Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A6 2015: České ceny začínají na 1.043.900 Kč

Michal Fokt
Diskuze (58)
Audi uvádí na náš trh modernizovanou řadu A6 modelového roku 2015, vybavenou mimo jiné novými motory, převodovkami a infotainmentem.

Ingolstadtská automobilka po čtyřech letech přichází s výrazně modernizovanou verzí svého modely vyšší střední třídy Audi A6. Značka se čtyřmi kruhy jej představila v říjnu na autosalonu v Paříži a krátce nato jsme si ji už vyzkoušeli při mezinárodní prezentaci. Provedené změny víceméně kopírují ty u modelu A7 Sportback, což znamená přepracované nárazníky a pozměněnou optiku předních světlometů i zadních svítilen, přičemž ty prvně jmenované disponují systémem Matrix LED, zabraňujícím oslnění protijedoucího auta.

Největší novinkou interiéru je pak multimediální systém MMI Navigation plus s osmipalcovým monitorem, umožňující poslech hudby z internetu, kterou vůz streamuje z portálů Napster a Aupeo!, k dispozici jsou však také nové barvy a kombinace čalounění a určitě potěší i možnost pořízení klimatizovaných sedadel s masážní funkcí nebo široká škála asistenčních systémů včetně aktivního tempomatu s funkcí Stop&Go.

Nabídka motorizací čítá pět pohonných jednotek, tři benzinové TFSI (140-245 kW) a pět naftových TDI (110 - 240 kW), přičemž ty nejúspornější v nabídce (obě specifikace 2.0 TDI a 1.8 TFSI S tronic) nesou označení "ultra" a od ostatních verzí se odlišují mimo jiné i použitím kompozitních pružin. Emise modernizovaných modelů A6 tak jsou nyní až o 22 procent nižší, než doposud. Model 1.8 TFSI ultra v kombinaci s novou převodovkou S tronic vystačí průměrně s 5,7 litru paliva na 100 kilometrů. V průběhu roku 2015 přijde na trh model 2.0 TDI ultra s výkonem 110 kW (150 k), jenž bude mít kombinovanou spotřebu 4,2 litru na 100 kilometrů.

Přepracován byl také vrcholný zážehový motor 3.0 TFSI, stejně jako nafťáky 3.0 TDI clean diesel, nabízené ve dvou výkonových stupních se 160 kW a 200 kW. Šestiválec 3.0 TDI clean diesel Biturbo dosahuje nejvyššího výkonu 235 kW (320 k). Speciální edice modelů A6 3.0 TDI competition a A6 Avant 3.0 TDI competition, s níž Audi slaví 25. výročí motorů TDI, disponuje 240 kW a díky overboostu krátkodobě dokonce 255 kW. Výkonný turbodiesel je kombinován s osmistupňovou převodovkou tiptronic, u ostatních modelů lze vybírat mezi novou šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovým S tronicem. U variant s pohonem předních kol nahradila nová dvouspojková převodovka dosavadní multitronic.

Audi A6 - Vznětové motory
Motor2.0 TDI ultra3.0 TDI3.0 TDI quattro3.0 TDI quattro3.0 biTDI quattro
Převodovka6M (7A)7A7A7A8A
Zdvihový objem [cm3]19682967296729672967
Válce/ventily4/46/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]140/3800-4200160/4000-4750160/4000-4750200/3500-4250235/3900-4600
Točivý moment [N.m/min-1]400/1750-3000400/1250-3750400/1250-3750580/1250-3250650/1400-2800
Max. rychlost [km/h]232244244250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8.4(8.2)7.16.65.55.0
Komb. spotřeba [l/100 km]4.44.75.15.16.0
Cena [Kč]1.104.900**1.263.9001.336.9001.416.9001.509.900
Příplatek za Avant činí 67.000 Kč
**Příplatek za automat činí 57.000 Kč

