Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi nadále přezbrojuje na naftu. Také S5 mění benzin za šestiválec 3.0 TDI

David Bureš David Bureš 18. 4. 2019
30
37
Zobrazit náhledy (30)
Audi S5 Coupé Audi S5 Coupé Audi S5 Coupé Audi S5 Coupé Audi S5 Coupé Audi S5 Coupé Audi S5 Coupé Audi S5 Coupé Audi S5 Coupé Audi S5 Coupé Audi S5 Sportback Audi S5 Sportback Audi S5 Sportback Audi S5 Sportback Audi S5 Sportback Audi S5 Sportback Audi S5 Sportback Audi S5 Sportback Audi S5 Sportback Audi S5 Sportback Audi S5 Sportback Audi S5 Sportback Audi S5 Sportback Audi S5 Sportback Audi S5 Sportback

Audi S5 se na evropských trzích dočká nového motoru, třílitrového vznětového šestiválce o výkonu 255 kW. Nahradí dnešní benzinové 3.0 TFSI (260 kW).

Naftové motory jsou kvůli brojení různých ekospolků na ústupu, mnozí evropští výrobci ale dávají najevo, že jsou nadále potřebné a hlavně, ekologické. A proto se jich nevzdávají, ba naopak stále vylepšují. Takovým příkladem je třeba Audi, které turbodiesely začalo nasazovat i do sportovních „eSkových“ řad.

Začalo to duem S6/S7, které v nové generaci na evropských trzích dostalo vznětový šestiválec 3.0 TDI (257 kW), a nyní to pokračuje o třídu menším modelem S5. Ten se také dočkal již dříve avizovaného turbodieselu 3.0 TDI, v tomto případě naladěného na 255 kW, kterým v Evropě nahradí stávající zážehový šestiválec 3.0 TFSI (260 kW). Spárován je s osmistupňovým automatem s kapalinovým měničem a pohonem všech kol, využívajícím samosvorný mezinápravový diferenciál.

Příchod vznětového motoru pod kapotu sportovního S5 automobilka vysvětluje především jeho hospodárností. Navzdory obdobnému výkonu jako u dosavadního 3.0 TFSI a mnohem vyššímu točivému momentu 700 N.m (+200 N.m) nabízí totiž dieselová S5 v průměru o 19 % nižší spotřebu paliva než dosavadní benzinové provedení. Zároveň je však obdobně rychlá jako předchůdce, nové S5 kupé zrychlí z 0-100 km/h za 4,8 sekundy, o bezvýznamnou desetinu pomaleji než předchůdce. Maximální rychlost je opět elektronicky omezena na 250 km/h.

Audi S5 – základní technická data verze s 3.0 TDI
Model S5 kupé S5 Sportback
Motor 3.0 TDI V6 3.0 TDI V6
Pohon 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 255/- 255/-
Točivý moment [N.m/min]  700/2500-3100 700/2500-3100
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,8 4,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,2 6,2

Stejně jako větší S6/S7 je i přepracovaná S5 mildhybridem. Využívá výkonný 48V generátor s funkcí spouštěče, poháněný řemenem, jehož srdce dosahuje při zpomalování maximálního rekuperačního výkonu až 8 kW. Energetickou centrálou je kompaktní sada vzduchem chlazených lithium-iontových akumulátorů s kapacitou 0,5 kWh, která je uložena pod podlahou zavazadlového prostoru.

Samotný třílitrový agregát využívá vstřikovací systém common-rail pracující až s tlakem 2500 barů a velké výfukové turbodmychadlo s variabilní geometrií rozváděcích lopatek, které vytváří absolutní plnicí tlak až 3,4 baru. Vedle toho je tu elektricky poháněné dmychadlo, uložené ve vlastní větvi sacího potrubí za chladičem stlačovaného vzduchu. Podobá se konvenčnímu výfukovému turbodmychadlu, oběžné kolo turbíny je však nahrazeno kompaktním elektromotorem, který výkonem až 7 kW zrychlí oběžné kolo kompresoru během cca 300 milisekund na 65.000 otáček za minutu. K využití je v době, kdy řidič požaduje vysoký výkon, ale výfukové plyny ještě nedisponují dostatečným množstvím energie k pohonu výfukového turbodmychadla. Síla motoru je díky tomu k dispozici už v nízkých otáčkách a prakticky okamžitě.

Pokud byste i nadále chtěli Audi S5 s benzinovým motorem, budete muset vyrazit na mimoevropské trhy. Mimo Evropu totiž auto bude nadále pokračovat s třílitrovým zážehovým šestiválcem o výkonu 260 kW a točivém momentu 500 N.m, spárovaným s pohonem všech kol a osmistupňovým automatem.

Audi S5 s motorem TDI bude na evropské trhy uvedeno v květnu 2019. České ceny zatím nebyly stanoveny.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - CICERO
Re: Re: Re: Re: guess who's back, guess who's back,guess who
CICERO
| 19. 4. 2019
Konečná stanice: Krematorium Prosím vystupte! ;-) Děkujeme, že jste využili služeb Auto.cz
Avatar - CICERO
Re: Re: guess who's back, guess who's back,guess who's back,
CICERO
| 19. 4. 2019
:D :D :D
Re: Re: Re: guess who's back, guess who's back,guess who's b
martincbcb
| 19. 4. 2019
Prave ze jsi asocialni. Proto sebou nechas i snadno manipulovat, aniz bys to tusil. Svuj vnitrni smutek lecis zjevne casto agresi, v tomto pripade nudu zahanis psanim blbin. To je sice tvoje vizitka, vetsina lidi to preskoci, ale plevelis to tady fakt brutalne. Uber.
Avatar - Jerry.Gunman
Re: guess who's back, guess who's back,guess who's back, gue
Jerry.Gunman
| 19. 4. 2019
Jak říkávali již staří Čechové, "prázdný sud nejvíc duní"
No a taky že jo ;-)
Avatar - CICERO
Re: Re: guess who's back, guess who's back,guess who's back,
CICERO
| 19. 4. 2019
jenom bych ještě dodal, že se musím vyhýbat pití vod z řadů velkch měst. částí, jako je Ostravsko , Ustecko, Praha, BRNO.... tam je totiž ve vodovodních řadech toliko zakazaných latek, že bych se napil a třeba pak se i choval pro Vás normálně a to by nešlo... že? :-) DEBIL*VE NAIVNI běžte pracovat vy !! Když je to Váš život ;-) :D :D :D


Myslíte si že o mě víte vše a přitom o mě vite tolik co o svoji rodině... smutne :D pápá… mrzáčci... zamyslete se sami a už mi nepište, nebo Vás vypnou, jak rádi říkáte, jistě né tady a ted ale pak a ONI... :-) ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku