Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A6 Allroad Quattro: Třetí generace oficiálně

Aleš Dragoun
Diskuze (257)
Třetí Allroad Quattro přebírá recept svých předchůdců: základ v kombi Avant, vyšší světlost a oplastování.

Audi A6 Allroad Quattro navazuje na dvě předchozí generace z let 1998 a 2006, původně značené pouze Allroad Quattro. Logického zařazení do řady A6 se ta předchozí dočkala až během roku 2009 po ženevské premiéře menšího Allroadu A4.

Ani novinka není žádným terénním autem, jen kombíkem na vysokých nohách s pohonem obou náprav, který je určen maximálně na polní cesty.

Audi ostatně ortodoxní offroad nevyrábí, posledním autem se čtyřmi kruhy do skutečného terénu byla Munga 4/6/8 z let 1956-1968. Ta však ve známém emblému nesla navíc nápis Auto Union a s pozdější produkcí automobilky již pod koncernem VW tak neměla vůbec nic společného.

Benzin, nafta, přeplňování

Větší Allroad v novém kabátě bude k dispozici se čtveřicí vidlicových šestiválců. Všechny mají objem 3,0 l, přeplňování a přímý vstřik. Liší se jen pohonnou látkou: jeden spaluje benzin, tři naftu. Spotřeba paliva byla snížena globálně o zhruba 20 procent, start-stopu se dnes už prakticky nelze vyhnout…

Zážehový kompresorový 3,0 TFSI nabízí 228 kW (310 k) a 440 Nm. Tři varianty agregátu 3,0 TDI jsou naladěny na 150, 180 a 230 kW (204, 245 a 313 k), na obě nápravy se přenáší 450, 580 a 650 Nm točivého momentu. Poslední jmenovaný motor přenáší svou sílu na všechna kola pomocí osmistupňové převodovky Tiptronic. Ostatní tři mají standardně montovaný S Tronic se sedmi rychlostmi a možnostmi manuálního řazení včetně pádel pod volantem.

Stálý pohon obou náprav kol quattro (vždy s malým q, jen v typovém označení se píše velké) je doplněn o torque vectoring, při příliš dynamické jízdě se v zatáčce dvojice vnitřních kol automaticky přibrzdí, aby nedošlo ke smyku. Za samosvorný sportovní diferenciál, který se stará o co nejlepší distribuci točivého momentu dozadu, se připlácí.

Bez elektroniky ani ránu

Platforma má rozvor 2910 mm shodný s Avantem. Standardní adaptivní podvozek lze nastavovat. Při vyšších rychlostech se pomocí příslušného tlačítka sníží až o 15 mm, v terénu naopak oproti normálu stoupne do výšky o 35 mm a při skutečně pomalé jízdě je možné jej zvednout ještě o dalších 10 mm. DSS (Drive Select System) umožňuje konfiguraci řízení, zavěšení, plynového pedálu, převodovky, diferenciálu, klimatizace, osvětlení a tempomatu v několika režimech včetně úsporného. Nechybí ani kontrola sjezdu z prudkých kopců (HDC), pokud je aktivována, rychlost auta se pohybuje mezi 10 a 20 km/h podle povrchu, po kterém jede. U běžných A6 tuto funkci nenajdete.

Nechybí ani armáda dalších asistenčních systémů: již lehce zmíněný radarový tempomat udržující stálou vzdálenost se hodí na dálnici, do 30 km/h je navíc schopen zabránit či zmírnit následky případné kolize.

Allroad se dokáže udržet i v jízdním pruhu a oznámit jeho neoprávněné přejetí. Noční vidění slouží k detekci chodců (obzvláště v zimě k nezaplacení) a když vás jízda po dálnici unaví, váš nový miláček ohlídá, abyste neupadli do mikrospánku.

