Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Aston Martin Virage: První dojmy

2. 3. 2011 • 01:06
52
12
Zobrazit náhledy (52)
Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage Aston Martin Virage
Virage je čtvrtým dvanáctiválcovým GT v portfoliu Aston Martin a je to opět o něco jiné auto, než ty ostatní.

Jak jsme se přesvědčili v diskusi s experty automobilky, je nový dvanáctiválcový Aston opět o něco jiné auto, než ty ostatní.

Jméno Aston Martinu Virage, nejdražšího GT přelomu osmdesátých a devadesátých let, se objevuje na novém dvanáctiválcovém modelu, který má být nejluxusnějším Astonem všech dob. Design je syntézou DB9 a čtyřdveřového Rapide, technika ale na společném základu s dalšími současnými Astony vzniklo auto s mnoha většími či menšími inovacemi.

Příď Virage má uhlazenější a špičatější tvar, který připomíná čtyřdveřové Rapide. Přední xenonová světla s pásy světlených diod jsou oběma modelům společná, nárazník je už ale u Virage nový. Zbývající partie adaptují jen několik detailů z Rapide, jako zpětná zrcátka, lišty přecházející z předních blatníků do dveří nebo čirá skla zadních světel.

Exteriér dostane mimo standardní vzorník tři nové laky: prezentovanou oranžovou metalízu, speciální tmavou až téměř šedou perleť a unikátní odstín Apple Green, velmi světlou zelenou.

Interiér necvičené oko od ostatních Astonů nerozezná, my ale několik odlišností zaznamenáváme a další si necháváme vysvětlit. Především je tu standardně kompletní kožené čalounění. Semianilinovou kůží jsou potažena sedadla, celá palubní deska i výplně dveří. Tomu sekunduje alcantarový strop.

Luxusní materiály ukrývají drobnou, avšak důležitou inovaci – kompletně přepracované odhlučnění interiéru. Konstruktérům se osvědčil materiál Thinsulate, díky kterému prý dosáhli dokonalého odfiltrování aerodynamického hluku.

Novinkově se objevuje kontrastní piping zhotovený unikátním výrobním postupem, který zaručuje výrazně delší trvanlivost spoje a stálost barev. Za jízdy ale řidič spíše ocení novou vestavěnou navigaci od Garmin, která nahrazuje stávající zařízení sdílené s Land Rovery.

Luxusní materiály interiéru dominují. Kde není kůže, tam se použil hliník, případně jiný kov. Virage má skleněný klíček a skleněná jsou také tlačítka pro ovládání převodovky. Plasty zatím nacházíme ve středech otočných hliníkových ovladačů klimatizace, v produkčních autech je ale nahradí keramické elementy. Z umělých hmot proto bude zhotoveno jen pár detailů, jako jsou mřížky výdechů ventilace nebo kryt displeje rádia.

Volba nákladných materiálů se přirozeně projevuje i v celkových dojmech z kabiny. Rezervy jsou jen u středového panelu, který kvůli matné úpravě vypadá jako imitace. Chladný povrch ale potvrdí, že se nám lidé od Astonu nesnaží namluvit nesmysly. Na výběr navíc bude řada dalších dekorů jako piano lak, mahagon nebo další druhy dřeva.

Celé auto je sestavováno ručně a zaměstnanci automobilky jsou na to patřičně hrdí. Karoserii částečně tvoří karbonové panely, podstatný je ale hlavně způsob, jakým je celek sestaven. Karoserie každého auta má netěsnosti mezi jednotlivými díly a na okrajích těsnění. U běžného kupé prý v součtu tvoří plochu 32 cm2 povrchu auta, v případě Virage to má být 28 cm2, v současnosti s přehledem nejnižší hodnota. Nemáme šanci tyto informace ověřit, když pro nic jiného, tak z toho důvodu, že automobilky obvykle podobné detaily nesdělují. Praktický důsledek této finesy je ale jasný – menší aerodynamické turbulence, lepší odhlučnění a menší vibrace jednotlivých částí karoserie.

Exkurzi u Aston Martinu zakončujeme jasnou otázkou: Jaký je smysl existence takového modelu mezi DB9 a DBS? Dostává se nám hned dvou odpovědí. Ta jednodušší říká, že Virage je verzí kupé nebo kabriolet od loni uvedeného Rapide.

