Audi A3 concept: Kompaktní sedan odhalen
Audi si pro odhalení designu nové generace A3 zvolilo pro tuto modelovou řadu poněkud netradiční karoserii čtyřdveřového notchback sedanu. Koncept se stupňovitou zádí tak naznačuje možnosti pro další rozšíření rodiny modelů Audi A3.
Atraktivní sedan navazuje na současný styl německé značky a jeho karoserie má svou siluetou připomínat kupé. Čtyřdveřový sedan má karoserii dlouhou 4,44 m, širokou 1,84 m a 1,39 m vysokou.
Tiskové materiály vyzdvihují některé detaily, jako je například maska chladiče, jejíž rám je vyroben z karbonem vyztuženého plastu CFRP (Carbon Fibre Reinforced Plastic). Stejný materiál je použit i na přední spoiler a ve spojení s hliníkem byl využit i na výrobu difuzoru a vnějších zpětných zrcátek. Hlavní světlomety představují nejnovější evoluci použití LED u automobilky Audi.
V interiéru jsou čtyři samostatná sportovní sedadla a díky rozvoru náprav 2,63 m mají mít dostatek prostoru nejen cestující na předních, ale i na zadních sedadlech. Designéři vsadili na jednoduché tvary palubní desky a kombinaci bílé s šedou barvou a hliníkovými doplňky. Součástí výbavy konceptu je multimediální rozhraní MMI a výkonný audio systém.
K pohonu slouží přeplňovaný pětiválec 2,5 TFSI známý z modelů TT RS a RS 3 Sportback, který je naladěn na výkon 300 kW (408 k). Maximální točivý moment 500 Nm je k dispozici od 1600 do 5300 min-1. S motorem spolupracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic a samozřejmě i pohon všech kol.
Podobně jako sériové modely je i koncept vybaven systémem Audi drive select dynamic handling. Ten mění reakce motoru a účinek posilovače řízení podle zvoleného režimu (Comfort, Auto, Dynamic, Individual a Efficiency).
Maximální rychlost Audi A3 concept je elektronicky omezena na 250 km/h a akceleraci z 0 na 100 km/h sedan zvládne za 4,1 s. Spotřeba paliva k kombinovaném provozu se má pohybovat okolo 9,1 litru na 100 km.
Základem sedanu je Audi RS 3 Sportback, které je kromě pohonné jednotky dárcem podlahové plošiny i náprav. Ty se ovšem dočkaly několika úprav. Přední náprava MacPherson i zadní čtyřramenné zavěšení mají pomocné rámy z vysokopevnostní oceli, samotné zavěšení pak má klíčové části zhotovené z hliníku. Oproti RS 3 Sportback se rozšířil rozchod z 1564 mm na 1572 mm vpředu a z 1528 mm na 1542 mm vzadu.
Díky hojnému využití hliníku, z nějž je vyrobena například kapota motoru, dveře a víko zavazadlového prostoru se podařilo udržet hmotnost na 1.540 kg. Na této hodnotě se do jisté míry podílejí i 20palcová kola, která jsou vyrobena z hliníku a CFRP.