Audi A6 2015: České ceny začínají na 1.043.900 Kč
Ingolstadtská automobilka po čtyřech letech přichází s výrazně modernizovanou verzí svého modely vyšší střední třídy Audi A6. Značka se čtyřmi kruhy jej představila v říjnu na autosalonu v Paříži a krátce nato jsme si ji už vyzkoušeli při mezinárodní prezentaci. Provedené změny víceméně kopírují ty u modelu A7 Sportback, což znamená přepracované nárazníky a pozměněnou optiku předních světlometů i zadních svítilen, přičemž ty prvně jmenované disponují systémem Matrix LED, zabraňujícím oslnění protijedoucího auta.
Největší novinkou interiéru je pak multimediální systém MMI Navigation plus s osmipalcovým monitorem, umožňující poslech hudby z internetu, kterou vůz streamuje z portálů Napster a Aupeo!, k dispozici jsou však také nové barvy a kombinace čalounění a určitě potěší i možnost pořízení klimatizovaných sedadel s masážní funkcí nebo široká škála asistenčních systémů včetně aktivního tempomatu s funkcí Stop&Go.
Nabídka motorizací čítá pět pohonných jednotek, tři benzinové TFSI (140-245 kW) a pět naftových TDI (110 - 240 kW), přičemž ty nejúspornější v nabídce (obě specifikace 2.0 TDI a 1.8 TFSI S tronic) nesou označení "ultra" a od ostatních verzí se odlišují mimo jiné i použitím kompozitních pružin. Emise modernizovaných modelů A6 tak jsou nyní až o 22 procent nižší, než doposud. Model 1.8 TFSI ultra v kombinaci s novou převodovkou S tronic vystačí průměrně s 5,7 litru paliva na 100 kilometrů. V průběhu roku 2015 přijde na trh model 2.0 TDI ultra s výkonem 110 kW (150 k), jenž bude mít kombinovanou spotřebu 4,2 litru na 100 kilometrů.
Přepracován byl také vrcholný zážehový motor 3.0 TFSI, stejně jako nafťáky 3.0 TDI clean diesel, nabízené ve dvou výkonových stupních se 160 kW a 200 kW. Šestiválec 3.0 TDI clean diesel Biturbo dosahuje nejvyššího výkonu 235 kW (320 k). Speciální edice modelů A6 3.0 TDI competition a A6 Avant 3.0 TDI competition, s níž Audi slaví 25. výročí motorů TDI, disponuje 240 kW a díky overboostu krátkodobě dokonce 255 kW. Výkonný turbodiesel je kombinován s osmistupňovou převodovkou tiptronic, u ostatních modelů lze vybírat mezi novou šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovým S tronicem. U variant s pohonem předních kol nahradila nová dvouspojková převodovka dosavadní multitronic.
Audi A6 - Vznětové motory | |||||
Motor | 2.0 TDI ultra | 3.0 TDI | 3.0 TDI quattro | 3.0 TDI quattro | 3.0 biTDI quattro |
Převodovka | 6M (7A) | 7A | 7A | 7A | 8A |
Zdvihový objem [cm3] | 1968 | 2967 | 2967 | 2967 | 2967 |
Válce/ventily | 4/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 | 6/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 140/3800-4200 | 160/4000-4750 | 160/4000-4750 | 200/3500-4250 | 235/3900-4600 |
Točivý moment [N.m/min-1] | 400/1750-3000 | 400/1250-3750 | 400/1250-3750 | 580/1250-3250 | 650/1400-2800 |
Max. rychlost [km/h] | 232 | 244 | 244 | 250 | 250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 8.4(8.2) | 7.1 | 6.6 | 5.5 | 5.0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4.4 | 4.7 | 5.1 | 5.1 | 6.0 |
Cena [Kč] | 1.104.900** | 1.263.900 | 1.336.900 | 1.416.900 | 1.509.900 |
Příplatek za Avant činí 67.000 Kč | |||||
**Příplatek za automat činí 57.000 Kč |
Nejdostupnějším Audi A6 2015 v Česku je sedan 1.8 TFSI se šestistupňovým manuálem, začínající na 1.043.900 Kč, nejlacinější čtyřkolka 2.0 TFSI quattro začíná na 1.225.900 Kč, nabídka turbodieselů pak začíná s 2.0 TDI ultra na 1.104.900 korunách. Audi A6 Avant stojí nejméně 1.110.900 Kč, dvoulitr s quattrem 1.292.900 korun a turbodiesel 1.171.900 Kč. Modely A6 allroad, nabízené výhradně se šestiválci a pohonem všech kol, začínají na 1.493.900 za 3.0 TDI se 160 kW, následuje 3.0 TDI quattro 200 kW za 1.573.900 korun, 3.0 TFSI s 245 kW za 1.579.900 Kč a nejdražší je 3.0 biTDI s 235 kW, které startuje na částce pekelných 1.666.900 korun.
Audi A6 - Zážehové motory | |||||
Motor | 1.8 TFSI | 1.8 TFSI ultra | 2.0 TFSI | 3.0 TFSI quattro | |
Převodovka | 6M | 7A | 7A | 7A | |
Zdvihový objem [cm3] | 1798 | 1798 | 1984 | 2995 | |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 | |
Největší výkon [kW/min-1] | 140/4200-6200 | 140/4200-6200 | 185/4900-5900 | 245/5300-6500 | |
Točivý moment [N.m/min-1] | 320/1400-4100 | 320/1400-4100 | 370/1600-4500 | 440/2900-5300 | |
Max. rychlost [km/h] | 233 | 233 | 250 | 250 | |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7.9 | 7.9 | 6.7 | 5.1 | |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5.7 | 5.7 | 5.9 | 7.4 | |
Cena [Kč] | 1.043.900 | 1.100.900 | 1.152.900* | 1.422.900 | |
Příplatek za Avant činí 67.000 Kč | |||||
*Příplatek za pohon všech kol činí 73.000 Kč |
Audi S6 4.0 TFSI quattro stojí v sedanu 1.961.900 Kč, za Avant zaplatíte nejméně 2.028.900 korun a konečně sportovní model Audi RS 6 Avant 4.0 TFSI quattro pořídíte nejlevněji za 2.809.900 Kč.
V naší redakční garáži se pro tento týden zabydlelo Audi A6 Allroad 3.0 bi-TDI, jehož test aktuálně připravujeme. Pište nám do diskuse vaše dotazy, které následně zohledníme v redakčním testu.