Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A7 Sportback 3,0 Bi-TDI quattro: Vrchol řady A7 s 230 kW za 1,64 mil. Kč

David Bureš
Diskuze (53)
Nový turbodiesel z Audi A6 rozšíří nabídku modelu A7 Sportback.

Audi zveřejnilo české ceny modelu A7 Sportback s nově nabízeným motorem 3,0 Bi-TDI, který se poprvé představil v nové generaci Audi A6 Avant. A7 Sportback s vrcholným turbodieselem bude na českém trhu stát 1.643.800,- Kč.

Třílitrová šestiválcová vznětová jednotka s přeplňováním poskytuje výkon 230 kW. Ostatní technické údaje A7 Sportback s 3,0 Bi-TDI zatím zůstávají nezveřejněné. Jedinou uváděnou hodnotou je kombinovaná spotřeba, která je tak jako v A6 Avant 6,4 l/100 km.

Praktičtější A6 s tímto motorem zrychlí z 0-100 km/h za 5,3 s, maximální rychlost je elektronicky omezena na hodnotu 250 km/h. U A7 Sportback by se tyto hodnoty měly lišit jen minimálně.

Audi A7 Sportback - Technická data vznětových motorů
Motor3,0 TDI3,0 TDI quattro3,0 TDI quattro3,0 Bi-TDI quattro
PřevodovkaCVT7DSG7DSG8A
Zdvihový objem [cm3]2967296729672967
Válce/ventily6/46/46/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/3750-4500150/3250-4500180/4000-4500230/-
Největší toč. mom. [Nm/min-1]400/1250-3500450/1250-3000500/1400-3250-
Max. rychlost [km/h]235235250-
Zrychlení 0-100 km/h [s]7,47,26,3-
Komb. spotřeba [l/100 km]5,35,86-
Pohotovostní hmotnost [kg]177018601845-
Cena [Kč]1.368.600,-1.440.800,-1.537.700,-1.643.800,-

Dieselový třílitr biturbo bude i v A7 Sportback nabízen výhradně s pohonem všech kol quattro. Zatímco ostatní modely A7 využívají jako samočinnou převodovku dvouspojkový S tronic se sedmi stupni, špičkový turbodiesel dostane osmistupňový automat Tiptronic.

Obě dmychadla jsou vodou chlazená. Asi od 2500 min-1 začíná pracovat to větší, od 3500-4000 min-1 už pracuje jako jediné. Oproti třílitrovým turbodieselům má 3,0 Bi-TDI upravené chlazení, speciální povlak má snížit tření v klikovém mechanismu. Vstřikovací systém common rail má pracovní tlak 2.000 bar. Úpravou prošlo i výfukové potrubí, díky čemuž má motor lépe znít.

Audi A7 Sportback je v základní výbavě vybaveno šesti airbagy, systémem MMI s 6,5palcovým displejem, parkovacím systémem s indikací pozice vozu na displeji MMI, dvouzónovou automatickou klimatizací, kontrolou tlaku v pneumatikách, tempomatem, dešťovým a světelným senzorem, elektricky nastavitelnými a vyhřívanými zrcátky vyhřívanými předními sedadly a rozhraním Bluetooth. Z bezpečnostních asistentů nechybí ASR a ESP.

A7 Sportback se prodává od loňského roku. Doposud nejsilnějším nabízeným motorem pro tento model byl zážehový 3.0 TFSI s výkonem 220 kW. V kombinaci se systémem quattro a dvouspojkovou převodovkou S tronic se bude v A7 Sportback prodávat i nadále, na českém trhu stojí 1.552.900,- Kč.

Zřejmě na zářijovém frankfurtském autosalonu se ukáže verze S7 Sportback s motorem 4,0 TFSI, v budoucnu bude následovat i RS 7 Sportback.

Audi A7 Sportback - Technická data zážehových motorů
Motor2,8 FSI quattro3,0 TFSI quattro
PřevodovkaCVT (DSG)7DSG
Zdvihový objem [cm3]27732995
Válce/ventily6/46/4
Největší výkon [kW/min-1]150/5250220/5250-6500
Největší toč. mom. [Nm/min-1]280/3000-5250440/2900-4500
Max. rychlost [km/h]235250
Zrychlení 0-100 km/h [s]8,35,6
Komb. spotřeba [l/100 km]88,2
Pohotovostní hmotnost [kg]18051860
Cena [Kč]1.292.800,-1.552.900,-

David Bureš
Diskuze (53)
Avatar - white label
11. 8. 2011 15:14
Re: hmm, prevodovka 7°DSG?, asi tazko...
Souhlas, pro běžné "A-" modely je ten 8 st. tiptronic vhodnější...
11. 8. 2011 15:10
Re: hmm, prevodovka 7°DSG?, asi tazko...
Nástupce Gallarda měl slíbenou dvouspojku, takže něco silnějšího na cestě zřejmě bude. A mě osobně v modelech A vyhovuje ZF možná ještě o něco víc. Rozhodně bych od Audi uvítal možnost volby.
Avatar - white label
11. 8. 2011 14:39
Re: No prosim - opravene - v clanku je uz ZF 8°
Tak vidíš, jak nám to tu (v tichosti) hezky opravili... ;-)
Avatar - white label
11. 8. 2011 14:36
Re: Famózní auto
Ano, měl jsem na mysli to prorážení (vlastně spíš "hrnutí" před sebou >:D ) vzduchu, nikoli filtrování stavu vozovky... ;-)
Avatar - AUDIRS6
11. 8. 2011 13:30
No prosim - opravene - v clanku je uz ZF 8°
Dakujem redakcii za rychlu reakciu a opravu ;-)