Přesnou a velmi zajímavou definici poskytuje podobnější odpověď. DBS nebo V12 Vantage jsou tvrdými a nekompromisními stroji, řidičsky náročnějšími a nevhodnými pro mnohahodinové přesuny. Existuje ale skupina zákazníků, kteří vyžadují maximum technických inovací a zároveň chtějí určitou úroveň komfortu.

To proto má Virage například karbonové brzdy z DBS. Ale také má kompletně přednastavený podvozek, který má vždy nabídnout při dané rychlosti co nejlepší úroveň komfortu odpružení. Pohodlí a zážitek z kategorie gran turismo bude mít ve Virage vždy navrch nad rychlostí. I proto asi málokoho bude trápit, že nejvyšší rychlost nepřekoná 300 km/h – je totiž udávána na 299 km/h.

Aston Martin - srovnání Virage a dalších modelů
ModelVirageRapideDB9DBS
Motor6,0 V126,0 V126,0 V126,0 V12
Zdvihový objem [cm3]5935593559355935
Válce/ventily12/412/412/412/4
Největší výkon [kW/min-1]365/6500350/6000350/6000380/6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]570/5750600/5000600/5000570/5750
Max. rychlost [km/h]299296306307
Zrychlení 0-100 km/h [s]4,65,04,64,3
Komb. spotř. [l/100 km]----
Poh. hmotnost [kg]1785195017601695
Délka [mm]4703501947104721
Šířka [mm]1904190418751905
Výška [mm]1282136013001280
Rozvor [mm]2740298927402740

Témata
Avatar - CIZEK
17. 3. 2011 18:03
paráda!!!
Naprosto úžasný :yes: :yes: . Osobně nechápu jak může pro tohle auto být jiné známkování než 1.
Avatar - beibej
3. 3. 2011 18:29
Facelift?
Tak tohle auto nechápu! Nejen že se mi líbí míň než DB9 a DBS, ale je i svýmy výkony mezi nimi, tedy v místě kde není místo. A navíc je z 95% stejný s oběma zmiňovanými. Jako facelift bych to bral, ale takle?
Avatar - Pekelná Micinka
2. 3. 2011 22:34
Re: OMG AMV LV
Domnívám se, že kvůli různému podání barev na monitorech tyhle úpravy neproběhly. Nějak mi nedává smysl, nastříkat auto barvou, pak ho poslat na focení, a nafotit a upravit fotky tak, aby to úplně pozměnilo charakter fotek a zejména barvy auta a pak ho přivést na salón ve zdánlivě úplně jiné barvě, která se IMHO k autu nehodí. Jestli by nebylo nakonec lepší auto nastříkat rovnou nějakým střídmějším odstínem nebo předvést na premiéře i v jiné barvě. Mám takový pocit, že se v Gaydonu snažili srovnat s novinkou ze Sant Agaty, k čemuž ale žádný rozumný důvod neměli. Ale třeba dojdou ke stejnému závěru a nabídnou i podobný odstín jako z oficiálních fotek (který tak vypadá i ve skutečnosti).
Avatar - Pekelná Micinka
2. 3. 2011 22:26
Re: OMG AMV LV
Rozumím, ale nečekal bych takový rozdíl mezi skutečností a uměleckým ztvárněním, pokud jde o prezentaci něčeho nového, co zákazník ještě nezná, tím spíš, že to je Aston, na který asi většina lidí nahlíží spíše z konzervativnější strany a dojem ze skutečného odstínu, či spíše barvy je dle mého názoru víc nepříjemným, než příjemným překvapením.
2. 3. 2011 20:50
Re: OMG AMV LV
Občas se to dělá. Hlavně pokud auto nebo barva nejsou fotogenické, tak se doladí fotka tak, aby se dosáhlo podobného estetického dojmu. Neříkám, že to je tento případ. Popřípadě pro kompenzaci zobrazovacích schopností monitorů/tiskáren - tento typ postprodukce je běžná záležitost. Jen ten, kdo ho viděl na ulici za denního světla, může říci.

A pak je tu vždy možnost nechat si lak namíchat. Tohle není Japonec, který se prodává v šesti barvách a basta.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku