Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A4 má po faceliftu, sportovní vrchol nově spaluje naftu

Ondřej Lilling Ondřej Lilling 15. 5. 2019
32
80
Zobrazit náhledy (32)
Audi A4 Avant Audi A4 Avant Audi A4 Avant Audi A4 Avant Audi A4 Avant Audi A4 Avant Audi A4 Avant Audi A4 Avant Audi A4 Avant Audi A4 Avant Audi A4 Avant Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4 Audi S4

Jeden z nejdůležitějších modelů značky Audi se po čtyřech letech dočkal modernizace. A přináší změny, jaké se daly očekávat. Nechybí ani sportovní verze, nově se vznětovým motorem.

Nezdá se to, ale jsou to už čtyři roky, co se světu představila poslední generace Audi A4, interně označovaná jako B9. Přestože vypadá pořád k světu, v automobilce usoudili, že už by si zasloužila modernizaci. A ta se skutečně neomezila jen na pozměněné nárazníky, jako je tomu často zvykem, ale je toho opravdu požehnaně.

Že se koukáte na faceliftovaný model poznáte poměrně snadno. Stačí se podívat na přední světla, a máte hned jasno. Zmizelo totiž vykousnutí v dolní části světlometu, jako by se A4 designem světel trochu vrátila k minulé generaci. Grafika ale odpovídá posledním modelům z Ingolstadtu, stejně jako použité technologie. Standardem jsou nově LED světlomety, vrcholná verze se pak spoléhá na provedení Matrix LED.

Designéři si také neodpustili zvětšení masky chladiče, ale týká se to jen šířky. Na výšku je maska naopak o něco nižší. Z boku došlo ke zvýraznění blatníků výraznými prolisy. To všechno s cílem udělat manažerský sedan odvážnější, sportovnější. Záď se grafikou světel inspirovala u větší A6, což majitele A4 může jedině těšit. Exteriér je možné dále odlišit liniemi advanced nebo S line, trochu stranou pak stojí modely S4 a A4 allroad se specifickým designem. Na výběr je z 12 laků, včetně nového odstínu šedá Terra.

Tradiční interiér

Možná vás překvapí, že v rámci modernizace se A4 nedočkala interiéru, který vyznávají větší modely. Ten tvoří dva dotykové displeje, které ovládají drtivou většinu funkcí, včetně třeba klimatizace. Koncepce interiéru u A4 si i nadále zachovává tradiční filozofii. Hlavní novinkou je velký displej MMI touch, který má úhlopříčku 10,1 palce. V jeho útrobách pracuje třetí generace jednotky MIB 3 s vysokým výpočetním výkonem, který zajišťuje veškeré funkce v oblasti konektivity. Dotyková ploška před voličem automatické převodovky musela dát přednost ovládání výhradně přes dotykový displej, takže už ji tady nenajdete.

Z hlediska funkcí za většími modely pochopitelně v ničem nestrádá, nechybí proto například propojení s infrastrukturou města, díky kterému může řidič přizpůsobit rychlost pro plynulou jízdu na zelenou, či možnost odemykat auto chytrým telefonem.

Zajímavostí je, že lze na dálku rozšířit některé funkce multimediálního systému. V Německu jde o MMI plus, přijímač digitálního rozhlasového vysílání DAB+ a Audi smartphone interface. K dispozici jsou různá časová období či zkušební období na jeden měsíc. Doba předplatného se očividně nevyhýbá ani automobilovému průmyslu.

V souvislosti s interiérem by měl zaznít také objem zavazadlového prostoru, který u modelu Avant činí 495 litrů, sklopením druhé řady sedadel pak objem naroste na 1495 litrů. Ovládání víka a krytu zavazadelníku je v sériové výbavě elektrické.

Šestiválec nechybí

Základ představuje verze 30 TDI o výkonu 100 kW a točivým momentem 320 N.m, následovaná provedením 35 TDI s výkonem 120 kW a 380 N.m, oba motory využívají systém částečně hybridního pohonu. Nejsilnější verze dvoulitrového turbodieselu s označením 40 TDI o výkonu 140 kW a 400 N.m točivého momentu se musí obejít bez něj. To platí i pro třílitrový turbodiesel 45 TDI, který nabídne 170 kW a 500 N.m.

Zážehové jednotky se ve všech případech spoléhají na čtyřválcový dvoulitrový motor, částečně hybridní systém nechybí ani u jedné z nich. Základem je verze 35 TFSI s výkonem 110 kW a 270 N.m, přes přes 40 TFSI s naladěním 140 kW a 320 N.m a vrcholem v podobě 45 TFSI s výkonem 180 kW a 370 N.m.

Stejně jako dosud roztáčí nejslabší verze pouze přední kola a jsou kombinovány s manuální šestistupňovou převodovkou, u výkonnějších verzí očekávejte pohon všech kol a samočinné převodovky. V závislosti na motorizaci je to buď 7stupňový S tronic, či 8stupňový tiptronic.

Vedle toho jsou na výběr hned čtyři různé varianty podvozku. Kromě standardního je to komfortní podvozek s adaptivními tlumiči, který má nižší světlou výšku o 10 milimetrů. Sportovní podvozek je k dispozici hned ve dvou verzích - s adaptivními tlumiči a bez nich. V obou případech je světlá výška nižší o 23 milimetrů.

Sportovní diesel

Zatímco mimo Evropu se pod označením S4 skrývá auto s třílitrovým zážehovým šestiválcem o výkonu 260 kW a 500 N.m, který dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,7 sekundy a rozjede se až na (elektronicky omezených) 250 km/h, v Evropě je to trochu jiná písnička.

Trochu překvapivě se Audi u své sportovní verze rozhodlo pro přechod na vznětový šestiválec o objemu tří litrů. I tady jde o velmi zajímavý kus techniky, protože se v útrobách nachází elektricky poháněné dmychadlo EAV. To je napájeno z nové hlavní elektrické sítě s napětím 48 V, jejíž součástí je také systém částečně hybridního pohonu. K ní je prostřednictvím měniče připojena vedlejší elektrická síť s klasickým napětím 12 V. Akumulátory se nachází pod podlahou zavazadlového prostoru a mají kapacitu 0,5 kWh.

Výsledná dynamika není ve srovnání se zážehovou verzí o moc horší, zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 4,8 sekundy a nejvyšší rychlost činí 250 km/h. Spotřeba by ale měla být o poznání příznivější než tomu bude u zážehového motoru. Jen částečně hybridní systém slibuje úsporu paliva až o 0,4 litru na 100 kilometrů.

Hnací síla je přenášena přes osmistupňovou automatickou převodovku tiptronic na všechna čtyři kola. Poručit si pak můžete také sportovní diferenciál, který může rozdělovat točivý moment mezi zadními koly.

Úplně jinou filozofii vyznává dobrodružně vyhlížející provedení allroad, jehož světlá výška se zvětšila o 35 milimetrů. Podvozek se dočkal specifického naladění, takže se dá očekávat, že tato verze bude opravdu hodně pohodlná. Vedle toho můžete očekávat ochranný spodní panel, ochranné prvky kolem podběhů kol a širší rozchod kol - o šest milimetrů vpředu a o jedenáct vzadu.

V rámci uvedení na trh bude v nabídce speciální provedení „edition one“. Na výběr bude ze tří variant pohonů (45 TFSI, 40 TDI, 45 TDI), všechny se budou pyšnit exteriérovým paketem S line s černými ozdobnými prvky. V interiéru bude na výběr mezi pakety design selection a interiérem S line. První kusy by měly dorazit ještě na podzim letošního roku.

 

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diesel v
Emel
| 16. 5. 2019
Zase... Audi je prémiovka, tam jsou logicky vyšší nároky na výkon než v mainstreamu. Insi s tou svou 2.0 260k byla (aspoň na papíře) širší špička toho, co mainstream uměl... má velké brzdy od Bremba a čtyřkolku z Focusu RS (dobře, to zjednodušuju) a tak.



Pro mě je to stejný příběh - obě auta mají v rámci své třídy silný (benzínový) motor i dobrý podvozek a brzdy a nějakou tu kosmetiku, jejich priorita je ale furt hltání kilometrů v rychlém tempu.



A aby bylo jasno, to není kritika... oboje má svoje.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diesel v spo
iudex
| 16. 5. 2019
Jasne, nie je to čierne a biele, ale jemné rozdiely. Ale aj pri tej Tvojej trojici S4, O RS a Insi GSi by som to rozdelil: S4 už je "hot", GSi ešte nie. Proste S4 je menšie a ľahšie auto a má potentný V6 benzín s 360k (resp. malo), Insi je síce rovnaká trieda, ale reálne o poltriedu väčšie a ťažšie auto a má len R4 s 260k. Proste tých 100k, hmotnosť a veľkosť robia (pre mňa) ten rozdiel.

Octa je tak na pomedzí, ale skôr už by som ju medzi tie hot verzie zaradil, určite má bližšie ku Golfu GTI ako povedzme k Meganu GT. Teda benzínovú verziu, naftová RS u mňa nie je hotheč(lift), len proste silná nafta.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diesel v sportov
Emel
| 16. 5. 2019
Záleží, kde má to auto priority.



Namátkou... Impreza STi, Civic Type-R - to jsou auta s těžištěm v jízdě. Čistokrevné sporťáky to ani tak nejsou, ale celkem se tam tomu označení nebráním.



Naopak Audi S4, Octavia RS, Insignia GSi - to jsou spíš GT.



Mezi tím je spousta odstínů šedi, asi bych měl problém vyargumentovat, proč TypeR ještě ano a třeba Focus ST už ne... takhle jasnou hranici tam nemám.
Avatar - iudex
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Diesel v sportovych
iudex
| 16. 5. 2019
Pre mňa sú modely S športové od doby, čo S8 prevej generácie hrala vo famóznej naháňačke vo filme Ronin. :-) Ten zvuk vytočeného V8 si pamätám dodnes.

Inak ak pre Teba nie je Skový model s V8 športový, tak potom nie je športový žiaden hotsedan, hotheč ani podobné výkonné verzie odvodené od bežných modelov, lebo principiálne ide o to isté.
Re: Re: tak ted jeste aby se to nesr*lo jako minula generace
sniper1719
| 16. 5. 2019
vsak ja nerikal, ze je to pekac a jsem rad, ze jsi byl spokojeny. Ja byl celkem taky, ale resil jsem v zaruce nekolik problemu... takze soucasne auto uz neni Audi a zatim uplne bez poruch :-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku