Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A1: Z Bruselu už vyjelo na 500.000 kusů malého premianta

David Bureš
Diskuze (39)
Nejmenší nabízené Audi je úspěšným vozem. Za první pololetí roku má v Evropě na svém kontě více prodaných kusů než Hyundai i20 nebo Nissan Micra.

V roce 2010 se Audi rozhodlo vstoupit do třídy malých vozů. Po takřka čtyřech letech výroby tohoto vozu se ukazuje, že sázka na A1 se automobilce vyplatila. Malé Audi má na svém kontě již 500.000 vyrobených kusů.

Jubilejním půlmiliontým exemplářem se stala A1 v červeném odstínu Misano a benzinovým motorem 1.4 TFSI pod kapotou. Automobil je určen pro nejmenovaného zákazníka z Německa.

A1 je vcelku úspěšným automobilem, na evropských trzích se jej během prvního pololetí letošního roku prodalo 51.300 exemplářů. Prodeje zůstaly na stejné úrovni jako před rokem.

Na nejlepší malé vozy mainstreamových značek to samozřejmě nestačí, i tak je A1 jedenáctým nejprodávanějším malým vozem na starém kontinentu. Za A1 skončily i Fiat Punto (47.200 prodaných kusů), Hyundai i20 (40.800) nebo Kia Rio (30.600). A1 je prodejně úspěšnější i než hlavní konkurenti – Citroën DS3 (30.500 prodaných kusů), Mini (51.300) nebo Alfa Romeo MiTo (9.400).

Při příležitosti této oslavy navštívil továrnu Forest na okraji Bruselu belgický král Filip. Představitelé závodu mu vedle jubilejního kousku představili zaměstnance továrny a předvedli úspěšný model duálního učení a trénování učňů. Automobilka tím kombinuje znalosti, které se mladí pracovníci naučí na přilehlých školách, s praktickou prací v učňovských dílnách.

Závod Forest se rozkládá na 540.000 m2, jeho součástí je vedle montážní linky také lakovna nebo karosárna. V závodě pracuje 2.548 osob, které zde loni vyrobily 120.520 aut. Probíhá zde výroba všech nabízených variant A1 – třídveřového modelu i pětidveřového Sportbacku, a to včetně sportovní verze S1.

Bruselský závod byl založen již v roce 1949 jistým Pierrem D'Ieterenem, oficiálním prodejcem vozů Volkswagen v Belgii. Zpočátku se zde montovaly vozy americké značky Studebaker, od roku 1954 zde začaly vznikat modely Volkswagen (zprvu Brouk a Type 2).

Volkswagen továrnu převzal v roce 1970. Od roku 2007 patří závod Audi, které jej upravilo pro výrobu modelu A1. V té době se přitom zvažovalo, že továrna ukončí svůj provoz.

David Bureš
Diskuze (39)
16. 10. 2014 10:00
Re: 500.000 kusů smradlavého premianta? NENÍ TO NÁHODOU ZLOČ
jj
chtěl bys jetý TESLA MODEL S ? [odkaz] ;-)
16. 10. 2014 09:06
Re: 500.000 kusů smradlavého premianta? NENÍ TO NÁHODOU ZLOČ
Také pro ně nepracuji, vycházím jen z tiskových zpráv. A ty říkají, pokud si dobře pamatuji, že první kalendářní rok (2010) bylo v plánu 50 tisíc (prodej začal koncem roku), druhý (2011) 80 tisíc, nárůst na 100 byl myslím plánovaný a to na třetí rok (2012). O plánu dál do budoucna jsem nic nečetl, ani před, ani po navýšení. Realita? 2010 vyrobili 52 tisíc, 2011 118 tisíc (tady právě šel plán z 80 na 100 a později na 120), 2012 123 tisíc a 2013 121 tisíc.

Když si otevřu výroční zprávu za rok 2010, skutečně vidím, že zákazníkům dodali 28 tisíc A1. Překvapivě jich prý v roce 2009 dodali 116. :-O 24 tisíc aut je příliš mnoho na to, aby byla na cestě k zákazníkům. Velkou část z toho nejspíš budou dělat předváděčky. Podle mne je špatná jen interpretace toho čísla. V dalším roce už žádnou takovou díru neměli, dodali o něco více než vyrobili. Co upoutalo mou pozornost, v prvním kalendářním roce bylo v plánu vyrobit 50 tisíc, přitom prodej nabíhal koncem roku. Snad jen v Německu se prodávala trochu delší dobu (asi 4 měsíce). Nevím, co plánovali dodat, kolik aut potřebovali pro sebe, ale ani 40 tisíc nevidím jako reálných, když za celý příští rok plánovali vyrobit 80 tisíc.

Co se prodejů mimo Evropu týče, co vím, původně ani nebyly v plánu. Rozhodli se tak až později v reakci na zájem zákazníků. I tak není myslím nabízena celosvětově (určitě ne v USA). Mimochodem, všiml sis, že by A1 zlevnila? :-)
Avatar - AUDIRS6
15. 10. 2014 14:27
Re: To je
hmm, pochopil ;-)
ale v kontexte z toho vyplyvalo aj nejake to standardizovanie vybavovych prvkov do balickov a pod...aby fakt neboly stovky veci na zaskrtavanie.
to, ze prave ku nejakemu motoru existuje moznost vybrat AT/MT, RWD/AWD je strasne velke plus z pohladu zakaznika a vypada tak ze brutalny problem pre automobilku...toz skoda ;-\
v tomto a vo vsetkom s tym suvisiacom som praveze D3 daval :yes:
toz, uvidime ze ako dalej...
Avatar - fOE
15. 10. 2014 14:23
Re: To je
Tak ta redukce uz nastava, v minule generaci byla 335d jeste i zadokolka ikdyz uz s (okolnostma) vnucenym automatem. V aktualni 3er uz jde jen s xDrive a automat je samozrejmost. ;-\
Avatar - fOE
15. 10. 2014 14:21
Re: 500.000 kusů smradlavého premianta? NENÍ TO NÁHODOU ZLOČ
Nepracuji pro Audi a tim min v jejich manazmentu takze jake meli s A1 plany, do toho nevidim. Navysovani vyrobby mohlo byt planovane v jeste vetsi mire s tim jak bude A1 uvadena na dalsi trhy a rozsirovat nabidku motorizaci, prevodovek atd. a mozna i toto zvedani byla ve skutecnosti redukce z puvodnich planu.
Tak ci onak mi onen clanek a par dalsich utkvel v pameti a proto muj prvni koment. Ve vysledku slo zrejme jen o prestrelene plany audi, bo i ted po letech se A1 prodava pekne, potkavam ji vic nez casto a krok vedle to urcite nebyl. Ostatne neco podobneho se sveho casu audi povedlo i s A2.