Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Vantage GT12 Roadster: Na míru postavený extrémní aston

Aston Martin Vantage
Aston Martin Vantage
Aston Martin Vantage
Aston Martin Vantage
20 Fotogalerie
Diskuze (2)
Britská automobilka postavila na přání nejmenovaného zákazníka otevřenou verzi extrémního kupé Vantage GT12.

Aston Martin loni představil silniční variantu závodního speciálu Vantage GT3, který kvůli sporům s Porsche musel nakonec pojmenovat Vantage GT12. Vůz vznikl jako kupé, nejmenovaný zákazník si ale objednal otevřenou verzi. Automobilka mu vyšla vstříc a postavila Vantage GT12 Roadster, což je nejextrémnější otevřený model značky v její historii.

O stavbu jednokusového speciálu představeného na letošním Festivalu rychlosti v Goodwoodu se postarala divize Q by Aston Martin, která se zaměřuje na individuální úpravu vozů z Gaydonu dle přání klientů. Divize se dosud zabývala netradičními odstíny karoserie, prazvláštními barevnými kombinacemi v interiéru nebo speciálními edicemi vozů, auto přesně na míru zákazníka postavila vůbec poprvé.

Q by Aston Martin při vzniku auta spolupracovala s divizí Aston Martin Advanced Operations, která má na starosti malosériové modely aut, v minulosti dala světu One-77, Vulcan, Lagondu Taraf nebo právě Vantage GT12 kupé.

"Vantage GT12 Roadster je první projekt spojující všechny naše dovednosti v jediném nádherném autě. Za pouhých devět měsíců jsme uchopili zákazníkův sen a realizovali ho. To je podstata servisu Q by Aston Martin," říká o autě vedoucí speciálních projektů v Aston Martinu David King.

Extrémní roadster je rozpoznatelný už díky své agresivně laděné karoserii, kterou odlehčilo množství karbonových panelů. Změny ale pokračují i v útrobách, auto má třeba speciálně upravené zavěšení, aby nabídlo stejné jízdní schopnosti jako Vantage GT12 kupé.

Pod kapotou pracuje 5,9litrový atmosférický dvanáctiválec vybavený hořčíkovým sáním nebo titanovým výfukovým potrubím, který je v tomto případě naladěn na 600 koní (441 kW). Stejně jako v kupé je motor spárován se sedmistupňovou robotizovanou převodovkou.

Aston Martin stavbou jednokusového speciálu následuje další výrobce. Nejaktivnější je v tomto ohledu Ferrari, které v minulosti postavilo hned několik takových vozů (naposledy 458 MM Speciale). Takové projekty ale nejsou úplně cizí ani McLarenu (X-1) nebo Lamborghini (Aventador J).

Vstoupit do diskuze (2)