A6 Allroad Quattro je kus auta, takže výběr z několika druhů parkovacích asistentů s obrazovkami a jednou či více kamerami přijde vhod. Jako jejich výstup slouží obrazovka rozhraní MMI. Řízení má elektromechanický posilovač, přímější dynamický najdete mezi extras. V základu dostanete osmnáctipalcová pětipaprsková kola s pneumatikami 235/55. Sama automobilka i sportovní divize Quattro GmbH nabízejí další druhy o rozměrech od 18 do 20 palců.

Kus auta

Nový A6 Allroad je 4940 mm dlouhý, 1900 mm široký a 1470 mm vysoký, od výchozího Avantu se tedy rozměry liší minimálně. Světlost ovšem vzrostla o 6 cm, exponovaná místa podvozku jsou chráněna ocelovými kryty. Skoro čtvrtina karosářských panelů je z hliníku. Hmotnost ve srovnání s předchůdcem naopak klesla o 70 kg.

S motorem 3,0 TFSI zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,9 s a ve 250 km/h jej přibrzdí elektronika. Kombinovaná spotřeba benzinu činí 8,9 l/100 km. Nejslabší TDI se 150 kW žádá jen 6,1 l nafty na stejnou vzdálenost (údaj odpovídá vypouštěným emisím CO2 159 g/km). Výkonnější varianta se 180 kW se co nevidět objeví v ještě čistší verzi. Automobilka uvádí i provozní vlastnosti u dvakrát přeplňovaného naftového třílitru s 230 kW. Ten za patřičného dunění sprintuje z klidu na stovku za 5,6 s a jeho rozlet po německých dálnicích končí rovněž ve 250 km/h.

Nejen na efekt

Allroad se od normálních Avantů odlišuje na první pohled nejen oplastováním v kontrastní tmavé barvě a nášlapnými prahy na bocích, ale i přední maskou. Ta má svislá chromovaná žebra místo vodorovných bez tohoto kovu. Zvýšené střešní nosiče stojí na dvojicích nožiček Koncovky výfuku mají spodní část zploštělou, dbalo se zde zkrátka také na efekt. Karoserii můžete mít i jednobarevnou s příplatkovými hliníkovými prvky. Hnědý odstín Java Braun ale s žádnou jinou A6 nedostanete. A6 Allroad svítí do dáli vpředu i vzadu například diodami, ty jsou ovšem, jak je u Audi tradicí, za příplatek. Xenonové výbojky lze zkombinovat s adaptivními světlomety.

Interiér nabízí komfort a luxus, na který jsou zákazníci této značky zvyklí. Multimediální rozhraní MMI je standardem. Přístrojová deska dostala povětšinou černou barvu, zbytek je v hnědé Santos, za příplatek zdobený hliníkem. Zavazadelník pojme 565 l nákladu, dělená a sklopná sedadla jej dokáží rozšířit až na 1.680 l. Je pravdou, že plocha pak není zcela rovná, ale kdo by z luxusního Allroadu dělal dodávku, že? Kolejnicový systém, síťku na drobnosti, průvlak na lyže i dvojité dno dostanete bez toho, abyste ze svého konta odčerpávali další finance.

Masážní salon nebo koncertní síň?

V položkách příplatků může zájemce zaškrtávat, seč mu síly a výše jeho účtu stačí. U Audi obzvláště platí, že nic není zadarmo, ba právě naopak. Head-up displej, diodové čtecí lampičky, širší všestranně nastavitelná sedadla s odvětráváním a masážní funkcí, čtyřzónová samočinná klimatizace, panoramatická skleněná střecha nebo bezklíčkový systém - to je jen stručný výčet. MMI lze doplnit o navigaci s větším osmipalcovým displejem, touchpad a hlasové ovládání. Audiofily potěší aparatura dánské firmy Bang & Olufsen s patnácti (!) reproduktory. I za Bluetooth se platí zvlášť, členové posádky se připojí bez problémů také na Internet přes UMTS a WLAN.

Audi A6 Allroad Quattro bude v prodeji v domovském Německu od jara letošního roku. Známe už i cenu verze 3,0 TDI/150 kW, která činí 54.600 eur. To v současnosti odpovídá částce těsně přesahující hranici 1,4 milionu korun.

Aleš Dragoun
Diskuze (257)
17. 1. 2012 06:45
Re: allroad
Konkrétněbych si představoval něco konkrétního. "Rozličné závady elektroniky'' není popis závady.
Není umění napsat jakoli dlouhý text o čemkoli bez obsahu, což tu předvádíš neustále.
Co teda znamenají tabulky ''spolehlivosti'' TÜV když to tak přesně víš?
Takže o oleji nic.
časopis nic nového.
Tabulka spolehlivosti nic.
Avatar - Hammunasakra
16. 1. 2012 23:44
Re: allroad
Ale NAPSALA ;-)
Víc (13ti či kolika stránkových) článků URČITĚ NEvyšlo - pokud čekáte u nějaké ojetiny text o BEZchybném voze, tak .. "příjemné čekání" (a v důchodu - tou dobou nejspíš už NEbudou spalovací motory - můžeme pokračovat v diskuzi.. :-)
Prostě "v kontextu ostatních vozů na trhu" je (shodnou okolností) takový jako v "průměrných" tabulkách TÜV - tedy NADprůměrný (nic víc, nic méně - ale v kombinaci s "příznivou" cenou v bazarech /vzhledem k "obecným představám" spíše opačným, tedy PODpr... = je to VÝHODNÝ nákup ;-)
No a CO třeba konkrétně byste si představoval k té elektroinstalaci??? To by mne docela ZAJÍMALO :-)
ŽÁDNÁ tabulka není IDEÁLní - chce to VŠECHNY údaje "posbírat" (testy na 100 tisíc km; tabulky TÜV, dle ADAC a jsou i další..koupit min. jeden Gebrauchtwagenkatalog) to vše "promíchat/protřepat" - vlastní mozek použít a ... "je to" ;-)
16. 1. 2012 21:26
Re: allroad
S olejem si zatím nic nenapsala. Co jsi napsala bylo, že za poruchu turba může nekvalitní české palivo a opravila na olej. Ptám se teda na nekvalitní český olej.

Co mám ten článek já, píše se o pohodlné jízdě, ale o nekvalitní elektroinstalaci a dalších necnostech ze kterých plyne i nízká cenna ojetin

Co jsem, ale od tebe chtěl slyšet a co jsi tu tvrdila je, ve kterém časopise se dozvím i o méně běžných závadách? A to třeba v tomle článku rozhodně není, viz. téma elektroinstalace.

Jo a taky bych přidal další dotaz. Kde seženu tabulku spolehlivost vozů? Klasická TÜV není tabulka spolehlivosti.

Avatar - Hammunasakra
16. 1. 2012 20:53
Re: allroad
To chce koukat NEjen na tabulky (grafy s procenty ;-)
Proč ne? (vím co PŘESNĚ znamenají :-)
>:D :-) - MŮJ text (mé věty) jsou PRŮBĚŽNĚ na celých těch 13ti či kolika stránkách ;-) Tady jste FAKT UJEL - všichni TŘI autoři se SHODLi :yes: :-)
(a VELKÁ škoda - že zrovna zde na auto.cz "nějak zapomněli" - asi ;-) - zveřejnit tu POSLEDNí tabulku z TÜV - průměrnou spolehlivost vozů (a skoro FAKT mám podezřejní, že důvodem byl ŠPATNÝ výsledek vw Passat ... tady by to totiž skoro NIKDO NE"přežil", že Citroën je "lepší" - s MÉNĚ poruchami :-)
S olejem je to STÁLE stejně (PŘESNĚ tak, jak jsem /dříve/ napsala.. ;-)
Pa :-)
16. 1. 2012 06:51
Re: allroad
Detailní popis závad není to že vůz má problémy s elektronikou. Samozřejmě že líp to jde.
Tabulky TÜV nejsou o spolehlivosti.
Ano, citroen C5 dopadl v autoojetinách špatně. Tvuj text tam byl jediný v pozitivním duchu.
Jak je to s tím olejem?
Na co si to hraješ že si chceš něco dovolovat?