už legendární = stejně jako

místní ŠPATNÝ PŘEKLADY :*)



https://www.autorevue.cz/…stal-treti-pedal
pekny
ProchyToman
| 2. 5. 2019
Nadherny auto. Jen tam bude asi chybka ve zvyseni Nm. Nicmene, bral bych ho
pekny
ProchyToman
| 2. 5. 2019
Nadherny auto. Jen tam bude asi chybka ve zvyseni Nm. Nicmene, bral bych ho

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku