Nový motor Audi 1,8 TFSI: Třetí generace se 125 kW a 320 Nm
Jedná se o dnes již tradiční přeplňovaný řadový čtyřválec, ale přichází se spoustou novinek. Je lehčí, na váze ztratil 3,5 kg. U jeho pohyblivých částí bylo sníženo tření a díky konstrukčním zásahům splňuje emisní normu Euro 6. Je také součástí modulární řady motorů, mnohé komponenty sdílí s větším 2,0 TFSI.
Pohonná jednotka s objemem 1798 cm3 poskytne nově až 125 kW výkonu při 3800-6200 min-1. Nejvyšší hodnota točivého momentu 320 Nm bude k dispozici mezi 1500-3700 min-1.
Základní parametry, tedy vrtání a zdvih (84,1 x 82,5 mm) zůstaly zachovány. Předchozí motor se chlubil 118 kW mezi 4500 a 6000 min-1 a 250 Nm mezi 1500 a 4500 min-1. Točivý moment u novinky zvýšilo použití proměnného zdvihu ventilů, který známe už z větších šestiválců a dále variabilní časování sacích i výfukových ventilů.
Agregát má duální systém vstřikování paliva (přímé FSI a vícebodové nepřímé MPI). Hlavy válců jsou zcela nové, blok je tenkostěnný (tloušťka činí jen 3 mm, dosud 3,5 m), na písty byla použita slitina s vysokou pevností. Olejová vana je nově z plastických hmot, štědré je použití hliníkových šroubů, což mělo za následek zmíněné snížení hmotnosti. Průměr hlavních ložisek klikového hřídele se zmenšil z 52 mm na 48 mm, počet protizávaží klesl z osmi na čtyři.
Chlazení výfukových plynů je vestavěné do hlavy válců, recirkulace je plně integrována do turbodmychadla. Odpadní teplo z výfukového systému je odváděno do druhého okruhu, který slouží k vytápění interiéru. Teplotu chladicí kapaliny hlídá elektronika, je schopná také zablokovat její vstup, nebo nastavit jen minimální průtok. Tím se také snižuje doba nutná pro zahřátí motoru na minimum.
Inovovaný EA 888 se dostane poprvé pod kapoty ingolstadtských vozů zřejmě na začátku příštího roku, kdy bude mít premiéru třetí generace Audi A3.