Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A1 1,4 TFSI (136 kW), 2,0 TDI (105 kW) na českém trhu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (34)
Stoosmdesátikoňové mini od Audi přijde na 615 tisíc Kč.

Audi A1 vstoupilo na český trh v létě loňského roku. Do konce letošního července mohli zájemci o tento model objednávat zážehové motory 1,2 TFSI (63 kW) a 1,4 TFSI (90 kW) nebo turbodiesel 1,6 TDI (77 kW).

Od srpna letošního roku se nabídka benzinových motorizací rozšiřuje o přeplňovaný čtyřválec 1,4 TFSI s výkonem 136 kW (185 k) při 6200 min-1 a točivým momentem 250 Nm dostupným od 2000 do 4500 min-1. Tento motor standardně spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic.

Vrcholnou vznětovou motorizací se stává 2,0 TDI s výkonem 105 kW (143 k) při 4200 min-1 a točivým momentem 320 Nm od 1750 do 2500 min-1. Tento turbodiesel roztáčí kola přední nápravy výhradně prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

TEST Audi A1 1,4 TFSI DSG - Jako ze škatulky

Základní výbava Attraction obsahuje šest airbagů, ESP, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, 15palcová ocelová kola, elektrické stahování předních oken, výškově nastavitelná přední sedadla, rádio s CD a MP3 přehrávačem, sportovní volant a dělená zadní sedadla. Interiér je čalouněn látkou Zeitgeist v různých barevných kombinacích.

Standardem je i systém samočinného vypínání motoru Start-stop a rekuperace brzdné energie.

Audi A1 - benzinové motorizace - ceny na českém trhu (srpen 2011)
Model1,2 TFSI1,4 TFSI1,4 TFSI1,4 TFSI
Převodovka5M6M7DS7DS
Zdvihový objem [cm3]1197139013901390
Válce/ventily4/24/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]63/480090/500090/5000136/6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]160/1500 – 3500200/1500 - 4000200/1500 - 4000250/2000 - 4500
Max. rychlost [km/h]180203203227
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,78,98,96,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,15,35,35,9
Pohotovostní hmotnost [kg]1040110011251190
Cena Attraction [Kč]403.800,-466.100,-515.500,--
Cena Ambition [Kč]443.800,-506.100,-555.500,-615.900,-

Druhý stupeň výbavy Ambition přidává hliníková kola s pneumatikami 215/45 R16, sportovní podvozek, sportovní sedadla, kůží potažený volant, informační systém pro řidiče a přední mlhovky. Čalounění interiéru je látkou Herzklopfen, také v několika barevných variantách.

Akční paket Extended je pro obě úrovně výbavy za příplatek 19.650,- Kč. Přidává diodové osvětlení interiéru, vyhřívání předních sedadel, loketní opěrku a především manuální klimatizaci. Automatická klimatizace v kombinaci s paketem Extended přijde na 21.864,- Kč.

Z příplatkové výbavy jmenujme dále například xenonové světlomety s diodami pro denní svícení, které jsou za příplatek 24.576,- Kč. Koncová světla složená z diod vyjdou na 6.845,- Kč, za panoramatické střešní okno Audi žádá 24.038,- Kč, parkovací senzory stojí 8.999,- Kč a za navigační systém MMI plus se připlácí 72.384,- Kč.

Audi A1 - vznětové motorizace - ceny na českém trhu (srpen 2011)
Model1,6 TDI CR1,6 TDI CR2,0 TDI CR
Převodovka5M5M6M
Zdvihový objem [cm3]159815981968
Válce/ventily4/44/44/4
Největší výkon [kW/min-1]66/420077/4400105/4200
Největší toč. mom. [Nm/min-1]230/1500 – 2500250/1500 – 2500320/1750 - 2500
Max. rychlost [km/h]182190217
Zrychlení 0-100 km/h [s]11,410,58,2
Komb. spotřeba [l/100 km]3,83,84,1
Pohotovostní hmotnost [kg]113511401190
Cena Attraction [Kč]-474.900,--
Cena Ambition [Kč]-514.900,-553.000,-

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (34)
26. 9. 2011 18:23
Re: Brutální...
Ahoj, nemůžeš věřit všemu, co je napsáno, né vždy platí "co je psáno, to je dáno". Audi jakožto prémiová značka rozhodně z modelu A1 žít nebude. Je to spíš jako druhé auto do rodiny od tatínka pro svého čerstvě papírově dospělého syna. Audi za to auto chce tolik co chce, protože ví, že nemci jsou patrioti a radši koupí synovi audinu než ňáký zasraný seat ibiza cupra, nebo nedej bože citroen. Není to absolutně nic o technice. Shrnul bych to tak, že audi za to auto chce takhle šílený prachy, preotože si to může dovolit a lidi to za to koupí, když ne, tak na to orásknou slevu 80 litrů a bude to.
25. 9. 2011 22:35
Re: No chance
Mokrá hmotnost všeobecně diskriminuje auta s většími zásobníky, nádržemi, ... - ať už je to voda, olej, médium v klimatizaci, kapalina do ostřikovačů, nebo brzdová kapalina. Ale aby auto jelo, musíš to (tedy něco z toho) s sebou vozit, takže to dává smysl. Jen si to člověk musí uvědomit, když porovnává hmotnosti dvou aut. Já mám podezření, že je to jeden z důvodů, proč třeba Audi u některých modelů má (mělo) v nabídce příplatkovou větší nádrž ;-)

Jinak tyhle normy specifikují i to, jestli se do hmotnosti počítá lékárnička, rezerva, nářadí, nebo výstražný trojúhelník. Proto je důležité uvádět, podle které normy se měří.
Avatar - white label
25. 9. 2011 22:26
Re: No chance
Ano 90%.
25. 9. 2011 22:23
Re: No chance
Je tam myslím 90%.
Avatar - Emel
25. 9. 2011 21:31
Re: No chance
V normě je opravdu plná nádrž? To je na druhou stranu trošku diskriminace auta s velkou nádrží...