Audi A4 příští generace: Známe motory, 3.0 TDI nebude chybět
Audi A4 B9 je již téměř hotovým vozem, na internetu se objevují první údajné fotografie automobilu okopírované z katalogu a nyní zde máme zatím neověřenou, ale uvěřitelnou informaci o použitých motorech.
Základem dle informací bude benzinová čtrnáctistovka TFSI, a to hned ve třech variantách. Nejslabší o výkonu 92 kW má umět odpojovat dva válce (systém COD) a spojena bude se šestistupňovým manuálem. Silnější varianta se 110 kW už nabídne alternativně devítistupňovou dvouspojkovou převodovku S-tronic, podobně jako nejsilnější verze se 132 kW a opět s odpojováním válců. Všechny tyto verze mají být k dispozici jen s pohonem předních kol.
Nejslabší dvoulitrový turbomotor známý třeba z Octavie RS má nabídnout 166 kW a šestistupňový manuál, verze quattro dostane 180 KW a standardní devítistupňovou dvouspojku. Nemá chybět ani quattro hybrid se 166 kW a 26 kW elektromotorem. Vrcholem nabídky zážehových jednotek údajně bude přeplňovaný třílitrový šestiválec, opět se stejnou dvouspojkovou převodovkou, pohonem všech kol a výkonem 200 kW.
Základem mezi diesely má být 1.6 TDI s 88 kW a šestistupňovým manuálem. Dále máme očekávat hned tři varianty dvoulitrového TDI s 92, 110 a 130 kW, které nabídnou spojení buďto s manuálem, nebo devítistupňovým automatem. Všechny dosud zmiňované diesely se pojí pouze s pohonem předních kol s výjimkou toho nejsilnějšího, který může mít i 4x4. K němu se ještě přidá verze se 140 kW, která je výhradně jako čtyřkolka, volitelně s manuálem nebo automatem. Čtyřválcovým naftovým vrcholem se má stát 2.0 TDI, pravděpodobně se dvěma turbodmychadly a 162 kW, spojené výhradně s manuálem.
Pro ty, co chtějí stejný výkon s automatem a pohonem 4x4 je připraven již třílitrový šestiválec, u něhož nebude chybět ani výkonnější varianta se 190 kW a výhradně automatem. Poslední verzí je hybridní e-tron, kde se motor 2.0 TDI 140 kW pojí se dvěma elektromotory o výkonu 100 kW a devítistupňovým S-tronicem.