Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A4 příští generace: Známe motory, 3.0 TDI nebude chybět

audi strednitrida
audi strednitrida
audi strednitrida
audi strednitrida
18 Fotogalerie
Diskuze (92)
Server Motor.es zveřejnil motorovou paletu chystané další generace Audi A4. Prim budou hrát benzinové a naftové čtyřválce, nezapomene se však ani na šestiválce či hybridy.

Audi A4 B9 je již téměř hotovým vozem, na internetu se objevují první údajné fotografie automobilu okopírované z katalogu a nyní zde máme zatím neověřenou, ale uvěřitelnou informaci o použitých motorech.

Základem dle informací bude benzinová čtrnáctistovka TFSI, a to hned ve třech variantách. Nejslabší o výkonu 92 kW má umět odpojovat dva válce (systém COD) a spojena bude se šestistupňovým manuálem. Silnější varianta se 110 kW už nabídne alternativně devítistupňovou dvouspojkovou převodovku S-tronic, podobně jako nejsilnější verze se 132 kW a opět s odpojováním válců. Všechny tyto verze mají být k dispozici jen s pohonem předních kol.

Nejslabší dvoulitrový turbomotor známý třeba z Octavie RS má nabídnout 166 kW a šestistupňový manuál, verze quattro dostane 180 KW a standardní devítistupňovou dvouspojku. Nemá chybět ani quattro hybrid se 166 kW a 26 kW elektromotorem. Vrcholem nabídky zážehových jednotek údajně bude přeplňovaný třílitrový šestiválec, opět se stejnou dvouspojkovou převodovkou, pohonem všech kol a výkonem 200 kW.

Základem mezi diesely má být 1.6 TDI s 88 kW a šestistupňovým manuálem. Dále máme očekávat hned tři varianty dvoulitrového TDI s 92, 110 a 130 kW, které nabídnou spojení buďto s manuálem, nebo devítistupňovým automatem. Všechny dosud zmiňované diesely se pojí pouze s pohonem předních kol s výjimkou toho nejsilnějšího, který může mít i 4x4. K němu se ještě přidá verze se 140 kW, která je výhradně jako čtyřkolka, volitelně s manuálem nebo automatem. Čtyřválcovým naftovým vrcholem se má stát 2.0 TDI, pravděpodobně se dvěma turbodmychadly a 162 kW, spojené výhradně s manuálem.

Pro ty, co chtějí stejný výkon s automatem a pohonem 4x4 je připraven již třílitrový šestiválec, u něhož nebude chybět ani výkonnější varianta se 190 kW a výhradně automatem. Poslední verzí je hybridní e-tron, kde se motor 2.0 TDI 140 kW pojí se dvěma elektromotory o výkonu 100 kW a devítistupňovým S-tronicem.

Vstoupit do diskuze (92)