Nejdostupnějším Audi A6 2015 v Česku je sedan 1.8 TFSI se šestistupňovým manuálem, začínající na 1.043.900 Kč, nejlacinější čtyřkolka 2.0 TFSI quattro začíná na 1.225.900 Kč, nabídka turbodieselů pak začíná s 2.0 TDI ultra na 1.104.900 korunách. Audi A6 Avant stojí nejméně 1.110.900 Kč, dvoulitr s quattrem 1.292.900 korun a turbodiesel 1.171.900 Kč. Modely A6 allroad, nabízené výhradně se šestiválci a pohonem všech kol, začínají na 1.493.900 za 3.0 TDI se 160 kW, následuje 3.0 TDI quattro 200 kW za 1.573.900 korun, 3.0 TFSI s 245 kW za 1.579.900 Kč a nejdražší je 3.0 biTDI s 235 kW, které startuje na částce pekelných 1.666.900 korun.

Audi A6 - Zážehové motory
Motor1.8 TFSI1.8 TFSI ultra2.0 TFSI3.0 TFSI quattro
Převodovka6M7A7A7A
Zdvihový objem [cm3]1798179819842995
Válce/ventily4/44/44/46/4
Největší výkon [kW/min-1]140/4200-6200140/4200-6200185/4900-5900245/5300-6500
Točivý moment [N.m/min-1]320/1400-4100320/1400-4100370/1600-4500440/2900-5300
Max. rychlost [km/h]233233250250
Zrychlení 0-100 km/h [s]7.97.96.75.1
Komb. spotřeba [l/100 km]5.75.75.97.4
Cena [Kč]1.043.9001.100.9001.152.900*1.422.900
Příplatek za Avant činí 67.000 Kč
*Příplatek za pohon všech kol činí 73.000 Kč

Audi S6 4.0 TFSI quattro stojí v sedanu 1.961.900 Kč, za Avant zaplatíte nejméně 2.028.900 korun a konečně sportovní model Audi RS 6 Avant 4.0 TFSI quattro pořídíte nejlevněji za 2.809.900 Kč.

V naší redakční garáži se pro tento týden zabydlelo Audi A6 Allroad 3.0 bi-TDI, jehož test aktuálně připravujeme. Pište nám do diskuse vaše dotazy, které následně zohledníme v redakčním testu.

Michal Fokt
Diskuze (58)
4. 12. 2014 17:30
Re: Manchester kontra Real Madrid
Limity končí na 300 let staré lípě u silnice :-)
4. 12. 2014 16:07
Re: Manchester kontra Real Madrid
Celkově je to auto zvláštní, už ho měl 2 a půl týdne v servisu, nechtěl se pochlubit s čím (asi páteční směna) >:D

V okolí je ještě jedna A4 a tam jdou ty tlačítka v poho (jsou ale na palubce). Bohužel s jinou A6 srovnání nemám.
Avatar - AUDIRS6
4. 12. 2014 15:04
Re: Co to je ?????
to v case predstavenia FL A6 myslite ? - tak si pozrite diskusiu - je tam o tom toho dost oddiskutovane. Pravdou je, ze vtedy sa aj nejake nemecke informacie rozchadzali v tych 3.0 TDi-ckach, ale v diskusii sa to uviedlo na pravu mieru... ;-)
Avatar - AUDIRS6
4. 12. 2014 14:52
Re: Manchester kontra Real Madrid
hmm..., tak to mi je zahada.
Naschval som pouzil Audi s najstarsim ovladanim MMI ake sa v mojom okoli nachadza, novsie A6, Q5, A8...z poslednych rokov vsetky funguju tiez ako nove ;-)
Co sa tyka toho oneskoreneho, alebo doprichodzieho svietenia svetiel - funkcia "coming home" a "leaving home" - nastavuje sa cez MMI a tiez cas, ako dlho maju svietit. Mozno to len nemal cez MMI nastavene ;-) - a je jedno ake svetla na nej ma.
4. 12. 2014 13:35
Re: Manchester kontra Real Madrid
ja na roztopenie sa ale budem čakať v súvislosti s tým, že chcem z toho auta dostať všetko..od motora cez riadenie až po podvozok..vyskúšať kde sú až jeho limity a to na snehu nezistím..ako je jasné že s Quattrom, snehom a takým výkonom bude zima fajn.. :-)