Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A4 allroad quattro: Oficiální fotografie a kompletní technická data

Diskuze (254)
Audi A6 allroad quattro dostane menšího „bratříčka“ – na ženevském autosalonu se představí A4 allroad quattro. Všechny podstatné informace byly ale zveřejněny už nyní.

Audi zaznamenalo s modelem A6 allroad quattro obrovský úspěch a zdá se, že právě teď je ta správná doba uplatnit tu samou filozofii o třídu níž. Na základě A4 Avant proto vniklo „terénní kombi“ s analogickým názvem A4 allroad quattro.

Design snad nemůže nikoho překvapit. A4 Avant dostal vyšší světlou výšku, větší kola a všechny doplňky, které dělají Allroad Allroadem – to znamená především plasty kolem celé karoserie, nerezové ochranné prvky vpředu a vzadu a masku se svislým žebrováním leskle šedé barvy. V zadním nárazníku se navíc objevují malé odrazky.

Světlá výška A4 allroad quattro je díky delším pružinám i tlumičům 180 mm. Tím se proti výchozímu modelu zvětšila i celková výška, a to o 6 cm. Úpravami narostly také ostatní vnější rozměry – délka o 18 mm a šířka o 15 mm. Rozvor 2,81 m je shodný s A4 Avant, menší z allroadů tak za A6 allroad quattro zaostává jen o 2 cm (!), přestože rozdíl v délce je 21 cm. Objem zavazadlového prostoru je jako u A4 Avant 490 až 1430 litrů.

Audi A4 allroad quattro - srovnání rozměrů s nejbližšími modely
ModelA4 allroad quattroA4 AvantQ5
Délka [mm]472147034629
Šířka [mm]184118261880
Výška [mm]149514361653
Rozvor [mm]280528082807
Objem zav. prostoru [l]490490540

Rozchod kol vzrostl o 20 mm na 1583/1574 mm. Standardem jsou 17palcová kola s pneumatikami 225/55, za nimi se skrývají 16palcové brzdové kotouče. Pohon všech kol quattro má výchozí poměr 40:60 ve prospěch zadní nápravy. Podle aktuální jízdní situace může na přední kola směřovat až 65 % a na zadní až 85 % momentu.

Audi zpočátku nabídne tři motory. Jediným agregátem spalující benzín bude 155kW čtyřválec 2,0 TFSI. Točivý moment 350 Nm v rozpětí 1500 až 4200 ot./min a převodovka S tronic stojí za výbornými parametry – zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 s a kombinovaná spotřeba 8,1 l/100 km.

Turbodiesely zastupují dva motory s technologií common-rail. 2,0 TDI má výkon 125 kW a bude zřejmě nejžádanější motorizací. Standardem je v tomto případě šestistupňová manuální převodovka. Vrcholem nabídky bude šestiválcové 3,0 TDI se 176 kW a standardně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic. Kombinovaná spotřeba turbodieselů je 6,4 l, respektive 7,1 l/100 km. Všechny tři motory vyhovují emisní normě Euro 5.

Audi A4 allroad quattro - přehled motorizací
Motor2,0 TFSI2,0 TDI3,0 TDI
Převodovka (počet stupňů)S tronic (7)manuální (6)S tronic (7)
Zdvihový objem [cm3]198419682967
Válce/ventily4/44/46/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]155/4300-6000120/4200176/4000-4400
Nejvyšší toč. mom. [Nm/ot/min]350/1500-4200350/1750-2500500/1500-3000
Max. rychlost [km/h]230213236
Zrychlení 0-100 km/h [s]6,98,96,4
Komb. spotřeba [l/100 km]8,16,47,1

Standardní výbava pro Německo bude zahrnovat 17palcová litá kola, přední mlhovky, ostřikovače světlometů, automatickou klimatizaci, rádio s CD přehrávačem a elektromechanickou parkovací brzdu. Základní cena v této konfiguraci je stanovena na 37.100 Euro (asi 1,060 milionu Kč). Z příplatkové výbavy bude možné vybírat například xenonové světlomety se světelnými diodami pro denní svícení, panoramatickou střechu, adaptivní tempomat, MMI s hlasovým ovládáním, 505W audiosystém a další.

Veřejnosti se A4 allroad quattro představí začátkem března na autosalonu v Ženevě, do prodeje se dostane během léta.

Diskuze (254)
6. 3. 2009 16:52
klasika vs. allroad
dneska jsem viděl klasickou A4 Avant. A musim říct že vypadala líp jak tady allroad na fotkách :yes:
Avatar - Hammunasakra
21. 2. 2009 19:17
FINAL SOLUTION
Maličko "protáhlejší" diskusi (nás "břídilo-amatérů") na téma "pohon a konstrukce" automobilu bych UKONČILA:

ODKAZem na poslední číslo (5/2009) časopisu AUTOHIT,

kde je docela "pěkný/všeosvětlo- a vysvětlu- ...jící" 4stránkový článek (autorem pan P. Hanke) s názvem

"ROZHODUJÍCí je KONCEPCE"

Pokud jde o mne - já bych ho KAŽDÉMU doporučila (není to nic "odborného" - JEN to pěkně "co a jak" vysvětluje) :yes:
Pěkný den ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2009 11:40
Re: Náskok díky technice - pravila reklama a kdekdo bez znal
Mně už se "Buřtík" DÁVNO "líbí" ;-)
PS: A NEhodlám to "měnit" :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2009 11:07
Re: Milý "zlobivý" jossalito
Já se až tak NEdivím (že NĚKTEŘí "diskutéři se mnou odmítají komunikovat, jak píšete/se zmiňujete - ale NEvím co si představujete pod definicí "opravdoví"), ale jinak "vycouval" jste "rázným raččím" - to "uznávám" (NEchci vás trápit, ale to jak jste mé "rychloodpovědi" na 3otázky "odstřelil" - to maličko "moc" bylo, ce n´est pas de jeu. ;-)
Nic se NEděje (tedy že "testíku" se vyhýbáte - mne "muzí" :-) a "masová" jsem NIKDY NEbyla - a"lepší" už to (asi) NEbude ;-)
PS: "A KRUCiŠ, řekla divizna" - to je přeci "křemílek a vochomůrka"! TAKové "lehké" otáz(eč)ky jsem pro vás připraveny měla ..
Pěkný den :-)
Avatar - Hammunasakra
19. 2. 2009 11:03
Re: Náskok díky technice - pravila reklama a kdekdo bez znal
DUPity dup/dup/dup, říkám: "ne, Ne a NE" :-)
Ne vážně, tady NEjde o "dražší" či dokonce "technologicky náročnější" řešení ...
Pokud (tak jak jsem již včera psala) k (zdůrazňuji "Ke" tedy "K ..."!) "... plně symetrickému řešení" přidáte DALŠí (vámi "doporučované" a mnou TAKÉ - ta bajka o "new" subaru SVX - s naturbovaným B6 3.6 a aktivním rozdělováním výkonu samostatně na všechna 4 kola - TO by "mňamka" BYLA) :yes: ;-)
"... s vozy vlastní stáje se stejným typem pohonu" srovnáváte? Povídejte .. :-)
Jak už jsem (mnohokrát/opakovaně) napsala, symetrické urspořádání NEmůže být překonané (to je asi jako že jsme "překonali" 2+2=4) dup/dupity/dup a pochopení tohoto faktu spadá do základních znalostí fyziky (TO jsem vaši větičku pěkně "opsala", že?). Jak jsem již říkala, vámi doporučovaná "lepší" řešení jsou JEN (jen Jen a JEN!) "dodatkem/doplňkem" ("chválihodným") k ZÁKLADní "správné" koncepci.
Je to trošičku jako s trochu MOC vpředu uloženou pohonou jednotkou v takové audi RS6. Je "příliš" vpředu? No JE - to je "ověřitelné" a zbytečné o tom diskutovat - a teď POZOR! - já souhlas(ím), že to při řízení už téměř poznat NEní! Že v poslední generaci se to "geniálními" tlumiči podařilo vpodstatně "plně" eliminovat - tam kde se NEshodnem je, že dle MÉHO rozoumku je jednak "bubost" něco nejdřív "ne ideálně" udělat a pak to "skorogeniálně" řešit (proč to dělat JEDNODUŠE, když to jde také SLOŽITĚ, že ;-) ) a "druhak" nikdy to NE-"oblafnete" na "absolutních" 100%. To mi připomnělo profesionálního řidiče v audi A8, který trochu "přepískl" vracečku na konci plzeňské dálnice ve Stodůlkách a ten jinak docela "povedený" automobil tam "vlevo od silnice" (setrvačné síly "mrška" jsou.. - já tomu "fyzika" se oblafnout NEdá, říkám ;-) )
Tím jsem chtěla říci, že ve STEJNÉ situaci, při STEJNÉ rychlosti by to třeba s R8 zvládnout ŠLO - tak TOLIK asi na téma "fyzika"
PS: Stále si myslím, že podvozek bmw X6 je HODNĚ mimořádný a NEvím s čím "srovnáváte", ale přiznávám že "lepší" mne nějak NEnapadá ..
Pěkný den :-)